Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@23:15:38 GMT

تلاش برای افزایش سهم تعاون در اقتصاد کشور

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۰۶۸۰

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی علی ربیعی امروز در مراسم معارفه «علی سرزعیم» معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که با حضور احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و جمعی از کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت:  ما  12 هزار ساعت وقت داریم و معاونت امور اقتصادی و برنامه‌ریزی ما در اجرای برنامه های مهم اشتغال و فقرزدایی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سامان دهی اشتغال کوچک، خرد و متوسط
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آور شد: سامان‌دهی اشتغال کوچک و خرد و اشتغال متوسط نیازمند سیاست‌گذاری مناسب است وبا اتصال دو معاونت امور اقتصادی و برنامه‌ریزی و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  باید به سیاست‌های بهبود فضای کسب و کار دست پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: در اشتغال‌های خرد، مسئولیت اجرا داریم. این کار مهم ما در حوزه  اشتغال است و باید بدانیم امسال باید با تدبیر و دقت از بودجه های اشتغال در نظر گرفته شده  برای اشتغال‌های متوسط، کوچک و خرد هزینه کنیم. این یکی از کارهایی است که باید دنبال کنیم.
ربیعی ، تحقق  برنامه های فقرزدایی رئیس جمهور را از دیگر اقداماتی دانست که باید در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به درستی انجام شود .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برنامه های فقر آموزشی، معیشتی و درآمدی نیز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درحال پیگیری جدی است.
بسته تعاون ، کار و رفاه اجتماعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته کار ، تعاون و  رفاه اجتماعی در کنار هم قرار گرفته‌اند و به نظریه های توانمند سازی به  اشتغال دست پیدا کرده‌ایم.
وی گفت:  درحال حاضر32 هزار میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شده است و چنانچه بتوانیم درست هزینه کنیم ، به نتایج خوبی دست پیدا می کنیم.
 ساختارها را بهبود بخشیدیم
ربیعی با اشاره به بهبود ساختارها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دنبال کردن برنامه های  ضد فقر در این وزارتخانه خبر داد و گفت : توانستیم  نظام لایه مساعدت‌ها را پیش ببریم و  حداقل‌ها را بیش از سه  برابر کردیم و این‌ها همه  از ایده‌ها و برنامه های ما بود . اکنون نیز ایده فقرزدایی ما منجر به ایجاد صندوق رفاه در کشور می شود  همان گونه که برنامه فقرزدایی از برنامه های مهم رئیس جمهور و موضوع مناظره‌ها شد.   
محو فقر شدید  و کاهش فقر مطلق
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از برنامه ریزی‌ها برای  محو فقر شدید و کاهش فقر مطلق در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت : این امر  امسال در برنامه بودجه منظم تر و مشخص تر پیش می رود .
بهزیستی مبتنی بر جامعه
وی اشاره کرد : امروزه بهزیستی با گذشته تفاوت بسیار زیادی کرده است و به شرایط مطلوب تری رسیده است  گرچه با آن چه می خواستیم تفاوت زیادی دارد و دوست داشتم که در بهزیستی ایده آل هر ایرانی یک مددکار اجتماعی باشد .
ربیعی یاد آور شد: مدتی پیش مدل " بهزیستی مبتنی بر خانواده  " را طرح کردم و خوشبختانه اکنون  بهزیستی منشاء خیرشده است گرچه هنوز نارسایی‌هایی دارد .   
 افزایش جایگاه تعاون در بخش اقتصاد
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از افزایش جایگاه تعاون  در بخش اقتصاد خبر داد و این امر را از دست آوردهای دولت یازدهم و دوازدهم دانست .
وی گفت:  اکنون نیز باید بر وجوهی از مسائل رفاهی که لازمه آن فعالیت در  معاونت امور اقتصادی و برنامه ریزی است کار شود به طوری که  هم به اشتغال و هم به رفع فقر  کمک کنیم .
ربیعی از حوزه های مهمی  که به اشتغال کمک می کنند نام برد و گفت : ما  مسئولیت گسترش تعاون را داریم و خوشبختانه در سراسر کشور در حوزه تعاون   شور و شوق تعاون به  راه افتاده است . یکی دیگر از وظایف معاونت اقتصادی و برنامه ریزی نیز ارتقای جایگاه تعاون است . رفع  فقر و توسعه اشتغال  دو هدف بزرگ ما هستند و سازمان آموزش  فنی و حرفه ای نیز در این امر مسئولیت بزرگی برعهده دارد . همه معاونت ها  باید بیایند و در کنار هم مسائل را پیش ببرند .
 
شناخت معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی از روی مقالات علمی
وی گفت: علی سرزعیم معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی جدید وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را از روی مقالات و آثار علمی و تجارب اجرایی وی شناخته‌ام  و دوستی و آشنایی از پیش با او نداشته‌ام  و او نیز از شایستگان گمنام یا گمنامان شایسته است که با کار و فعالیت  خود رشد کرده است .
دولت دوازدهم دولت صیفی کاری نیست
ربیعی گفت : ضرب‌المثلی مطرح می کنم که می گویم بعضی از دولت ها صیفی کار هستند یعنی زود می کارند و زود برداشت می کنند اما برخی دیگر دولت های گردوکار هستند ، یعنی طوری کشت می کنند که نسل های بعد نیز بتوانند از آن ها استفاده کنند . دولت دکتر روحانی نیز دولت صیفی کاری نیست .
وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در زندگی اجتماعی و ارتقاء و سربلندی وزارتخانه و رضای خداوند متعال فعالیت کنیم .
گفتنی است در پایان این نشست حکم انتصاب "علی سرزعیم " از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وی اعطاء شد. 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم

شهرام محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ درباره سیاست‌های وزات کار برای تحقق شعار سال اظهار کرد: به دلیل ۱۴ میلیون کارگر و۶۰۰ هزار کارفرما که با خانواده آنان بیش از نیمی از جمعیت کشور می‌باشد، یکی از اصلی‌ترین مصادیق مشارکت مردم، وازرت کار است.

وی بیان داشت: اگر جامعه هدف وازرت کار در تولید مشارکت بکند، قسمت قابل توجهی از اهداف شعار سال محقق می‌شود.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تعابیر مقام معظم رهبری درباره کارگران، کارفرمایان و خانواده آنان، یادآور شد: اگر این افراد با وجدان کاری و حس وطن‌دوستی و ایمان به خدا پای شعار سال بایستند، جهش تولید با مشارکت مردم اتفاق می‌افتد.

محمدی با بیان اینکه در وزارت خانه قرارگاهی برای تحقق شعار سال تشکیل شده و مؤسسه کار و تأمین اجتماعی نیز عضو این قرار گاه است، تصریح کرد: در بخش تعاون و واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار می‌توانیم کمک قابل توجهی به تحقق شعار سال داشته باشیم.

برای تحقق شعار سال قرارگاه‌هایی شکل گرفته است

وی بر آمادگی برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و قرارگاه شکل گرفته؛ کارها در حال انجام است.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یکی از کارهای مهم که از گذشته شروع و در آینده هم در دستور کار است اشاره و اذعان داشت: بنگاه‌های زیر مجموعه وزارت کار را به مردم به صورت واقعی واگذار می‌کنیم؛ به صورت عرضه اولی، آنچه که مردم در فرابورس یا بورس خریداری می‌کنند؛ به صورت بلوک‌هایی به تشکل‌های شبه دولتی نیست.

وی تاکید کرد: در بحث واگذاری دستگاه‌ها و شرکت‌ها در وزارت کار و هم در بخش تعاون ارتباط تنگاتنگی با شعار سال داریم؛ حتماً برای تحقق شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری تا سرحد توانایی کار انجام می‌دهیم.

محمدی در خصوص ایمنی کار کارگران که یکی از مفاد سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری جهت جلوگیری از خسارت جانی و مالی حین کار کارگران است اشاره و خاطر نشان کرد: وزارت کار و خصوصاً مؤسسه کار و تأمین اجتماعی آموزش‌های متعددی در زمینه ایمنی، روانشناسی، حفاظت کار انجام می‌دهد.

وی با اشاره به شعار امسال سازمان بین‌المللی کار که حفاظت بیولوژیک نیروی کار است، اظهار کرد: در بخش اقتصاد مراقبتی، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و وزارت خانه اهتمام ویژه ای به این موضوع داریم.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: ۴ میلیون کارگر داریم که در بنگاه‌های دارای زیر ۱۰ نفر کارگر، کار می‌کنند؛ این‌ها بعد از انقلاب و حتی قبل از انقلاب هیچ آموزشی برای ایمنی کار ندیده‌اند؛ مؤسسه کار و تأمین اجتماعی طی تفاهم نامه با معاونت وزات کار وزارت خانه مقرر شده که در طول دو الی سه سال تمام ۴ میلیون نفر در سراسر کشور آموزش ایمنی ببینند.

وی در خصوص تأمین اعتبار آموزش‌ها توسط مؤسسه کار و تأمین اجتماعی افزود: تفاهم نامه با معاونت بین الملل وازت کار، معاونت روابط کار وزارت کار، تشکل‌های کارگری با شورای اسلامی کار، امضا شده است.

محمدی با بیان اینکه ۲ میلیارد تومان برای آموزش‌ها تأمین اعتبار شده است، گفت: در استان‌ها به تناسب جمعیت کارگران را معرفی می‌کنند و اولویت بنگاه‌های زیر ۱۰ نفر کارگر است.

کد خبر 6094114

دیگر خبرها

  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند