Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: با توجه به هشدارهای داده شده و تدابیر اتخاذ شده از سوی دستگاه ذیربط، تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در مرغداری های این استان مشاهده نشده است.

امجد باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع به این بیماری در زنجان تشدید شده است اما با این وجود، عموم مردم باید توصیه ها و هشداری لازم ارایه شده از سوی دستگاه ذیربط را جدی تر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد، موارد بهداشتی در خصوص نگهداری پرندگان خانگی به ویژه مرغ و خروس را رعایت نمی کنند و این خود تهدیدی برای انتقال و شیوع و ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.
باقری افزود: مردم از باید در فصل زمستان از خرید مرغ و خروس های محلی و همچنین از دست زدن و لمس کردن پرندگان مرده به جد خودداری کرده و بلافاصله موضوع را به منظور پیگری و انجام اقدامات لازم به محیط زیست یا اداره دامپزشکی اطلاع دهند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: این اداره کل به خاطر احتمال وجود بیماری آنفلوانزا در بین پرندگان مهاجر، مجوز شکار پرندگان را صادر نمی کند و با توجه به اینکه تمام پرندگان چه بومی و چه مهاجر، در معرض تهدید و خطر هستند بنابراین با شکارچیانی که هشدارها را نادیده بگیرند برخورد قانونی خواهد کرد.
باقری افزود: روزهای آخر هر هفته /جمعه/ بازار خرید و فروش پرندگان در قسمت پائین شهر زنجان نیز رونق خاصی به خود می گیرد و اغلب مردم با حضور در این محل، نسبت به خرید مرغ و خروس، بوقلمون، اردک، غاز، بلدرچین، کبک، سهره، قناری و کبوتر، اقدام می کنند که با توجه به احتمال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، لازم است در خریدهای خود دقت بیشتری داشته باشند.
به گزارش ایرنا، بازار خرید و فروش انواع حیوانات و پرندگان اهلی در قسمت پایین شهر زنجان 'خیابان خیام' همواره در روز آخر هفته /جمعه/ گرم می شود و افراد علاقه مند بسیاری از کودک تا سالمند به این منظور در این مکان گرد هم آمده و بازار دلالی نیز داغ داغ می شود.
فروشندگان در این نقطه از شهر انواع حیوانات چون سگ، خرگوش، همستر، سنجاب، بره گوسفند و بز و همچنین پرنده هایی چون کبوتر، بلدرچین، اردک، غاز، بوقلمون، مرغ، خروس و جوجه و حتی برخی اوقات میوه هایی چون سیب، نارنگی و پرتقال نیز به خریداران عرضه می کنند و به همین دلیل نیز اداره کل محیط زیست نسبت به این مکان حساس است.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۸۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای