Web Analytics Made Easy - Statcounter

به ریز و بپاش‌ها و رفت‌وآمدها کارساز نشد و علی رغم برگزاری جلسات ویژه مسئولان شهری با رئیس جمهور و وعده پرداخت یک هفته‌ای بدهی به مترو، هنوز دولت رقمی به مترو نداده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، ماجرای بدهی دولت در بحث مترو چندسالی است که مدام بازگو و تکرار می شود و از سوی مسئولان شهری دوره های گذشته نیز مورد تأکید و توجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت متعهد است نیمی از هزینه‌های مترو را بپردازد موضوعی که متاسفانه تا به امروز عملیاتی نشده است.

البته با روی کار آمدن نجفی به عنوان شهردار تهران و شورا پنجمی ها که برخاسته از لیست امید و اصلاح طلب هستند، بارقه های امیدی ایجاد شد که شاید این بار با همسو شدنشان با دولت، بتوان قدری به توسعه مترو و پرداخت این بدهی کهنه امید بست.

هنوز سه ماه از فعالیت شورا و شهردار جدید تهران نمی گذشت که جلسه ای با رئیس جمهور ترتیب داده شد تا در مورد چالش های جدی پایتخت که مهمترین آن بحث مترو و طلب انباشته شده آن است چاره ای اندیشیده شود.

در آن جلسه نه تنها رئیس جمهور وعده کمک و پرداخت بدهی دولت به مترو را داد بلکه نوبخت سخنگوی دولت نیز در تماس تلفنی همان موقع اعلام کرد که به زودی خبرهای خوشی از پرداخت این طلب شنیده خواهد شد.

اما گویا این رفت و آمدها چاره ساز نشده تا جایی که امروز داد برخی از اعضای شورا از جمله مرتضی الویری به عنوان عضوی که تجربه مدیریت شهری را در کارنامه خود دارد در آمد.

الویری در جلسه شورا بیان کرد که یک ماه قبل شورایی ها با رئیس‌جمهور ملاقاتی داشتند و قرار شد بدهی‌های دولت به شهرداری تعیین تکلیف و مقرر شد یارانه‌های اتوبوس و مترو به شهرداری پرداخت شود و در این خصوص قول داده شد یک هفته‌ای یارانه‌ها را پرداخت کنند ولی این اقدام تا کنون انجام نشده است. 

وی گفت: تا این لحظه یارانه اتوبوس و مترو  علیرغم قولی که داده بودند پرداخت نشده است. 

از طرفی مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران نیز معتقد است: ضروری است شهرداری تهران فوریت بحث بدهی‌ها و مطالبات فی مابین دولت و شهرداری را پیگیری و در بودجه سال 97 کشور تعیین تکلیف کند و به عبارت دیگر حالا زمان روشن شدن و تعیین تکلیف روابط بودجه‌ای شهرداری و دولت رسیده است.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم در کارگروهی ویژه با حضور نوبخت، شهردار تهران، معاونین شهردار و اعضای شورای شهر کمیته‌ای برای پیگیری‌ بدهی‌ها تشکیل شود.

این درحالی است که رقم بدهی دولت به شهرداری 10 هزار میلیارد تومان است و طی سال‌های گذشته دولت به تعهدات خود در بخش تامین هزینه 50 درصدی مترو عمل نکرده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر

عبدالرضا داوری، فعال سیاسی در توییتی نوشت:

«هفته قبل سندی تکان دهنده درباره پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی در شهرداری تهران بدستم رسید که اینک با قطعیت اصالت، منتشرش میکنم. مدیران انقلابی این لیست بیش از ۷۰۰ میلیون تومان، بطور متوسط کمک هزینه مسکن دریافت کردند.

رونوشت:مهندس چمران»

دیگر خبرها

  • هدف رادیکال‌ها از تبلیغ سبک زندگی غیررسمی چیست؟ / ادعای یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره یک لیست انتخاباتی!
  • «مشاغل خاص» زیر تیغ عدالت مالیاتی
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت