Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶هزار و ۷۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی استان برای شرکت در طرح کارورزی در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند.

حسن نوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاکنون ۶هزار و ۷۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در سامانه طرح کارورزی خراسان شمالی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، چهار هزار و ۷۷۶ نفر واجد شرایط به‌کارگیری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری افزود: تاکنون ۲۸۳ واحد پذیرنده تولیدی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی برای جذب این متقاضیان آمادگی خود را اعلام کرده‌اند که برای ۱۵۰ واحد صدور مجوز انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون  ۱۹۰ قرارداد بین کارگر و کارفرما برای دوره ۶ ماه بسته‌شده و از این نظر، خراسان شمالی ازجمله استان‌های پیشرو در کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی پرداخت یک‌سوم حداقل حقوق قانون کار و بیمه مدنی و حوادث برای کارورزان از طرف دولت و معافیت سهم بیمه‌ای کارفرمایان را از مشوق‌های این طرح عنوان کرد.

نوری گفت: چنانچه کارورزان پس از پایان دوره کارورزی در واحدهای پذیرنده جذب شوند، کارفرمایان دو سال از پرداخت ۲۰درصد سهم بیمه کارفرما به تأمین اجتماعی معاف می‌شوند.

وی با اشاره به نرخ بیکاری ۱۵.۶ درصدی در بین جمعیت فارغ‌التحصیل دانشگاهی و یا در حال تحصیل در خراسان شمالی اظهار کرد: در این زمینه رتبه پنجم را در کشور داریم.

وی افزود: ۸۵ درصد از جمعیت دانش‌آموختگان دانشگاهی خراسان شمالی که درزمینهٔ اقتصادی فعالیت دارند، شاغل هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سامان محمدی درمصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای مرمت این تعداد از قنات‌ها ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و مرمت آنها تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.
وی افزود: از اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱، ۵۰ رشته به طول ۵۰ کیلومتر با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار احیا و مرمت شدند.
محمدی با بیان اینکه لایروبی هر رشته قنات به حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، افزود: ۱۰۰ رشته قنات استان نیاز فوری به مرمت دارد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به طور متوسط از قنات‌های کوچک ۵۰ تا ۶۰ خانوار و از قنات‌های بزرگ ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.
در خراسان شمالی ۶۵۳رشته قنات با آب دهی سالانه ۸۶ میلیون متر مکعب وجود دارد.

خراسان شمالی دارای سه هزار و ۱۸۴ چشمه، هزار و ۵۵۷ حلقه چاه عمیق، ۲ هزار و ۴۸۳ حلقه چاه نیمه عمیق و۶۵۳ رشته قنات دارد و سالانه میانگین بارش در این استان به حدود ۲۴۰ میلمتر می‌رسد که حدود ۳۴۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز وابسته به این منابع آبی است.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد