Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان بشاگرد گفت: بنیاد علوی با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان، هشتمین مرحله طرح توزیع سبد غذایی به عنوان هدیه مقام معظم رهبری میان مادران باردار بشاگرد را آغاز کرد.

دکتر عباس علیمراد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جامعه هدف این طرح را زنان باردار و مادرانی که از نظر کم خونی و وزن در بارداری اول و دوم مشکل داشته و از نظر جسمی و وضعیت اقتصادی بی‌بضاعت و نیازمند هستند، معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در مرحله هشتم این طرح، 294 بسته غذایی شامل گروه های اصلی غذایی در میان مادران باردار و شیرده توزیع شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بشاگرد اضافه کرد: این اقدام به منظور حمایت از مادران باردار نیازمند روستایی که از نظر سلامت با کمبود ویتامین مواجه بوده و نیازمند تغذیه صحیح و اصولی هستند، انجام شد.
وی ادامه داد: اطلاعات خانوارهای روستایی در خانه‌های بهداشت روستایی ثبت می‌شود و مادران باردار توسط بهورزان شاغل در خانه‌های بهداشت روستایی شناسایی و توسط مرکز بهداشتی و ستادی مرکز بهداشت به بنیاد علوی معرفی می شوند و این بنیاد هر دو ماه یک بار، سبدهای غذایی را بین آنها توزیع می‌کند.
وی تاکید کرد: مادران باردار در شش ماه اول بارداری نیازمند تغذیه صحیح و اصولی به منظور پیشگیری از آسیب به خود و فرزندشان هستند که سبدهای غذایی بنیاد علوی به مادران باردار نیازمند در این بازه زمانی اهدا می‌شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بشاگرد خاطرنشان کرد: مادران مشمول این طرح تا شش ماه پس از زایمان که در آن دوران، کودک تنها از شیر مادر تغذیه می‌کند، این سبدهای غذایی را دریافت می‌کنند.
شهرستان بشاگرد که در 330 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده از نقاط محروم ایران است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در سال های اخیر کارهای قابل توجهی برای توسعه و آبادانی این منطقه محروم انجام شد.
بنیاد علوی آذر ماه سال 66 به عنوان یک شرکت و موسسه غیر تجاری ثبت شد و سال 84 همزمان با تغییر مدیریت، به عنوان همکار بنیاد مستضعفان، فعالیت خود را در امور خیریه و همگانی آغاز کرده است.
این بنیاد در قالب پروژه‌های عمرانی به ویژه در حوزه آموزشی و سلامت در جزایر و مناطق دور افتاده هرمزگان حضوری تاثیرگذار داشته است.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده :هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرجی گفت: هزار و ۵۳۹ کیلوگرم انواع مواد غذایی، نوشیدنی، بهداشتی، آرایشی، شوینده غیربهداشتی و تاریخ گذشته که از ۱۳۰۶ مورد بازرسی در ایام نوروز توسط واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان هشترود ضبط شده بود امحا شد.

وی گفت: در این بازه زمانی ۱۵ مورد به امور قضایی ارسال شد و ۲ واحد هم پلمب شد.

دیگر خبرها

  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است