Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از راه اندازی دادگاه عمومی بخش احمدی با هدف تمرکز زدایی، توزیع عادلانه امکانات و برخورداری ساکنین این بخش از خدمات مطلوب قضایی خبر داد و یادآور شد:در پی راه اندازی این واحد قضایی حجم پرونده‌های وارده به دادگستری شهرستان حاجی آباد ۱۵ تا ۱۷ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، حجت الاسلام و المسلمین اکبری در مراسم افتتاح دادگاه عمومی بخش احمدی با اشاره به جایگاه ممتاز دستگاه قضایی در نظام اسلامی و بیان برخی از ویژگی‌های قضاوت در سیره نبوی (صلی الله علیه و آله و سلم)، التزام به موازین اخلاقی، تکریم اصحاب دعوی و کاهش تشریفات را از برجسته‌ترین ویژگی‌های قضاوت اسلامی به منظور تحقق عدالت آسان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین دقت در رسیدگی را از دیگر آداب قضاوت اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اهتمام به دقت نظر در جریان دادرسی موجب استحکام و اتقان هر چه بیشتر آراء صادره از محاکم قضایی می‌گردد و امکان دستیابی به هر دو شاخص کیفیت و کمّیت را به صورت همزمان فراهم خواهد ساخت.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان افتتاح دادگاه عمومی بخش احمدی را به عنوان دستاوردی دیگر در عرصه خدمت رسانی از سوی دادگستری کل استان و با هدف تمرکز زدایی، توزیع عادلانه امکانات و برخورداری ساکنین مناطق مختلف استان هرمزگان از خدمات مطلوب قضایی دانست و عنوان کرد: در پی راه اندازی این واحد قضایی حجم پرونده‌های وارده به دادگستری شهرستان حاجی آباد ۱۵ تا ۱۷ درصد کاهش خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: دادگاه عمومی بخش احمدی در نتیجه پیگیری‌های مستمر دستگاه قضایی استان و با عنایت ویژه ریاست قوه قضائیه آیت الله آملی لاریجانی افتتاح و راه اندازی شده است که با برخورداری از صلاحیت عام، رسیدگی به کلیه دعاوی حقوقی، خانواده و کیفری به استثناء جرائمی که در صلاحیت دادگاه کیفری یک استان است را بر عهده خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری بر قاطعیت دستگاه قضایی در مقابله با جرائم مهم به ویژه در حوزه قاچاق و ترانزیت مواد مخدر، قاچاق کالا و ارز و مشروبات الکلی تأکید کرد و یادآور شد: توسعه حوزه‌های قضایی و پوشش امکانات و خدمت رسانی در مناطق مختلف استان هرمزگان بسترساز ارتقاء شاخص امنیت، بازدارندگی قضایی و افزایش هزینه ارتکاب جرم برای هنجارشکنان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم افشین داوری به عنوان رئیس دادگاه عمومی بخش احمدی معرفی و حکم انتصاب وی که از سوی ریاست قوه قضائیه ابلاغ شده است، قرائت شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد شفیعی معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران از برگزاری ۷ دادگاه بر خط در مجتمع قضائی شهید بهشتی تهران خبر داد.

شفیعی با ذکر این مطلب که رسیدگی به هر ۷ پرونده در شعبه هفده این مجتمع با ریاست قاضی مهدی طیب‌لی انجام خواهد شد افزود: الزام به ایفای تعهد، ابطال سند رسمی، توقیف عملیات اجرایی، اعلام بطلان معامله، ابطال اجراییه، الزام به تنظیم سند رسمی اجاره، اعصار از پرداخت محکوم به، موضوعات دادگاه علنی این شعبه می‌باشند که به ترتیب از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شعبه مذکور برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاقه‌مندان به مباحث قضائی، دانشجویان و محققان و اصحاب دعوی می‌توانند از نشانی https://skyroom.adliran.ir/ch/alani-tehran این دادگاه را به صورت بر خط مشاهده کنند.

شفیعی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری تمامی دادگاه‌های علنی برخط دادگستری استان تهران از طریق تارنمای رسمی دادگستری با نشانی https://dadgostari-th.eadl.ir اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد