Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: ۱۱ هزار کانکس برای اسکان موقت در مناطق روستایی زلزله زده در نظر گرفته شده که بر اساس قرارداد منعقده با سپاه در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز الله مهدیان یکشنبه شب در نشستی خبری که در محل اداره کل بنیاد مسکن کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تا سقف ۵۳۰ میلیون ریال تسهیلات به آسیب دیدگان زلزله پرداخت خواهد شد و از این مقدار وام ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت، ۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض ساخت، ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات معیشتی و ۲۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض معیشتی پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امور مربوط به نقشه برداری، آواربرداری و نظارت به صورت رایگان انجام می شود و بخشودگی عوارض نیز به آنها تعلق می‌گیرد، همچنین بنیاد مستضعفان به صورت رایگان برای هر واحد هشت تن سیمان تأمین خواهد کرد.

مهدیان بیان کرد: ۱۱ هزار کانکس برای اسکان موقت در مناطق روستایی زلزله زده در نظر گرفته شده که بر اساس قرارداد منعقده با سپاه در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ۵۳ هزار واحد در زلزله اخیر کرمانشاه دچار آسیب دیدگی شده، افزود: ۴۵۰۰ واحد اسکان موقت برای مناطق شهری در نظر گرفته شده که ۳۵۰۰ واحد آن مختص شهر سرپل ذهاب است.

مهدیان اظهار داشت: تاکنون ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه از سوی دولت در نظر گرفته شده است. همچنین تاکنون ۸۰ درصد کار برآورد خسارت مناطق زلزله زده انجام شده و تا پایان نیمه اول آذر خسارت وارده به صورت کامل برآورد می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی

مهدی مظفری با بیان این مهم که اعطای وام براساس تبصره ۱۸ آیین نامه «حمایت از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال» صورت می‌گیرد، در خصوص جزییات بیشتر این خبر گفت: این وام به دسته‌ای از کسب و کار‌های حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل سه ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات بر روی سکو‌های مشمول هستند. به گفته وی، این سکو‌ها شامل: ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله می‌شود.

وی با اشاره به وجود دسته بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب و کار‌های حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب وکار‌های صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کار‌های حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت، در خصوص چگونگی فرآیند ثبت درخواست وام بیان داشت: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۶۴۹ به نشانی https://۱۶۴۹.ir، «شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب و کار‌های حوزه اقتصاد دیجیتال» را مطالعه کنند. پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان، درخواست به ادارات کل ارتباطات استانی موردنظر ارسال می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، به بانک عامل جهت پرداخت، ارسال خواهد شد.

گفتنی است، کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره‌های گذشته، اصلی‌ترین مزیت آن نسبت به دوره‌های گذشته است. به طوری که پیش از این، ۲ ماه الی ۷۵ روز زمان لازم بود تا وام تصویب شده به بانک عامل برسد. اما در شرایط کنونی، این زمان حداکثر به یک ماه کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • سامانه بارشی امروز وارد استان می‌شود
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری