نگاه ویژه ادیان مختلف به مسئله موعود/ تمدن لیبرالیستی به پایان راه خود رسیده است
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۱۹۴۶
کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه کمونیست و مارکسیست دیگر مشتری ندارند، گفت: لیبرالیسم نیز به انتهای راه خود رسیده چراکه خودشان از خط قرمزشان عبور کردهاند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمادحین ؛ حجتالاسلام محمد داستان پور بعدازظهر امروز در مراسم شهادت امام حسن عسکری در مسجد آقانور اصفهان اظهار کرد: بزرگترین حامی صهیونیست یک سری از مسیحیان آمریکایی به نام آوانجلیسم ها هستند که در آمریکا انبارهای زیادی از مواد غذایی را ذخیره کردهاند ولی کمکی به مردم مظلوم در جهان نمیکنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این سخنران مذهبی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دارای زرادخانه و بمب هستهای است، گفت: نهادهای جهانی آنها را به خاطر داشتن این سلاحهای هستهای محکوم نمیکنند ولی ایران بااینکه سلاح هستهای ندارد مدام مورد فشار نهادهای جهانی قرار میگیرد.
وی با اشاره به نگاههای ادیان مختلف به مسئله بازگشت موعود، اظهار کرد: آیا خود را برای ظهور حضرت حجت (عج) آماده کردهایم؛ ما باید بهصورت عملی نیز در این مسئله ورود داشته باشیم.
حجتالاسلام داستان پور با بیان اینکه تعدادی از رادیوهای خارجی مدام در خصوص آرماگدون تولید محتوا میکنند، گفت: در مبحث ظهور آقا امام زمان (عج) قواعدی عنوانشده که دو موردش مربوط به ما است، یکی غربالگری انسانها است که کافران جدا و مؤمنان واقعی سمتی دیگر قرار میگیرند.
این سخنران مذهبی با بیان اینکه مشرکان، آل سعود و یهود گروه تروریستی داعش را حمایت میکردند، اظهار کرد: مردم شاهد هستند که عدهای از مسلمانان ضعیف الاعتقاد از داعشیان حمایت میکردند و در طرف دیگر عدهای با توکل به خدا در مقابل این افراطیان ایستادگی کردند.
وی خودکشی را یکی از گناهان کبیره عنوان کرد و افزود: درصورتیکه در فضای مجازی غرق شوید و مراقبت لازم را انجام ندهید ممکن هست ارزشها را کنار گذاشته و نسبت به احکام سست شده و حتی امکان انجام خودکشی در این زمینه نیز وجود دارد.
حجتالاسلام داستان پور با بیان اینکه کمونیست و مارکسیست دیگر مشتری برای خود ندارد، افزود: لیبرالیسم نیز به انتهای راه خود رسیده چراکه خودشان از خط قرمزشان عبور کردهاند.
این سخنران مذهبی اظهار کرد: باید دید منظور لیبرالیسم از حقوق بشر چیست؟ چرا آنها برای حقوق کودکان یمنی، عراق و سوریه در این سالها کاری نکردند؟ آیا حقوق بشر فقط برای مردم غرب است؟
وی گفت: عدهای از بزرگان معتقد هستند تمدن لیبرالیستی ازلحاظ تفکری در حال منهدم شدن است.
حجتالاسلام داستان پور ادامه داد: متأسفانه برخی از ما اصلاً امام زمان (عج) را در معادلاتمان لحاظ نمیکنیم.
انتهای پیام/
منبع: دانا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این همایش پس از برگزاری نماز به امامت حجت الاسلام حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران و اجرای نمایش دانشجویی، وحید یامین پور دبیر شورای عالی نوجوانان و جوانان با اشاره به اینکه مهمترین مسئله شهید مطهری غرب بود گفت: شهید مطهری به عنوان یک روشنگر دینی و اجتماعی مسئله غرب را تبیین کرد. غرب به عنوان یک کلیت منسجم که سرآغازی در تاریخ دارد و با گونهای از هنر و شئون تمدنی تجلی کرده است، بعد از گذشت چند دهه در شئون سیاسی عالم گیر شد. مسئله تاریخ بشریت غرب بوده است و شهید مطهری به همین وجه مسئله غرب برایش دغدغه بود یعنی جبههای را برای خود در مباحث دانشگاهی انتخاب می کرد که ناظر به صور فکر و آکادمی جهان ما بود.
یامین پور افزود: اگر شهید مطهری به شهادت نمیرسید تمرکز فکریاش از مارکسیسم آرام آرام به لیبرالیسم میآمد، چراکه مسائل روز جامعه برایش بسیار اهمیت داشت. تلاش وی در عرصه فکر، پیراستن دین از نفوذ تفکرهای التقاطی بود. این مهم تقریباً در تمام آثار ایشان منور است.
وی گفت: در مواجهه با غرب شهید مطهری به نقطهای از اسلام اتکا میکند که حقیقتی از آن به عنوان وجه عزت و خودباوری است همان وجه بازگشت به خویشتن که نقطه پیش برنده جامعه است.
وی افزود: این وجه دقیقاً همان وجهی است که امام از آن برای انقلاب کمک گرفته است. بخش عظیمی از تلاش شهید مطهری ارجاع به همین موضوع است. در جای دیگر وی اشاره میکند جامعه مانند انسان روح دارد و انبیا و رهبران کسانی هستند که میتوانند روح جامعه را احیا کنند و آن را به هویت حقیقی خود بازگردانند، یعنی همان سنت الهی.
دبیر شورای عالی جوانان گفت: رهبر جامعه مسئولیت بسیار بزرگی دارد، اینکه دست جامعه را بگیرد و آن را پای همین سفره بنشاند. یکی از بزرگترین کارهای شهید مطهری دور کردن جامعه از تفکر التقاطی بود. در واقع کل طرح شهید مطهری همین بود و بخاطر همین امام در مورد شهید مطهری با تأکید میگوید آرای شهید مطهری را بخوانید.
در این همایش حجتالاسلام رکوفیان هم گفت: ما با جوانی مواجه هستیم که عاشق غرب و اعمال غربی است، اما در مقابل برگرفته از بهترین هاست و می تواند اتفاقات بسیار بزرگ جهانی را رقم بزند. در این جامعه، جوان ما درگیر یک جنگ ترکیبی همه جانبه است که بخشی از آن داخلی و بخشی از آن خارجی است.
وی با طرح این گزاره که در نگاه شهید مطهری، تعریف جوان از اندیشه او میآید افزود: کسی جوان است که اندیشه اش جوان است. اندیشه جوانی یعنی اندیشه تغییر یعنی دلتنگ از یکنواختی.
این پژوهشگر حوزه فرهنگ با اشاره به اینکه جنگ شناختی یعنی جنگی که ارزشها و باورها و ادراک انسان را مورد هدف قرار داده است تا برداشت انسان از همه چیز متفاوت باشد گفت: جنگ شناختی در واقع وظیفه اش جادو کردن است، جنگ تغییر نگرش هاست و همه آن در ذهن انسان شکل میگیرد. این جنگ همه را و علی الخصوص نسل جوان را شامل میشود. هدف اصلی دشمن در این جنگ گرفتن اعتماد جوان ما و تغییر نگرش اوست. چاره جوانان ما تغییر نگرش به زندگی است.
رکوفیان سلاح دشمن را ناامید سازی دانست و افزود: در واقع جوان ما را دچار یک ابهام می کنند و به ترویج آن میپردازند و اعتماد جامعه نسبت به حاکمیت را از بین میبرند. در جنگ شناختی دشمن به دنبال این است که جوان اصلاً فرصت فکر کردن نداشته باشد. در واقع میدان نبرد ذهن انسان است.