Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@23:55:26 GMT

دو چهره محبوب ایرانیان از دیدگاه نیویورک تایمز

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۷۳۳۵

دو چهره محبوب ایرانیان از دیدگاه نیویورک تایمز

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در یادداشتی به افزایش حس همبستگی ایرانیان علیه آمریکا و عربستان سعودی پرداخت و نوشت: سردار قاسم سلیمانی و محمدجواد ظریف اکنون دو چهره بسیار محبوب در ایران هستند که در اتحاد بیشتر مردم در ایرن تاثیر چشمگیری داشته‌اند. آفتاب‌‌نیوز :  روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در یادداشتی به افزایش حس همبستگی ایرانیان علیه آمریکا و عربستان سعودی پرداخت و نوشت: سردار قاسم سلیمانی و محمدجواد ظریف اکنون دو چهره بسیار محبوب در ایران هستند که در اتحاد بیشتر مردم در ایرن تاثیر چشمگیری داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش آفتاب نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در این یادداشت با نگاه انتقادی نسبت به سیاست‌های غلط ترامپ و عربستان سعودی علیه ایران آن را عامل اصلی کنار رفتن اختلافات سیاسی میان مردم ایران و ایجاد اتحاد بیشتر دانست.

در این گزارش آمده است: پس از سال‌ها وجود اختلافات و تنش‌های سیاسی، اکنون قشر متوسط شهرنشین مردم ایران درگیر یک اشتیاق به میهن پرستی شده‌اند.علت این تغییر رفتار را می توان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و افزایش رقابت با عربستان سعودی که رقیب ایران در منطقه است، دانست.

ایرانی‌ها بارها این جمله را از زبان ترامپ شنیده‌اند که "برجام بدترین توافق ممکن است"؛ او همچنین با امضای یک قرارداد تسلیحاتی به ارزش 100 میلیارد دلار با عربستان خود را وارد یک رقابت سنتی با ایران کرده است.

مردم ایران همچنان از سیاست‌ خارجی محمد بن سلمان، ولیعهد جوان سعودی که او را فردی بی‌تجربه می دانند، نگران شده‌اند.با این حال مردم ایران به نقش کلیدی ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه افتخار می کنند.

محبوب‌ترین ستاره‌های ایرانی، کشوری که صنعت سینما و تئاترش در حال رونق گرفتن است، بازیگرها نیستند، بلکه، سردار قاسم سلیمانی، به عنوان رهبر نظامیان ایرانی در مقابل داعش و محمدجواد ظریف، نماد یک مرد منطقی و عملگرا ایرانی هستند.در نهایت به نظر می رسد که ترامپ و سعودی‌ها توانسته‌اند باعث افزایش حمایت از این دیدگاه که آمریکا و عربستان سعودی غیرقابل اعتماد هستند، شوند.


منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟