Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر با بیان اینکه اکنون ما بدون وابستگی به هیچ کشوری می‌توانیم نیروی انسانی خود را تامین کنیم، گفت: ناو گروه‌های اعزامی به آب‌های دور دست فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، امیر دریادار خرداد حکیمی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه این دانشگاه نماد اقتدار نیروی دریایی در تامین پرسنل مورد نیاز در کشور است، اظهار کرد: همه نیروهای حاضر در این دانشگاه از فرماندهان تا پایین‌ترین رده از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اکنون ما بدون وابستگی به هیچ کشوری می‌توانیم نیروی انسانی خود را تامین کنیم در حالی که در گذشته وابسته بودیم اما در حال حاضر کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که 100درصد توان دریایی داشته باشد و بتواند نیروی انسانی خود را 100درصد تامین کند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمنی(ره) نوشهر با اشاره به اینکه این دانشگاه تامین بخش مدیریتی نیروی دریایی را برعهده دارد و افسران را تربیت و به ناوگان و قسمت‌های مختلف عملیاتی اعزام می‌‌کند، گفت: این دانشگاه در رسته‌های مختلف اعم از یگان شناور سطحی و زیر سطحی، پروازی، تفنگدار، غواصی و موشکی نیرو تربیت و اعزام می‌‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر تامین پرسنل مورد نیاز نیروی دریایی، همچنین پرسنل مورد نیاز شرکت نفت و کشتیرانی را تامین می‌کند و هر ارگان دریایی دیگری نیز دانشجو اعزام کند ما به صورت نظامی به آن‌ها آموزش می‌دهیم.

حکیمی تصریح کرد: دانشگاه یک مرکز جداگانه آموزش دریانوردان در بیرون دانشگاه دارد که در این مرکز کلیه دوره‌های مورد نیاز دریایی تجاری با استفاده از اساتید و مربیان این دانشگاه برگزار می‌‌شود و نیازمندی‌های جانبی کشور را تامین می‌کند که این بخش زیر نظر مصوبه سازمان بنادر و دریانوردی است و آموزش در سطح بین‌المللی و طول دوره یک هفته تا سه ماه است.

وی با بیان اینکه ناو گروه‌های اعزامی به آب‌های دور دست فارغ‌التحصیلان همین دانشگاه هستند، گفت: این دانشگاه در چندین پروژه مربوط به حوزه دفاع همکاری دارد و جهاد خود کفایی و فرمانده فنی نیرو در این زمینه پیشگام بود و در بسیاری از پروژه‌ها، نیز افسران و اساتید ما مسئول پروژه با بخشی از نیروی انسانی دانشگاه در حال همکاری هستند.

فرمانده نیروی دریایی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در خصوص سیاست و برنامه‌های دانشگاه، گفت: افزایش دانش‌پژوهی، پروش ایمان، شجاعت و سلحشوری و در بخش علمی نظامی و فرهنگی از جمله سیاست‌های این دانشگاه است.

وی یادآور شد: 7 آذر فرصتی است تا پیشکسوتان و افرادی که در واقعه 7 آذر 59 حضور داشتند، به بیان خاطرات خود پرداخته و فرهنگ ایثار و شهادت را از نسل گذشته به نسل جدید منتقل کنند تا کارهای عظیمی که در گذشته به وقوع پیوسته فراموش نشود و زنده بماند .

حکیمی در پایان در خصوص موزه دریایی دانشگاه نیز گفت: تلاش شد در بخشی از موزه دریایی دانشگاه عملیات گوناگون به ویژه در قسمت دریا و جزایر در 8 سال دفاع به صورت تصویری و نرم‌افزاری ارائه شود تا بازدید کننده‌گان با این فرهنگ آشنا شوند.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی

ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی خود است؛ طرحی بلندپروازانه که هدف آن برآورده‌کردن نیازهای این کشور در حوزه نیروی دریایی است.

به گزارش ایسنا، خبرها حاکی از آن است که ناو هواپیمابر ترکیه قرار است از فناوری «استوبار» (STOBAR) استفاده کند.

در این فناوری هواپیماها بدون کمک منجنیق‌های روی عرشه و تنها با نیروی حاصل از موتور خود به پرواز درمی‌آیند.

در همین راستا، عرشه این ناوها را مانند سکوهای پرش اسکی، شیب‌دار می‌سازند.

بااین‌حال، ازآنجاکه بیشتر هواپیماهای استفاده‌شده روی این ناوها از قابلیت فرود عمودی بهره‌مند نیستند، کابل‌های فرود همچنان در هنگام فرود به هواپیماها کمک می‌کنند.

به گزارش «کلش ریپورت»، طول این کشتی ۲۸۵ متر، عرض آن ۷۲ متر و وزن آن ۶۰ هزار تُن خواهد بود. همچنین بر اساس گزارش‌ها، حداکثر سرعت این ناو هواپیمابر ترکیه به ۲۵ متر خواهد رسید.

بر اساس طرح اولیه آنکارا، این نا هواپیمابر ظرفیت حمل ۵۰ جنگنده را خواهد داشت که ۲۰ فروند از آن‌ها روی عرشه و ۳۰ فروند در آشیانه ناو نگهداری خواهند شد.

این ناو می‌تواند برای پرواز پرنده‌های مختلفی مورداستفاده قرار گیرد، از جمله جنگنده‌های «آنکا ۳»، هواگرد نظامی سبک «هورجت»، پهپاد «بیرقدار کیزیلما» و پهپاد «بیرقدار تی‌بی ۳».

طراحی و ساخت این ناو بر عهده دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه است؛ نهادی که گرچه تا امروز چندین ناوچه و ناوشکن تولید کرده، اما تجربه‌ای در حوزه ناو هواپیمابر ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر