Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل غنیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بحث ایمنی در کارگاه های ساختمانی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ سازی گسترده در این خصوص ضروری است.
وی اظهارداشت : بر اساس آمار 20 درصد حوادث منجر به فوت بخش کارگری استان در نیمه نخست سال جاری مربوط به سقوط از ارتفاع بوده است.
وی خاطرنشان کرد : فقط یک نفر مسوول ایمنی در کار نیست و ایجاد این امر باید به یک تعهد و باور جمعی تبدیل شود و این مهم به ارزش های مسلط سازمانی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اضافه کرد : شکاف سود و ایمنی، مدیریت اقتدارگرایانه در محیط کار، بی اعتمادی سازمانی، رکود اقتصادی، دانش غیرتخصصی کارگران، فرهنگ ایمنی و جو ایمنی، معیشت کارگران، پاداش به نیروی کار، رابطه مسوولان ایمنی با بازرسان کار و ارزیابی خطرپذیری از مهم ترین مشکلات است که مسئولان ایمنی در کارگاه ها با آن مواجه هستند‌.
غنیان با بیان این که به صفر رسیدن حادثه در بخش های مختلف کارگری نیازمند فرهنگ سازی در بین پیمانکاران است، گفت: تغییر الگوهای تبیین حادثه برای مقابله باآن در جامعه کارگری این استان ضروری است.
به گزارش ایرنا، 65 درصد جمعیت استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است و سهم اشتغال استان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 37 درصد و در کشاورزی حدود 15 درصد است.
میلیون‌ها مرگ بر اثر حوادث و بیماری های ناشی از کار در جهان روی می‌دهد و هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم بار حوادث و بیماری های* ناشی از کار بالغ بر چهار درصد تولید ناخالص ملی کشورها برآورد شده است.
بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی هر سال حدود هزارو 800 کارگر بر اثر حوادث شعلی جان خود را از دست می‌دهند.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: درآمد حاصل از کدهای ساختمانی در سال گذشته ۱۲۴ درصد محقق شده است.

محمد وحید نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه نقشه راه از ابتدای سال ۱۴۰۲ مشخص بوده است، اظهار کرد: به همت مجموعه مدیریت شهری درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ به صورت ۱۰۸ درصدی محقق شده است.

وی با اشاره به سهم شهرداری مرکز در تحقق درآمد سال ۱۴۰۲، افزود: عملکرد شهرداری مرکز در حوزه نقدی ۱۰۱ درصد و در حوزه غیرنقدی ۱۲۱ درصد بود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم در زمینه عوارض نوسازی تصریح کرد: در راستای فرهنگ سازی و مشارکت با شهروندان شاهد تحقق ۷۸ درصدی در این حوزه بوده‌ایم که با توجه به سوابق گذشته قابل توجه است.

وحیدنیا با اشاره به سهم عوارض ساخت‌وساز از درآمدهای شهرداری، ادامه داد: درآمد حاصل از کدهای ساختمانی در سال گذشته ۱۲۴ درصد محقق شده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به تفکیک تحقق درآمد تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری ۱۴۰ درصد، در بحث اوراق مشارکت ۱۰۰ درصد، در مالیات و ارزش افزوده ۱۸۰ درصد و در حوزه وام دریافتی مجموعه مدیریت شهری شاهد ۱۱۷ درصد تحقق درآمد بوده است.

وحیدنیا با اشاره به سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده، گفت: طی سال‌های اخیر اداره کل مالیاتی استان قم پیگیری‌هایی را برای پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ در استان انجام داد که سهم خوبی بر ارتقای درآمدهای شهرداری از این طریق داشت.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که با سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده برای مردم قم امکانات و تسهیلات رفاهی همچون پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح یا بوستان‌های شهری ایجاد شود و این موضوع را اطلاع‌رسانی کنیم تا مردم بدانند این بخش از مالیات کجا مصرف می‌شود.

کد خبر 749948

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان