Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: تیم امداد و نجات ویژه کوهستان آتش نشانی در دو عملیات جداگانه موفق به نجات 4 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات توچال شدند.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سید جلال ملکی سخننگوی سازمان آتش نشانی تهران به رکنا گفت: ساعت 15:07 دقیقه امروز ماموران گروه امداد و نجات ویژه کوهستان ایستگاه 64 ولنجک در جریان گم شدن دو پسر نوجوان در ارتفاعات مسیر کوهستانی توچال قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در همین راستا تیم های ویژه در مسیر های مختلف عملیات جستجو را برای پیدا کردن دو نوجوان گمشده آغاز کردند که پس از گذشت یک ساعت و نیم از عملیات ، دو پسر 15 ساله در یکی از دره ها مسیر توچال پیدا شدند.
سید جلال ملکی ادامه داد: این دره بسیار صعب العبور و ناایمن است که دو پسر نوجوان با گم کردن مسیر وارد این دره شده بوند که پس از امداد رسانی 2 پسر نوجوان که دچار ضعف و خستگی بودند آنها را توسط تله کابین به ایستگاه های پایین منتقل کردند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: پس از پایان این عملیات بلافاصله در تماسی با سامانه 125 اطلاع داده شد که یک زن و مرد در قله توچال گرفتار شده اند که خیلی زود تیم های گروه امداد و نجات ویژه کوهستان به محل اعزام شدند.
سید جلال ملکی افزود: آتش نشانان با حضور در قله توچال زن و مرد جوان را که دچار سرمازدگی شده بودند را نجات داده و به ایستگاه های پایینی منتقل کردند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: کوهنوردان قبل از تاریکی هوا به نقاط پایین‌تر برگشته و به هیچ عنوان از مسیرهای اصلی و شناخته شده خارج نشوند. 

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه عضو خانواده روستایی در سبزوار از زیر آوار بیرون کشیده شدند

مسوول روابط عمومی سازمان آتش نشانی سبزوار اعلام کرد:‌ یک خانواده سه نفره در روستای "ایزی" این شهرستان، سه‌شنبه شب از زیر آوار منزل مسکونی بیرون کشیده شده و نجات یافتند.

به گزارش ایرنا، محمد همتی سه‌شنبه شب به خبرنگاران گفت: اعضای این خانواده به دنبال وزش توفان شدید در زیر آوار گرفتار شده بودند که با اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵، و اعزام تیم های امداد و نجات آتش نشانی به محل،‌ از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

وی با اشاره به اعزام ۲ تیم نجات از ایستگاه های ۲ و چهار آتش نشانی به محل حادثه، افزود:‌ در جریان این عملیات یک زن و مرد و کودک ۲ ساله آنان به سلامت از زیر آوار خارج شده و تحویل نیروهای اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شدند.

توفان تندری سه شنبه شب با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت شهرستان های سبزوار و داورزن را درنوردید.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرقی سبزوار قرار دارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مرگ یک کارگر بر اثر سقوط آوار سنگ ریزش آوار در جنوب تهران موجب مرگ یک کارگر شد

دیگر خبرها

  • سه عضو خانواده روستایی در سبزوار از زیر آوار بیرون کشیده شدند
  • ۳ عضو خانواده روستایی در سبزوار از زیر آوار بیرون کشیده شدند
  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • فیلم| نجات جان ۱۵ گردشگر مفقودی در ارتفاعات نوشهر
  • پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در ارتفاعات اکوزداغی هریس