Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- مدیر اجرایی پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن خراسان شمالی گفت: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات در قالب طرح ترسیب کربن خراسان شمالی پرداخت شد.

احمد یزدانی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تسهیلات در قالب 187 فقره وام از محل پس انداز هزار و 393 عضو صندوق های مردمی پرداخت و 144 فقره از منابع سایر دستگاه ها همچون صندوق توسعه بخش کشاورزی و تسهیلات مشاغل خانگی اعطا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شروع اجرای پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن در این استان را سال 93 در اسفراین در گستره 126 هزار هکتار با 28 روستا و نقاط سکونتگاهی و 6 هزار و 200 نفر جمعیت ذکر کرد.
یزدانی با بیان اینکه امسال گستره این طرح در خراسان شمالی به 236 هزار هکتار افزایش یافت افزود: هم اکنون با اضافه شدن گرمه و جاجرم گستره پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن در این استان 100 هزار هکتار افزایش یافته است.
مدیر اجرایی پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن خراسان شمالی کاهش سطح فقر و محرومیت،کاهش مهاجرت و برگشت مهاجرین به روستا، اشتغال زایی،کاهش میزان بیابانی شدن با اجرای طرح های نهال کاری و منابع طبیعی، توانمندسازی وافزایش مشارکت جوامع محلی، توسعه در بخش های زیرساختی و طبیعی با مشارکت مردم و ارتقا سرمایه اجتماعی و انسانی را از اهداف این طرح در اسفراین برشمرد.
ستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک‌ میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود

رضا ربانی در جلسه اطلاعات مکانی و پروژه ملی جی نف گفت: بر اساس این پروژه همه اماکن کشور دارای شناسنامه می‌شوند تا در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

او گفت : جی نف امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد و همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

رضا ربانی گفت: شاهد عقب ماندگی ۴ ساله در این پروژه هستیم که باید تا دو سال آینده جبران شود.

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران گفت: تا کنون ۳۹ میلیون مکان در این اطلاعات ثبت شده است.

ربانی، مهم‌ترین شاخصه در این پروژه را کمک به شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و کسب و کار عنوان کرد و گفت : این پروژه باعث ایجاد هویت مکانی در کشور می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم گفت: در سطح کشور کسب رتبه در شاخص‌ها بستگی به توانمندی‌های هر استان دارد لذا دستگاه‌های اجرایی با تشکیل جلسات چالش‌ها و موانع این پروژه را سریع‌تر حل کنند.

عبدالصمد صفر نژاد با عنوان اینکه در ۱۲ استان کشور در حوزه شهری این پروژه به شکل مطلوب اجرایی شده است، گفت: این قانون لازم الاجراست و همگی برای اجرای آن تسریع داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود