Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-27@17:06:39 GMT

گمرک رسمی یزدان و میل ۷۳ راه اندازی شود

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۹۴۲۷

گمرک رسمی یزدان و میل ۷۳ راه اندازی شود

بیرجند-رئیس اتاق بازرگانی بیرجند خواستار راه اندازی گمرک رسمی در میل ۷۳ یا بازارچه یزدان شد و گفت: راه اندازی گمرک رسمی در یکی از این دو منطقه باعث تسهیل مبادلات مرزی استان با افغانستان است.

به گزارش امتداد نیوز، محسن احتشام در نشست اعضای اتاق بازرگانی بیرجند با رایزن بازرگانی افغانستان در ایران با اشاره به به پتانسیل ها و ظرفیت های بازار و حجم صادرات بین ایران و افغانستان اظهارکرد: با توجه به مزیت هایی که در استان داریم هنوز به رقم واقعی صادرات نرسیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیازهای بازار افغانستان با گذشته متفاوت شده است، گفت: اکنون در بازار افغانستان کالای واسطه ای جای کالا های اصلی را گرفته و بیبشتر مواد اولیه وارد بازار افغانستان می شود.

احتشام با اشاره به مشکلات مبادلات مرزی ایران و افغانستان عنوان کرد: با توجه به هزینه تعرفه های ترجیحی واردات نتوانستیم از ورود واردات کالاهای افغانستان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم مزیت های نسبی را باافغانستان مبادله کنیم، بیان داشت: زمینه مبادلات مزیت های نسبی را باید فراهم کنیم.

 وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی طولانی ترین مرز مرز مشترک با افغانستان را دارد، عنوان کرد: باید زیرساخت های مرزی را تکمیل و توسعه دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند گفت: در گمرک ماهیرود نسبت به گذشته امکانات خوبی ایجاد شده اما هنوز جای کار و فعالیت برای افزایش سرمایه گذاری های مشترک وجود دارد.

 وی بیان کرد: در اتاق بیرجند این نگاه را داریم زیرساخت ها را تکمیل کنیم و ضعف هایی که وجود دارد را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید جاده ماهیرود به فراه تکمیل شود، گفت: آمادگی داریم مرکز تجاری در فراه را ایجاد کنیم و متقابلا نیز آمادگی برای راه اندازی یک مرکز تجاری افغانستان در خراسان جنوبی را داریم.

احتشام در بخش دیگری از سخنان خود خواستار راه اندازی گمرک رسمی افغانستان در میل ۷۳ یا بازارچه یزدان شد و گفت: راه اندازی گمرک رسمی در یکی از این دو منطقه باعث تسهیل مبادلات مرزی خراسان جنوبی با فراه خواهد شد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد