Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش دانشجویی نقش بسیار جدی و اساسی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده است؛ می‌دانیم قبل از پیروزی انقلاب، بیشترین یاران و همراهان حضرت امام رضوان‌ا...‌علیه، عناصر دانشگاهی و حوزوی بودند. دانشجویان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، هم در اشغال لانه جاسوسی و هم در مبارزه با گروهک‌های منحله نقش جدی‌ای بازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول دوران دفاع مقدس بسیاری از فرماندهان جبهه حق علیه باطل از عناصری بودند که از دانشگاه بیرون آمده بودند؛ شهید باکری، شهید همت، شهید متوسلیان و دیگر ستاره‌های آسمان ایران همه دانشجو و دانشگاهی بودند. روشن است که حضرت امام(ره) نسبت به دانشگاه اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل شدند تا جایی که منشأ سعادت و شقاوت و مبدأ تحولات جامعه را دانشگاه می‌دانستند؛ مقام معظم رهبری هم همین مشی و روش را با تاکید ادامه دادند تا جایی که بیشترین نشست‌های مقام معظم رهبری با دانشگاهیان بوده است. با توجه به اینکه ما در آستانه روز 16 آذر (روز دانشجو) هستیم بسیاری از برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی معطوف به این روز است. می‌دانیم که روز 16 آذر مصادف است با شهادت سه تن از دانشجویان عزیز ایران در مبارزه با استکبار جهانی و آمریکای جهانخوار. این دانشجویان و به تعبیر شهید چمران، این سه قطره خون نماد مبارزه جنبش دانشجویی ایران علیه امپریالیسم بین‌الملل هستند که نماد بارز آن آمریکای خبیث است.

در این میان بیش از 40 درصد نظام آموزش عالی کشور مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است، بنابراین سهم عمده‌ای از آموزش عالی کشور مربوط به بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان، دانشگاه آزاد اسلامی است.

به این ترتیب تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نقش اساسی‌ای در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایفا کرده و خواهند کرد. امسال سالی خواهد بود که ان‌شاءا... به برکت پیروزی جبهه مقاومت و استقامت علیه جبهه تکفیر و الحاد، روز 16 آذر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌مراتب پویاتر، فعال‌تر و بانشاط‌تر خواهد بود. تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه با گرایش‌های گوناگون و سلایق مختلف در چارچوب ارزش‌های نظام اسلامی و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکید بر خط نورانی حضرت امام(ره) به سیره سلف خود یعنی دانشجویان مبارز سال 1332 اقتدا کرده و علیه نظام سلطه برنامه‌های متعددی برگزار خواهند کرد. ان‌شاءا... در تمام واحدها برنامه‌های متعددی در قالب مسابقات فرهنگی، ‌سیاسی، نشست‌های سیاسی، جلسات سخنرانی، نمایشگاه‌های عکس و پوستر و کتاب، جلسات نقد و نمایش فیلم‌های سینمایی و مستند مرتبط با جنبش دانشجویی برگزار خواهد شد. تمام مسئولان و مدیران ارشد دانشگاه در دفاتر تشکل‌های دانشجویی حضور پیدا می‌کنند و از دانشجویان نمونه علمی، فرهنگی و تشکیلاتی تقدیر خواهد شد؛ اما آنچه ما در اداره‌کل تشکل‌های اسلامی–سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی پیگیر هستیم، حمایت و بستر‌سازی مناسب برای فعالیت هرچه بیشتر و بهتر تشکل‌های دانشجویی است.

خبر خوبی که می‌توانم محضر دانشجویان فرهیخته و سربلند دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کنم این است که ان‌شاءا... به شرط تایید بخشنامه تسهیل فعالیت تشکل‌های دانشجویی، حمایت مادی و معنوی از تشکل‌ها بیشتر و بهتر خواهد شد. تشکل‌های این دانشگاه امسال برخلاف آنچه برخی از مغرضان شایعه‌پراکنی می‌کنند با تمام گرایشات و سلایق گوناگون برنامه‌ریزی کرده و روز 16 آذر را گرامی خواهند داشت. تمام تشکل‌ها می‌توانند فارغ از سلایق فرهنگی و سیاسی افرادی را که در چارچوب ارزش‌های نظام اسلامی و مقررات مرتبط فعالیت می‌کنند، دعوت کرده و از نقطه‌نظرات آنها استفاده کنند. روشن است که دانشگاه آزاد اسلامی جای عناصر نامطمئن و افراد دل‌داده به غرب و اعضای گروهک‌های منحله نیست. اتفاقا امسال دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد انحصار حضور برخی جریان‌های خاص در سال‌های گذشته برداشته شود. تا پیش از این همه انتقادها از دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت سابق آن این بود که چرا واحدهای این دانشگاه در انحصار یک جریان خاص یا فامیلی است؛ اما ما در اداره‌کل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی معتقدیم که دانشگاه محلی برای تضارب‌آرا و حضور تمامی جریان‌ها در چارچوب قانون اساسی و ارزش‌های نظام اسلامی است.

دانشگاه آزاد اسلامی جای آزادی بیان، تضارب‌آرا، احترام به افکار فرهیختگان و جای نشاط سیاسی و علمی است؛ البته تشکل‌های دانشجویی اجازه نخواهند داد افرادی به بهانه‌های واهی فضای این دانشگاه را ملتهب و دچار اختناق سیاسی کنند. توصیه ما این است که افراد وابسته به احزاب سیاسی دعواها و تنش‌های سیاسی خود را به صحن مبارک و مقدس دانشگاه نیاورند. البته وفق آیین‌نامه فعالیت تشکل‌های دانشگاهیان، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تایید برنامه‌های تشکل‌های دانشگاهی برعهده هیات‌های نظارت خواهد بود و بدیهی است برنامه‌های 16 آذر تشکل‌های دانشجویی نیز مشمول آیین‌نامه فوق است. بنابراین تشکل‌های دانشجویی فارغ از سلایق گوناگون فرهنگی و سیاسی، در چارچوب مقررات دانشگاهی می‌توانند از اساتید و صاحب‌نظران دعوت کنند. بدیهی است عناصر نامطمئن و فتنه‌گران و ضدانقلاب امکان حضور در محیط پاک و مطهر دانشگاه را نخواهند داشت اما قدوم مبارک همه جریانات سیاسی معتقد به انقلاب اسلامی، امام(ره) و رهبری را گرامی خواهیم داشت.

منبع: فرهیحتگان

نویسنده: **محمد قربانی-مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۷۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزای علم و فناوری آنا، کاروان «بی واسطه» راهی دانشگاه آزاد اصفهان شده است. این قسمت به دنبال این سوال است که آیا دانشگاه‌های کشور می‌توانند از مقاله محوری فاصله بگیرند و خروجی‌های کاربردی برای کشور داشته باشند؟

مهمان این قسمت از برنامه «بی‌واسطه» دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است. این برنامه امشب ( شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه) ساعت ساعت ۱۹  از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه