Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز؛ رکسانادانیالی-  مدتی است شاهد تولید اپ هایی کاربردی و مفید در حیطه علم پزشکی هستیم و استقبال کاربران نیز قابل توجه بوده است. در اکثر اپ های مذکور سعی شده است روش های پزشکی کاملا صحیح آموزش داده شوند و از ارائه اطلاعات نادرست جلوگیری به عمل آید. در ادامه نگاهی به بهترین برنامه های پزشکی موبایلی برای سیستم عامل اندروید و آی او اس خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

CareZone

این اپ یکی از جدید ترین برنامه های تکنولوژیک در دنیای پزشکی محسوب می شود. به کمک CareZone قادر به مدیریت دارو های مصرفی خود و دیگر اعضا خانواده خواهید بود. از جمله دیگر امکانات اپ می توان به تقویم اشاره کرد. بدین ترتیب می توانید دستورات پزشک را به صورت روزانه دنبال کرده و نکات مهم را یادداشت کنید. لازم به ذکر است که این برنامه کاملا رایگان خواهد بود.

Epocrates

Epocrates برنامه ای حرفه ای با امکانات متعدد برای تمام کسانی است که به دنبال یک اپ همه فن حریف در دنیای پزشکی هستند. از طریق این اپ می توانید به اخبار پزشکی، اطلاعات تجویز دارو دسترسی داشته باشید و حتی داروی مورد نظر را از روی شکل ظاهری آن شناسایی کنید. امکان محاسبه فاکتور هایی همچون BMI و GFR نیز وجود خواهد داشت. البته نمی توان Epocrates را با کیفیت ترین برنامه پزشکی موبایلی به شمار آورد، اما با این حال هرآنچه که نیاز خواهید داشت را در خود جای داده است. در مجموع بهره برداری از این برنامه برای افراد حرفه ای در زمینه پزشکی بسیار راحت تر از افراد عادی خواهد بود. Epocrates به صورت رایگان قابل دانلود است.

Figure 1- Medical Images

مورد بعدی که بیشتر برای استفاده حرفه ای توصیه می شود، متشکل از تصاویری است که به تشخیص بیماری کمک می کنند. از طرفی برای افرادی که مبتلا به بیماری های نادر هستند، کاربردی تر به نظر می رسد. بدین ترتیب اگر تحصیلات پزشکی دارید، حتما اقدام به دانلود این اپ رایگان کنید.

GoodRx Drug Prices and Coupons

این بار به سراغ یکی از مناسب ترین اپ های پزشکی موجود برای استفاده افراد عادی می رویم. در این برنامه به راحتی قادر به مقایسه دارو های مختلف با یکدیگر و کسب آگاهی در مورد مزایای و معایب آن ها خواهید بود. البته کار با چنین برنامه هایی فرد را از مراجعه حضوری به پزشک بی نیاز نمی کند و تنها منبعی برای تکمیل اطلاعات شخصی به شمار می رود. این برنامه نیز رایگان خواهد بود.

Medical Terminology

اگر به دنبال راهی برای یادگیری اصطلاحات مختلف دانش پزشکی هستید، این اپ گزینه ای مناسب خواهد بود. با وجود آن که طراحی فضای برنامه کمی قدیمی است، اما نهایت استفاده را در اختیار کاربران قرار می دهد. لازم به ذکر است برای دسترسی به امکانات کامل این اپ نیاز به پرداخت 2.99 دلار هزینه خواهد بود، اما در حالت عادی می توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید.

Mysugr

اگر مبتلا به دیابت هستید، این برنامه به شما کمک می کند تا پیگیر وضعیت سلامتی خود باشید. Mysugr برای هر دو دیابت نوع 1 و نوع 2 قابل استفاده خواهد بود. ماشین حساب سنجش انسولین از دیگر امکانات برنامه محسوب می شود. اپ اصلی رایگان است اما برای دسترسی به امکانات بیشتر باید ماهانه 2.99 دلار هزینه پرداخت کنید.

Weather Underground

اطلاع از شرایط آب و هوایی هر منطقه برای افرادی که از بیماری های خاص رنج می برند، اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال افرادی که مبتلا به روماتیسم هستند نباید در محیط های مرطوب به صورت طولانی مدت حضور یابند. از طرفی اگر تمایلی به مشاهده تبلیغات اپ ندارید، باید سالانه 1.99 دلار هزینه پرداخت کنید، در غیر این صورت برنامه کاملا رایگان است.

WebMD apps

WebMD شامل برنامه های کاربردی متعددی در حیطه علم پزشکی می شود. اما اصلی ترین اپ این مجموعه اطلاعات بی نظیری را در خود جای داده است. علاوه بر این اگر به آلرژی مبتلا هستید، WebMD برنامه ای جداگانه و منحصر به فرد را در اختیارتان قرار می دهد. در واقع با استفاده از این اپ می توانید اقدام به تشخیص بیماری خود کنید و در صورت عدم دسترسی به پزشک خیالتان راحت باشد. برنامه های WebMD کاملا رایگان هستند.

Read by QxMD

یکی دیگر از اپ های مفید و البته رایگان در زمینه پزشکی، Read by QxMD نام دارد. هدف اصلی طراحی این برنامه اطلاع رسانی به کاربران در مورد جدید ترین دستاورد های علم پزشکی و موضوعات مرتبط خواهد بود. از این نه تنها برای افراد حرفه ای منبع مناسبی محسوب می شود، بلکه مردم عادی نیز به راحتی می توانند با آن کار کنند و از مزایای مختلفی که در اختیار کاربران قرار می دهد، بهره مند شوند. علاوه بر موارد فوق امکان دانلود فایل ها به صورت پی دی اف برای مطالعه در اوقات فراغت نیز وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است که در Read by QxMD بیش از 1،000 مقاله با عناوین مرتبط گردآوری شده اند و دسترسی راحت به آن ها مقدور خواهد بود. برنامه کاملا رایگان بوده و هیچ گونه تبلیغاتی در آن دیده نمی شود.


 

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی در حکمی دکتر حسن بختیاری را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب کرد.

دکتر حسن بختیاری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان است.

در این حکم آمده است: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و باتوجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

به گزارش مهر، پیش از این دکتر آرش خجسته ریاست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را برعهده داشت.

کد خبر 6090875

دیگر خبرها

  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا