Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@03:32:58 GMT

افشای همدستی نظامی انگلیس و عربستان

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۰۱۴۲

افشای همدستی نظامی انگلیس و عربستان

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، پایگاه هفته‌نامه «میل آن ساندی» طی گزارشی از برنامه پنهانی ارتش انگلیس برای آموزش فنون جنگ‎های نامنظم به افسران عربستانی حاضر در جنگ یمن، پرده‌برداری کرد.

 


پایگاه «میل آن ساندی» در گزارشی فاش کرد که ارتش انگلیس به صورت مخفیانه نیروهای سعودی را در جنگ علیه مردم یمن آموزش می‌دهد؛ جنگی که هم‌اکنون ائتلاف سعودی در آن به جنایت‎های جنگی متهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به این گزارش، بیش از 50 تن از پرسنل نظامی ارتش انگلیس از مدت‎ها پیش مشغول آموزش انواع مهارت‎های نظامی به سربازان عربستانی است که به میدان جنگ یمن فرستاده می‌شدند، جنگی که به آن «جنگ کثیف» گفته می‌شود.

«میل آن ساندی» با اشاره به اینکه پیامد جنگ عربستان علیه مردم یمن تاکنون مرگ هزاران شهروند بی‌گناه، ایجاد قحطی و گرستگی شدید برای یک میلیون کودک و همچنین شیوع بیماری‎های خطرناک بوده به نقل از «اَندرو میشل» از نمایندگان پارلمان انگلیس تأکید می‌کند: مشارکت ارتش صرفاً بخش کوچکی از همدستی شرم‌آور انگلیس در تحمیل رنج و بدبختی به مردم یمن است.


به نوشته این هفته‌نامه، این مأموریت آموزشی پرسنل نظامی ارتش انگلیس که با عنوان «عملیات تقاطع» رمز‌گذاری شده، پس از آن افشار شد که پایگاه اینترنتی ارتش به اشتباه عکس‌ها و اطلاعاتی در این‌باره منتشرکرد.


نویسنده در ادامه اشاره می‌کند سازمان ملل همچنان مشغول تحقیقات در خصوص شرایط فاجعه‌بار انسانی در یمن است و آن را بدترین بحران انسانی تاکنونی جهان توصیف کرده‌است. بنا به گزارشهای رسمی، از آغاز جنگ ائتلاف عربستان علیه مردم یمن در سال 2015 تاکنون، نزدیک به 10 هزار نفر از مردم یمن جان خود را از دست داده‌اند. به تازگی نیز اقدام عربستان به بستن گذرگاه‌ها و بنادر کشور جنگ‌زده یمن، این کشور را در آستانه قحطی قرار داده‌ به گونه‌ای که سازمان یونیسف پیش‌بینی کرده که بر اثر قحطی وشیوع بیماری تا پایان سال 2017 احتمال مرگ 150 هزار کودک یمنی وجود دارد.

وی در ادامه می‌افزاید که «اَندرو میشل» روز گذشته از دولت انگلیس خواسته در خصوص نقش انگلیس در عملیات‎های نظامی سعودی‌ها علیه مردم یمن، به پارلمان این کشور توضیح دهد.


«اندرو میشل» با بیان اینکه انگلیس به صورت شرم‌آوری در جنگ یمن با عربستان همدست است، کشوری که آشکارا «پیمان‌نامه‌های ژنو» را نقض می‌کند می‌گوید که تردیدی ندارم اعضای پارلمان خواستار توضیح درباره آموزش ارتش به نیروهای نظامی عربستان هستند، چرا که نگرانی‌های جدی درخصوص وقوع فاجعه انسانی در یمن وجود دارد.


به نوشته «میل آن ساندی»، «عملیات تقاطع» شامل گردان دوم هنگ سلطنتی اسکاتلند است که فنون «جنگ نامنظم» (IW) را به افسران «موسسه پیاده‌نظام نیروی زمینی سلطنتی عربستان» آموزش می‌دهد.

«میل آن ساندی» درخصوص افشای همدستی نظامی انگلیس و عربستان در جنگ یمن تصریح می‌کند: به موجب نگرانی‌های جهانی جدی درخصوص عملیات نظامی عربستان در یمن هرگز قرار نبوده که «عملیات تقاطع» و آموزش نظامیان سعودی توسط ارتش انگلیس همگانی شود. وجود «عملیات تقاطع» هنگامی افشا شد که اوایل ماه جاری، وب‌سایت ارتش انگلیس به اشتباه خلاصه‌ای از این مأموریت به همراه تصاویری در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد.


نگارنده با اشاره به اینکه 20 دقیقه پس از تماس خبرنگاری با وزارت دفاع انگلیس برای توضیحات بیشتر، تمام عکس‎ها و متن خلاصه مأموریت از صفحه فیسبوک برداشته شد می‌نویسد: در یکی از عکس‎ها، افسر آموزش‌دهنده انگلیسی دیده می‌شود که در برابر نقشه‌ای ایستاده و در حالی‌که به یمن و منطقه پیرامونی آن اشاره می‌کند درخصوص راهبرد یک حمله احتمالی توضیح می‌دهد.

پایگاه «میل آن ساندی» در پایان گزارش خود یادآوری می‌کند که انگلیس در حال حاضر به خاطر فروش میلیاردها پوند تجهیزات نظامی به عربستان سعودی تحت سنگین‌ترین نقدها قرار دارد، به‌ویژه به خاطر فروش بمب‎های انگلیسی که گزارش‎های مستند زیادی استفاده آنها در بمباران‎های هوایی عربستان علیه مردم یمن، را ثابت می‌کند.
 

میزان

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت

سخنگوی ارتش یمن از سرنگونی پهپاد آمریکایی و هدف قرار دادن نفت کش انگلیس در آب‌های دریایی سرخ خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای  مسلح یمن بامداد امروز شنبه اعلام کرد که در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات در آسمان و دریای سرخ انجام داده است.

او گفت که «نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال، یک فروند کشتی نفتی انگلیسی (ANDROMEDA STAR) را در دریای سرخ با تعدادی موشک مناسب نیروی دریایی هدف قرار دادند که منجر به اصابت مستقیم این کشتی شد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از عملیات دیگر خبر داد و گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ9 آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام ماموریت های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرتیپ یحیی سریع همچنین از یمنی‌ها به دلیل حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و همچنین به دلیل حمایت های آن‌ها از عملیات‌های ارتش یمن علیه رژیم اسرائیل و کشورهای آمریکا و انگلیس تقدیر و تشکر کرد.

سرنگونی دومین پهپاد 32 میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمنآمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستیراهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن