Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@06:03:30 GMT

رویکرد انتقادی خبرگزاری دولتی به دولت!

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۹۵۱۷

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتصابات دولت بعضا نتوانست رضایت مطلوب را بین مردم ایجاد کند؛ اما امیدواریم که این وضع موجود تغییر کند چرا که ایشان نسبت به دور پیش شرایط بسیار سخت‌تری خواهد داشت. ناطقان: عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با عملکرد صد روز نخست فعالیت دولت دوازدهم اظهار کرد: هنوز جز در مورد نحوه انتخاب استانداران و شکل گیری کابینه دوازدهم خیلی نمی‌شود ارزیابی جدی از عملکرد دولت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در این سه ماه بیش‌تر به امور اجرایی و سامان دادن به سیستم‌ها مشغول بوده؛ بنابراین هنوز برای ارزیابی دستاوردهای دولت زود است.
وی ادامه داد: باید منتظر باشیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد؛ اما تا اینجا می دانیم که بر اساس نظر بدنه اجتماعی حامی روحانی، دولت ایشان متناسب با بخشی از شعارهای داده شده عمل نکردند. این نظر در جامعه مدنی که پایگاه رای ایشان بودند وجود دارد.
ناصری تصریح کرد: قضاوت این بخش از حامیان روحانی این است که دولت روحانی مجموعا عملکرد خیلی مثبت‌تری نسبت به دور اول ریاست‌جمهوری‌اش ندارد. این در حالی است که رای چشم‌گیر ایشان در این دور از انتخابات، انتظاراتی را برای حامیانش ایجاد کرده که در مرحله اول کار دولت که به انتصابات و جابه جایی ها مربوط می‌شود، این انتظارات پاسخ داده نشد.
وی افزود: انتصابات دولت بعضا نتوانست رضایت مطلوب را بین مردم ایجاد کند؛ اما امیدواریم که این وضع موجود تغییر کند چرا که ایشان نسبت به دور پیش چه به لحاظ مسائل ملی و چه به لحاظ شرایط منطقه، شرایط بسیار سخت‌تری خواهد داشت. امیدواریم آقای روحانی با کارنامه درخشان تری نسبت به دوره اول دوران ریاست‌جمهوریشان را به اتمام برسانند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین خاطر نشان کرد: در عمر جمهوری اسلامی چند زلزله مهم را پشت سر گذاشتیم. زلزله کرمانشگاه یکی از مهم ترین پیام‌ها را از طرف جامعه مدنی به حاکمیت داد؛ که ما گلایه داریم و نسبت به امور اینچنینی دلنگران هستیم. این گلایه فارغ از حضور رئیس جمهور منتخب یا غیر منتخب بوده است. من این مثال را زدم تا بگویم بحث همراه سازی جامعه مدنی و عموم مردم با کل حاکمیت و نه قوه مجریه مهم است و همراهیشان به سیاست های دولت بستگی دارد.
ناصری افزود: من به عنوان یک کنشگر خیلی تصویر روشنی از برنامه های دولت در حوزه های اجتماعی و سیاسی به ویژه اقتصادی نمی‌بینم. تصویری از برنامه چهار سال آینده دولت ارائه نشده است. دولت تا حدودی در حوزه سیاسی با انتخاب مجدد وزیر کشور و استاندارانش برنامه سیاسی‌اش را مشخص کرد. از آنجایی  که بهبود معشیت مردم و رفع مشکلات اقتصادی کشور موضوعی است که هر دو جناح سیاسی به دنبالش هستند و با توجه به آنکه امروز دولت را با مجلس هماهنگ می‌بینیم؛ زمان خوبی است که دولت برای برنامه ریزی سه سال و اندی آینده‌اش به آن توجه کند.
منبع: ایسنا برچسب ها: عبدالله ناصری ، خبرگزاری ایسنا ، انتصابات روحانی ، اصلاح طلبان

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

 

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات