Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- مقام های الجزایری نتایج اولیه انتخابات شوراهای شهرداری و استانداری این کشور را که روز پنجشنبه در 48 استان الجزایر برگزار شد، اعلام کردند و نتایج این انتخابات نشان می دهد که حزب «جبهة التحریر الوطنی»(حزب حاکم) بیشترین کرسی ها را از آن خود کرده است.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا، «نورالدین بدوی» وزیر کشور الجزایر نتایج این انتخابات را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: میزان مشارکت مردم الجزایر در مقایسه با سال های 2007 و 2012میلادی بیشتر بوده که البته آن را نتیجه فعالیت خوب نامزدها دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدوی با ابراز خشنودی از جو کلی انتخابات الجزایر گفت: به طور کلی در این انتخابات جز در موارد اندکی، آرامش برقرار بود.
وی افزود: الجزایر در این روز ثابت کرد که در حال حرکت بر روی ریل های سازندگی است.
مقام های الجزایری درصد مشارکت مردم در این انتخابات را 46.93 درصد در شوراهای شهرداری و 44.96 درصد در شوراهای استانداری اعلام کرده اند که در مقایسه با میزان مشارکت مردم الجزایر در انتخابات مجلس این کشور که بهار گذشته برگزار شد و رقم مشارکت 38.5 درصدی اعلام شد، باید گفت که شمار بیشتری از مردم الجزایر در این دوره انتخابات رای داده اند.
میزان مشارکت مردم الجزایر در انتخابات شوراهای شهرداری، در دوره قبل در سال 2012میلادی 44.26درصد و انتخابات شوراهای استانداری 42.92درصد بود.
حزب جبهه التحریر الوطنی بزرگترین حزب سیاسی الجزایر که بیشترین کرسی را هم در مجلس این کشور دارد و «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر نیز از این حزب است، اکثریت کرسی ها را در شوراهای شهرداری و استانداری به دست آورده است.
حزب جبهه التحریر الوطنی (جبهه آزادیبخش ملی ) الجزایر 603 کرسی شوراهای شهرداری(از مجموع 1541کرسی شهرداری در این کشور) و 711 کرسی شوراهای استانداری را از آن خود کرده است.جمال ولد عباس دبیر کل این حزب گفت: نتایج انتخابات اخیر ثابت می کند که جبهه التحرییر الوطنی نخستین حزب در الجزایر باقی می ماند.
از سوی دیگر حزب «التجمع الوطنی الدیمقراطی »( تجمع ملی دمکراتیک) حزب «احمد اویحیی» نخست وزیر الجزایر که دومین حزب بزرگ در الجزایر است پس از جبهه التحریر الوطنی بیشترین کرسی ها را در مجلس دارد و البته متحد این حزب هم هست، موفق به کسب 451 کرسی شوراهای شهرداری و 527کرسی شوراهای استانداری شده است.
احمد اویحیی از نتایجی که حزبش در این انتخابات به دست آورده، ابراز رضایت کرد و گفت: این حزب در سال 2012کنترل 250 شهرداری را در دست داشت.
نتایجی که اعلام شده، نتایج اولیه است و نتایج نهایی به زودی اعلام می شود.دو حزب بزرگ جبهه التحریر و التجمع الوطنی اعلام کرده اند در خصوص نتایج برخی حوزه های رای گیری اعتراض خواهند کرد.
انتخابات شورای شهرداری ها و همچنین استانداری ها در کشورهای شمال آفریقا و از جمله الجزایر، اهمیت زیادی دارد.در خصوص بلدیه ها (شهرداری ها) باید گفت که وظایف شهرداری ها در الجزایر منحصر به مسائل ساخت و ساز و عمرانی و همچنین نظافت شهر نمی شود، بلکه این بلدیه ها هستند که تقریبا همه گونه خدمات دولتی را از قبیل صدور گذرنامه، شناسنامه، گواهینامه رانندگی، کارهای نقل و انتقال خودرو و غیره را به مردم ارائه می دهند و این مردم هستند که در این انتخابات رئیس بلدیه محل سکونت خود را انتخاب می کنند.
در مورد شوراهای استانداری نیز باید گفت این شوراها علاوه بر نقش محلی و مشورتی که در منطقه خود ایفا می کنند، در انتخاب نمایندگان مجلس سنا نیز نقش دارند و دوم سوم نمایندگان مجلس سنا را این ها انتخاب می کنند.
در این انتخابات، 50 حزب سیاسی لیست هایی ارائه کرده بودند، چهار ائتلاف تشکیل شده بود و شمار زیادی از نامزدها نیز به صورت مستقل شرکت کرده بودند و مقام های الجزایری 55 هزار و 866 شعبه رای گیری آماده کرده بودند که سه هزار و 111مورد آن در سال جاری ایجاد شده بود.
رای گیری در 48استان الجزایر از ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شد و تاساعت 19 ادامه یافت.پس از آن در 45 استان این کشور زمان رای گیری به مدت یک ساعت تمدید شد.
خاورم **2041**1275
خبرنگار: سید شاهپور حسینی*انتشار دهنده: مجید جعفری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا صباغیان با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی هر ۱۰ سال باید ۲۰ نفر به نمایندگان مجلس اضافه شود، گفت: از سال ۷۸ تا به حال به تعداد نمایندگان اضافه نشده است. در حال حاضر جمعیت کشور به ۸۶ میلیون نفر رسیده، اما هنوز این حق قانونی یعنی افزایش تعداد نمایندگان رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه این قبیل طرح‌ها به هر دلیلی در دوره‌های قبل رد می‌شد، ادامه داد: متاسفانه یک بی‌عدالتی با افزایش جمعیت در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده که باید حتماً با افزایش تعداد نمایندگان برطرف شود.

صباغیان تاکید کرد: در حال حاضر ما یک حوزه انتخابیه با یک شهرستان و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داریم که سه نماینده دارند این در حالیست که در یک حوزه انتخابیه با یک شهرستان ۴۵ هزار نفر جمعیت و یک نماینده دارد. کجای آن عدالت است؟

وی این مساله را سبب حاکم شدن بی عدالتی محض در توزیع نمایندگان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: همه می‌دانیم نمایندگان نقش بالایی در پیگیری رشد و توسعه و توزیع عدالت دارند. در حال حاضر ما یک حوزه انتخابیه با ۶ شهرستان و ۶۵۰ هزار نفر جمعیت و یک نماینده داریم که عدالت نیست. 

این نماینده مردم بسیاری از بی‌عدالتی‌ها را ناشی از عدم توزیع عادلانه نمایندگان خواند و تصریح کرد: در مبحث توزیع نمایندگان سه شاخص جمعیت، محرومیت و وسعت مدنظر قرار دارد. هر فردی هم در رابطه با این مسئله اعتراض داشته با این شاخص‌ها مستدل و دقیق به آنها پاسخ داده شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند