Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول در سازمان بسیج سازندگی از ارائه آموزش‌های رایگان فنی وحرفه‌ای این سازمان به متقاضیان در سراسر کشور خبرداد و گفت: تاسیس صندوق‌های قرض الحسنه مردم یاری نیز برنامه ریزی شده است.

مهدی لیاقت در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات سازمان بسیج سازندگی در اشتغالزایی و فعالیت‌های اقتصادی گفت: اقدامات زیادی توسط این سازمان در حمایت از فعالیت‌های مختلف اقتصادی و اشتغالزایی انجام شده است که در حوزه کمک به اشتغالزایی یکی از اقدمات توجه به توسعه فرهنگ مهارت آموزی در بین جوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از امضای تفاهم‌نامه‌ سازمان بسیج سازندگی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبرداد و گفت: در اجرای این تفاهم نامه، آموزش‌های مهارتی در پایگاه‌های بسیج و مساجد به فراخور نوع نیاز منطقه به متقاضیان ارائه می‌شود. این آموزش‌ها هیچ هزینه‌ای برای متقاضیان ندارد؛ ضمن اینکه فعالان اقتصادی و الگوهای موفق به عنوان اساتید این دوره‌ها از سوی سازمان بسیج سازندگی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

 این مقام مسئول در سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در پایان این دوره‌ها مدارک بین المللی فنی و حرفه‌ای به مهارت آموزان ارائه خواهد شد افزود: متقاضیان می‌توانند از طریق نواحی بسیج سازندگی و پایگاه‌های بسیج در سراسر کشور این دوره‌ها ثبت نام کنند.

مدیر اشتغال، توانمندسازی و کارآفرینی بسیج سازندگی البرز همچنین به انعقاد تفاهم نامه‌ این سازمان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این تفاهم نامه نیز واحدهای پراکنده اقتصادی در قالب تعاونی ساماندهی می‌شوند که با توانمندسازی این واحدها به صورت تعاونی در وهله نخست این واحدها شخصیت حقوقی پیدا می‌کنند سپس در حوزه بازاریابی، برندینگ و سایر فرایندهای اقتصادی کردن فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: برای توانمندسازی واحدهای اقتصادی کلاس‌های آموزشی ترویج بخش تعاون ارائه می‌شود تا فعالان اقتصادی با ظرفیت‌ها و امکانات بخش تعاون آشنایی پیدا کنند و پس از آن به اداره کل تعاون استان مربوطه معرفی و در اسرع وقت برای آنها تعاونی تاسیس خواهد شد.

لیاقت با بیان اینکه دخیل کردن مردم در اقتصاد و سپردن فعالیت‌های اقتصادی به آنها یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی است، از برنامه ریزی این سازمان برای تاسیس صندوق‌های قرض الحسنه مردم یاری خبرداد و گفت: در قالب این طرح سرمایه‌های مردم جمع آوری و توسط خود مردم در بخش ‌های مختلف اقتصادی منطقه از جمله اشتغال، خدمات، کشاورزی و سایر بخش‌های مورد نیاز با مدیریت خود مردم هزینه می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه این صندوق‌ها که در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای بالای ۲ هزار نفر جمعیت تشکیل خواهند شد افزود: هیأت مدیره این صندوق‌ها خود مردم و از معتمدین منطقه هستند. همچنین برای تاسیس این صندوق‌ها تسهیل گرانی معرفی خواهند شد تا هم توانایی ارتباط با مردم و هم توانایی ارتباط با مسئولان منطقه برای پیگیری موانع و مشکلات را داشته باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است، گفت: جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی مایه فخر و مباهات کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی به مناسبت هفدهم اردیبهشت و گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری نوشت: بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه و سازندگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

وی یادآور شد: ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

کد خبر 751043

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم