Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > کردستان - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از برگزاری چهادهمین یادوراه عارف نامی کرد «سید بهاء الدین شمس قریشی ملقب به شمس الاشراف خالق مولودنامه و معراجنامه همزمان با آغاز هفته وحدت در مسجد قبا بهاران سنندج خبر داد.

امین مرادی در گفت و گو با خبرآنلاین، ضمن اعلام این موضوع گفت: خوشبختانه با همراهی های صورت گرفته و تأکید مسئولان ارشد استان مبنی بر ضرورت برگزاری باشکوه این مراسم که هرساله توسط حوزه هنری استان کردستان و با مشارکت گسترده مردم و همراهی ادارات فرهنگی برگزار می شود در آستانه هفته وحدت و با حضور گروه های مولودی خوان برتر استان شامگاه شنبه 11 آذرماه 96 مصادف با 13 ربیع الاول 1439 هجری قمری، شهر سنندج شاهد برگزاری بزرگترین جشن مولودی خوانی کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه هفته وحدت را نماد همبستگی فرق اسلامی عنوان کرد و افزود: این هفته به عنوان یادگار بنیان گذار انقلاب اسلامی حاصل درایت و روشن بینی معمار کبیر انقلاب اسلامی در ضرورت حفظ وحدت ملی و پاسداری از نظام اسلامی و دستاوردهای آن بوده و امروز با توجه به توطئه های دشمنان اسلام ضرورت توجه و گسترش مبانی و اصول وحدت آفرین در جهان اسلام بیش از پیش احساس می شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ادامه داد: پس از گذشت 40 سال از نظام پرخیر و برکت اسلامی در ایران با توجه به امنیت پایداری که در تمامی مناطق کشور با تمامی سلایق مذهبی و سیاسی وجود دارد پایبندی به این اصل را به عینه در تمامی ارکان نظام به رهبری خردمندانه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) می‌توان مشاهده کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سیزده دوره این مراسم در سنندج عنوان کرد: این مراسم و حضور باشکوه مردم با ایمان و متدین منطقه در آن نشان از عمق ایمان و وابستگی دینی مردم استان حول محور حضرت رسول اکرم (ص) دارد و برادری و اخوت مردم استان در جشن های این هفته همچون خاری در چشم دشمنان وحدت مسلمین و گروه های تکفیری خواهد بود.

مرادی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار و با توجه به استقبال گسترده مردمی در دوره های گذشته و بهره مندی بیشتر مردم با توجه به استقبال سال گذشته برای اولین بار چهاردهمین یادواره شمس قریشی شنبه 11 آذرماه 96 از ساعت 19 مصادف با 13 ربیع الاول این مراسم در محل مسجد قبا بهاران سنندج برگزار می شود.

چهاردهین یادواره عارف نامی کرد از ساعت 19 توسط حوزه هنری استان کردستان و با مشارکت، دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، استانداری کردستان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، فرمانداری سنندج، اداره کل تبلیغات اسلامی، صدا و سیمای مرکز کردستان، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج، اداره کل اوقاف و امورخیریه استان و همکاری ارزنده هیئت امنای مسجد قبا در محل مسجد قبا بهاران برگزار می شود و ورود برای تمامی علاقه مندان در این مراسم آزاد است.

 

46

کلید واژه‌ها : استان کردستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قرن سنندج در قاب تصویر

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین نمایشگاهی عکس‌های قدیمی شهر سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف «حامد شریعتی» برپا می‌شود.

اسعد فرهادی ۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج، اظهار کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه ۷۰*۵۰ از سال های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی با اشاره به رسالت‌های حوزه هنری در توجه به فرهنگ و هنر استان، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت حامد شریعتی گردآوری و در معرض نمایش علاقه مندان و پژوهشگران قرارگرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه قبلی این هنرمند بوده که در سال ۱۴۰۱ به مناسبت روز سنه به همت حوزه هنری به نمایش گذاشته شد و برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه های هفته سنه ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام است بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: براساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره مندی از تمام هنرها علی الخصوص هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

فرهادی تصریح کرد: آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه مندان در محل گالری سوره برگزار می‌شود.

۶ اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی وهنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر