Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، خبر تمدید ثبت‌نام اردوی آموزشی رادیو قرآن که با حضور جواد فروغی، قاری نوستالژیک دهه ۷۰ برگزار می‌شود، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز ‌‌شنبه، چهارم آذرماه بر روی خروجی صفحه معارفی یکی از خبرگزاری‌های کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز شنبه، چهارم آذرماه و تا ساعت 14 تعداد 9 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که شش خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های معارفی دیگر منتشر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«تمدید ثبت‌نام در اردوی آموزشی رادیو قرآن/ قاری نوستالژیک دهه ۷۰ هم می‌آید»، «تلاوت جدید محمدحسن موحدی»، ««آئینه قبله نما» جدیدترین اثر گروه محمد رسول الله(ص)»، «تلاوتی جدید از علی‌رضا نداف»، «کتاب «قرآن و مسئله اکراه در دین» توسط نشر معارف به چاپ رسید» و «تجلیل از برگزیدگان پنجمین مسابقات قرآنی «تسنیم»»، عناوین شش خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهند که تاکنون بر روی خروجی قرار گرفته‌اند.
همچنین، «دوری از آموزه‌های اهل‌بیت(ع) اسلام را دچار لیبرالیسم یا تکفیر می‌کند»، «اشعاری که امام حسین(ع) در وصف حضرت سکینه(س) خواندند» و «اقدام جهادی جامعه وعاظ انقلابی در مناطق زلزله‌زده» نیز سه خبر دیگر این صفحه هستند که در حوزه‌های معارفی مختلف منتشر شده‌اند.
همچنین، از سه تیتر اصلی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز و تا این ساعت تنها دو تیتر به‌روزرسانی شده‌اند که یکی از این تیترها در حوزه تخصصی قرآن قرار دارد و تیتر دیگر نیز که مربوط به روز گذشته می‌باشد، هنوز به‌روزرسانی نشده است.  
یکی از اخبار قرآنی امروز خبرگزاری تسنیم در صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری خبری جالب توجه با عنوان «تمدید ثبت‌نام در اردوی آموزشی رادیو قرآن/ قاری نوستالژیک دهه ۷۰ هم می‌آید» می‌باشد که در بخش‌هایی از آن آمده است: «رادیو قرآن ثبت‌نام در دوره یکسان‌سازی روش‌های تدریس جلسات قرآنی را تمدید کرد و خبر از حضور چهره قرآنی نوستالژیک دهه ۷۰ در این اردو داد.   
متقاضیان شرکت در اردوی آموزشی یکسان‌سازی روش‌های تدریس جلسات قرآنی می‌توانند تا 5 آذرماه در این دوره آموزشی نام‌نویسی کنند.
همچنین، جواد فروغی قاری نوجوان دهه 70 که به سبک استاد «سعید مُسَلِّم» تلاوت می‌کرد نیز در این اردو حضور خواهد داشت. فروغی اکنون مبلغ قرآن کریم و حوزه فعالیت او اغلب خارج از کشور است».
فارس
اخبار امروز صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز روال عادی این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل صفحه 233 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده و در ادامه نیز چهار خبر دیگر با عناوین مختلف بر روی خروجی این صفحه منتشر شده است.
«کتابخانه‌ها را با آثار قرآنی تقویت کنیم/ حمایت ویژه از کتاب «نصوص فی علوم القرآن»»، «نظر قرآن درباره کمک کردن به سائل/ چرا باید انفاق کنیم؟»، «جدیدترین تلاوت علی خشنود در مسجدجامع لویزان» و «حضور دو چهره جدید در کرسی‌های تلاوت نفحات القرآن»، عناوین چهار خبر دیگری هستند که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس منتشر شده‌اند که اغلب این اخبار نیز در حوزه قرآنی قرار دارند.
همچنین، خبرگزاری فارس اقدام به انتشار خبری با عنوان ««کتابخانه‌ها را با آثار قرآنی تقویت کنیم/ حمایت ویژه از کتاب «نصوص فی علوم القرآن»»، کرده است که مربوط به بازدید معاون جدید قرآن و عترت وزیر ارشاد از انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی)، میزان و اسلام در هفته کتابگردی و سخنان وی در این بازدید می‌باشد که در بخش‌هایی از آن آمده است: « در این بازدید فقهی‌زاده گفت: کتاب «نصوص فی علوم القرآن» جزء خدمات درجه یک آستان قدس رضوی است و مهم‌ترین و ماندگارترین اثرها در حوزه علوم قرآن به شمار می‌رود و قول می‌دهم در راستای حمایت از این کتاب ارزشمند، تعدادی از نسخه‌های آن به صورت دوره‌ای خریداری شود و در اختیار کتابخانه‌های دانشگاه‌ها قرار دهیم؛ چرا که این کتاب به شدت مورد نیاز است.
وی در رابطه با آثار انتشار یافته آستان قدس رضوی افزود: آثار این ناشر از چند منظر قابل اهمیت است، یکی اینکه در حوزه‌های علوم قرآنی و حدیث نگرش انتفاعی نداشته و چند اثر بسیار مهم منتشر کرده است و این کتاب‌ها جزء آثاری است که توجیه اقتصادی ندارد، اما خدمت به قرآن است، نکته دیگر اعتبار مشاوران علمی این انتشارات است و من از مشتریان پر و پا قرص این انتشارات هستم.
فقهی‌زاده با بیان اینکه تعدد و تنوع آثار قرآنی و حدیثی موجب شده ناشران تعداد اندکی اثر در این حوزه داشته باشند، گفت: این انتشارات از نظر تنوع و تعدد حائز اهمیت است بر همین اساس حمایت علمی از این آثار باید در اولویت قرار گیرد و کتابخانه‌هایمان را با این آثار قرآنی تقویت کنیم».
ایسنا
از دو خبری که صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان طی امروز و تا این لحظه منتشر کرده است، هیچ‌کدام در حوزه تخصصی قرآن کریم قرا نداشته و در حوزه‌های معارفی دیگر منتشر شده‌اند.
« راه‌اندازی مرکز مطالعات راهبردی حوزه علمیه» و «نقد «گفتگویی میان هگل و فیلسوفان اسلامی»، دو خبر امروز این صفحه از خبرگزاری ایسنا را تشکیل می‌دهند که تاکنون بر روی خروجی این صفحه قرار گرفته‌اند.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه خبری با عنوان « نقش اساسی حضرت خدیجه(س) در تاسیس جامعه اسلامی» است که مربوط به روز گذشته می‌باشد و طی امروز تاکنون نیز به‌روزرسانی نشده است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا این ساعت از امروز تنها دو خبر را بر روی خروجی معارف خود منتشر کرده است که این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارند و در حوزه‌های معارفی دیگر به‌ویژه حوزه ایثار و شهادت و بسیج منعکس شده‌اند.
«اهدای دانشنامه دو شهید مدافع حرم در دانشگاه آزاد» و «افزایش بصیرت و دشمن شناسی از اهداف مهم بسیج است» عناوین اخبار امروز این صفحه از خبرگزاری ایرنا هستند که تاکنون بر روی خروجی منتشر شده‌اند. همچنین، این خبرگزاری در اخبار امروز خود به مسئله شهدای مدافع حرم و نیز سخنرانی رئیس بسیج اساتید واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در رابطه با بسیج پرداخته است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز طی امروز تعداد شش خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که در حوزه‌های معارفی مختلف منتشر شده‌اند ولی خبری از اخبار تخصصی قرآنی در میان آن‌ها نیست.
 یکی از اخبار این صفحه از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز در رابطه با «وقف» پرداخته که در بخش‌هایی از آن آمده است: « حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش «همه واقف باشیم» که در مسجد جامع دماوند برگزار شد با اشاره به نشانه‌های وقف اظهار داشت: قرآن و اهل بیت علیهم السلام نباید از هم جدا شوند، اما متاسفانه امروز جدا شده اند، امام حسین (ع) نشان داد اگر سر از بدن ایشان جدا شود، از قرآن جدا نمی‌شوند.
رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این که به موازات افزایش فساد در جامعه باید حساسیت مومنین نیز افزایش یابد، ادامه داد: نباید در مقابل فساد بی تفاوت باشیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی سپس به وقف به عنوان نشانه ارادت و عشق به اهل بیت علیهم السلام اشاره و بیان کرد: باید افراد خیر را به سوی وقف جذب کنیم».
مهر
آخرین خبری که بر روی خروجی قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده، خبری با عنوان « جلسات شرح و تفسیر نهج‌البلاغه در سرچشمه برگزار می‌شود» است که مربوط به روز اول آذرماه بوده و از آن روز تاکنون نیز هیچ خبری بر روی خروجی این صفحه منتشر نشده است.
همچنین، تیتر اصلی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز خبری با عنوان « ویژگی‌های کلی دانشنامه معاصر قرآن کریم» و مربوط به روز 30 آبان‌ماه می‌باشد که از آن روز تاکنون هنوز به‌روزرسانی نشده است.
کیهان
روزنامه کیهان در صفحه معارف امروز خود به انتشار مطلبی با عنوان «ظلم‌های اجتماعی از دیدگاه قرآن» به قلم علی پوریا کرده که در بخش‌هایی از این مطلب آمده است: « ظلم و ستم اجتماعی، در حقیقت به معنای نادیده گرفتن حقی از انسانی دیگر است. این حق سوزی و باطل سازی ممکن است در‌ اشکال گوناگونی انجام شود که برخی موارد زیر را شامل می‌شود:
1- اختلاف افکنی: برخی از افراد در جامعه به سبب آنکه میان مردم اختلاف و تفرقه می‌افکنند، به عنوان ظالم معرفی می‌شوند؛ زیرا اینان وحدت اجتماعی و انسجام آن را از میان می‌برند و امکان برآورد نیازها از سوی افراد را در عملکرد اجتماعی مختل یا مخدوش می‌سازند. شکی نیست که انسان‌ها با وحدت و اتحاد است که می‌توانند نظام اجتماعی استواری را شکل دهند که در این نظام هر کسی بر اساس عدالت می‌تواند حقوق خویش را استیفا کرده و به آرامش و آسایش برسد. اما اختلاف‌افکنان با رویه تفرقه‌افکنی خویش این فرصت را از جامعه و  اجتماع می‌گیرند. (بقره، آیه 213؛ آل عمران، آیه 19؛ شوری، آیه 14؛ زخرف، آیه 65؛ حجرات، آیه 9)
بدعت‌گذاری: از گروه‌های دیگر که ظلم اجتماعی را موجب می‌شوند، بدعت‌گذارانی هستند که بر خلاف آموزه‌های وحیانی، خود به ابداع و نوآوری دست‌زده و سنت‌های الهی را تغییر می‌دهند و سنت‌های منکر و زشت را به دست خویش ابداع و خلق می‌کنند و اجازه نمی‌دهند تا حق از طریق آموزه‌های وحیانی شناخته شده و به سبک آن عملیاتی و اجرایی شود.(بقره، آیات 58 و 59؛ شوری، آیه 21) البته برخی از بدعت گذاران به ظاهر برای رضایت خدا دست به این کار می‌زنند، ولی چون شناختی از همه حقایق هستی از جمله روحیات و غرایز و فطریات انسانی ندارند، با بدعت‌های خویش، حق و حقوقی را از غریزه یا فطرتی سلب می‌کنند و شرایط را برای رشد طبیعی انسان از میان برمی‌دارند؛ چنانکه بدعت‌های راهبان مسیحی در راستای سرکوب غرایز شهوت و غضب موجب سختی در عملکرد و اسراف در رفتارهای جنسی شد». (حدید، آیه 27)
یادآور می‌شود، خبرگزاری میزان نیز طی امروز شنبه، چهارم آذر‌ماه و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خود منتشر نکرده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • مروری بر آخرین خبرهای ورزشی استان