Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-09@13:19:19 GMT

باقی ماندن بشار اسد در قدرت غیرممکن است

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۷۱۷۲

باقی ماندن بشار اسد در قدرت غیرممکن است

به گزارش جهان نيوز، «بینالی ایلدیریم» نخست‌وزیر ترکیه، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه را به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان سوری متهم کرد و گفت: «به لحاظ سیاسی باقی ماندن بشار اسد در قدرت غیرممکن است».

بنا بر گزارش واشنگتن تایمز، ایلدیریم دوشنبه شب در یک سمپوزیوم امنیت منطقه‌ای در بریتانیا اعلام کرداقدامات بشار اسد با حمایت ایران و روسیه به این معناست که آنکارا و دیگر قدرت‌های منطقه‌ای دیگر نمی‌توانند بپذیرند که اسد به عنوان بخشی از یک توافق صلح در قدرت باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نخست‌وزیر ترکیه در سخنرانی خود در موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی در لندن گفت: «سخت است که گذشته را فراموش کنیم بنابراین سخت است که ببینیم اسد همچنان در قدرت باقی می‌ماند».

ایلدیریم همچنین تأکید کرد: «به هر حال این مردم سوریه هستند که باید تصمیم بگیرند، آیا می‌خواهند بشار اسد در قدرت بماند یا خیر اما هرگونه تصمیمی در این خصوص برای نگه داشتن دولت سوریه بدون تغییر، آنکارا و متحدانش را مجبور خواهد کرد تا «برای حمایت از این تصمیم، خود را فدا کنند».

بنا بر این گزارش، اظهارات نخست‌وزیر ترکیه در شب برگزاری مذاکرات صلح سوریه در ژنو در روز سه‌شنبه مطرح شده است.
منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانس قهرمانی تراکتور از بین رفت/ کورسوی رسیدن به نایب قهرمانی

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال روز گذشته با انجام ۷ دیدار پیگیری شد که دو تیم بالای جدولی استقلال تهران و پرسپولیس موفق شدند به ترتیب ذوب آهن و نساجی را با نتایج مشابه دو بر یک شکست دهند تا به کورس خود برای تصاحب جام قهرمانی ادامه دهند.

در جدول و تا پایان هفته بیست و ششم، استقلال ۵۷ و پرسپولیس ۵۶ امتیازی هستند و به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار دارند. تنها ۴ هفته تا پایان فصل بیست و سوم زمان باقی است و هر تیم حداکثر ۱۲ امتیاز می‌تواند به اندوخته خود در جدول اضافه کند. با فرض بر اینکه تراکتور هر ۴ دیدار باقی مانده خود را پیروز شود، سرخ‌های تبریزی که اکنون ۴۴ امتیازی هستند، جمع امتیازاتشان به عدد ۵۶ خواهد رسید که باز هم یک امتیاز از استقلال کمتر دارند و به این ترتیب هیچ شانسی برای قهرمانی در این فصل ندارند.

همچنین رسیدن به جایگاه دوم جدول هم برای تراکتور خیلی سخت است و پرسپولیس و سپاهان باید در دیدارهای باقی مانده خود شکست بخورند تا تراکتور بتواند با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم بایستد.

تراکتور در جام حذفی حضور دارد و هواداران این تیم امیدوارند تا قهرمانی جام حذفی از آن تراکتور شود تا سرخ‌ها در فصل آینده رقابت‌های آسیایی حضور داشته باشند.

کد خبر 6098963

دیگر خبرها

  • حمله موشکی اسرائیل به مقر «جنبش نجباء» در حومه دمشق
  • شنیده شدن صدای انفجار در دمشق
  • فقط مارکو رویس از فینال ومبلی باقی ماند!
  • بدون در نظر گرفتن شاخص‌هایی دقیق انتخاب نامزد اصلح غیرممکن است
  • بشار اسد به پوتین تبریک گفت
  • تبریک بشار اسد به پوتین
  • توخل: پیروزی در برنابئو غیرممکن نیست؛ سرمربی بایرن مونیخ با نتایج قضاوت می‌شود
  • شانس قهرمانی تراکتور از بین رفت/ کورسوی رسیدن به نایب قهرمانی
  • منچستریونایتد و چلسی دو مقصد جذاب برای توماس توخل
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد