Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرایان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان از اختصاص اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام عمرانی موقوفات این شهرستان خبر داد.

به گزارش امتداد نیوز، محمد رضا حاجتی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران مهم ترین و قدیمی ترین موقوفات این شهرستان را موقوفه امیرحسنخان عرب زنگویی، عمادالملکی، حمام سفلی سرایان، مسجدوحیاض آیسک برشمرد و گفت: تاریخ وقف آن برابر وقف نامه های موجود به بیش از ۲۰۰ سال قبل بر می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بیان کرد: این موقوفات دارای نیات متعدد از جمله روضه خوانی ابا عبدالله الحسین (ع)، هزینه های قرائت قرآن، هزینه های اعیاد اسلامی، کمک به فقرا و مستمندان، هزینه های دارو و درمان و سایر هزینه های عام المنفعه است.

 وی افزود: با توجه به این که متولی شرعی و قانونی کلیه موقوفات متصرفی و بقاع متبرکه کشور سازمان اوقاف و امور خیریه است و به جهت ساماندهی امور موقوفات در کل کشور سامانه جامع موقوفات تشکیل و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا تمامی اطلاعات موقوفات به صورت کامل ثبت و قرارداد های اجاره رقبات (آب و اراضی)، امور حقوقی، ثبتی و مالی موقوفات از طریق سامانه جامع صورت می گیرد.

وی از جذب یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبارات از سازمان اوقاف جهت تکمیل پروژه های عمرانی امامزاده (قاسم آباد –کریمو و مصعبی) خبر داد و افزود: همچنین ۲۰۰ میلیون ریال اعتبارات دولتی بابت تکمیل ساختمان اداره اوقاف و اقع در سایت اداری جذب شده است.

 وی با اشاره به جذب ۳۸۰ میلیون ریال از اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژه های عمرانی بقاع متبرکه  بیان کرد: ۶۵ میلیون ریال نیز جهت انجام تعمیرات مصلی نماز جمعه شهر سرایان و ۶۰ میلیون ریال جهت انجام تعمیرات مساجد سطح شهرستان سرایان جذب کرده ایم.

 وی افزود: در سال جاری ۲۶۰ میلیون ریال نیز برای هزینه های لوله کشی قنات آیسک از محل عواید موقوفات (امیرحسنخانی–عمادالملکی و مسجد و حیاض) پرداخت شده است.

حاجتی با اشاره به راه اندازی مجدد حمام علیای سرایان گفت: این اقدام از محل عواید موقوفات حمام این شهرستان با هزینه ۱۶۵ میلیون ریال و کمک خیرین به مبلغ هفت میلیون ریال ریال صورت پذیرفته است.

وی از پرداخت ۱۲۰ میلیون ریال جهت انجام تعمیرات حمام سفلی سرایان از محل عواید موقوفه مربوطه خبر داد و افزود: ۲۰ میلیون ریال نیز جهت انجام تعمیرات حوض انبار کربلایی غلامعلی و حوض انبار کربلائی اسماعیل جوزانی پرداخت شده است.

به گقته وی نقشه طرح توسعه تربت خانه امامزاده سید حسن (ع) دوست آباد و نقشه زائر سرای امامزاده سلطان مصیب (ع) مصعبی پیگیری و تصویب شده است.

وی با اشاره به احداث ۲ واحد زائر سرای امامزاده سید حسن (ع) دوست آباد، از محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین گفت: دیوارچینی و اجرای سسقف کامپوزیت این دو واحد با هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال صورت پذیرفته است.

حاجتی از احداث ۱۳ واحد زائر سرا و سالن چند منظوره امامزاده سلطان کریمشاه (ع) کریمو خبر داد و افزود: شناژ و قرارداد اسکلت فلزی این واحد ها با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال اجرایی شده است.

وی از تکمیل تربت خانه امامزاده سید ابوالقاسم قاسم آباد اجرای شیب بندی پشت بام – قرارداد ساخت گنبد با هزینه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال تکمیل ساختمان اداره اوقاف سرایان اجرای خاک گچ –نصب نرده فلزی و پنجره دو جداره با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال و احداث ۴ واحد زائر سرای بقعه متبرکه اباذر ازدک خبر داد.

true برچسب ها : اداره کل اوقاف خراسان جنوبی سرایان محمدرضا حاجتی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

به گزارش ایسنا، استاندار آذربایجان شرقی نیز اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده را به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه سال جاری منوط کرد. 

مالک رحمتی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده‌ایم، افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد فوق الذکر به بهره برداری برسد. 

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

جاده فعلی ایلخچی در مسیر تبریزـ آذرشهر  با ۵۲ هزار تردد خودرویی در شبانه‌روز پرترددترین محور ارتباطی استان بعد از آزاد راه شهید کسایی است.

با توجه به موقعیت شهر ایلخچی در مسیر شریان ارتباط اصلی استان‌های آذربایجان شرقی ـ آذربایجان غربی و کردستان و از طرفی استقرار صنایع و کارخانه‌ها از جمله شهرک‌های صنعتی موجود در منطقه، ترافیک فزاینده بین شهری در مسیر تبریز ـ آذرشهر را افزایش داده و در شهر ایلخچی ایجاد گره ترافیکی سنگینی را در طول شبانه روز موجب می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی