Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@14:05:56 GMT

شاخ شکن‌های خاکی پوش

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۲۸۲۱

شاخ شکن‌های خاکی پوش

روحیه جهادی واستکبارستیزی که امام راحل بر آن تاکید کرده‌اند باعث شده نهاد مردمی بسیج در تمام عرصه‌هایی که ضرورت ایجاب کرده نقش ایفا کند و در عرصه استکبارستیزی که گفتمان انقلاب اسلامی است سردمدار باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، پیشینه تاریخی استکبار به شیطان بر می گردد؛ او سالیانی دراز عبادت کرده بود ولی امر خدا مبنی بر سجده بر آدم(ع) بر او سنگین آمد و آن را دون شأن، مقام و مرتبه خود دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل در جایی که شیطان مغرور شد و استکبار ورزید، او را از مقام قرب پائین آورد و به پست ترین درجه ذلت و خواری دست یافت.

 

در احادیث و روایات قرآنی به کرّات پیرامون استکبار موضوعاتی مطرح شده است و هرکس از پرستش خدا خودداری کند(بر خدا) بزرگی فروشد، بزودی همه آنان را به پیشگاه خود گردآورد و… و اما کسانی را که (از اطاعت خدا) خودداری کرده، (در مقابل خداوند) بزرگی کنند، به عذابی دردناک دچار می‌کند و آنان در برابر خدا برای خود یار و یاوری نخواهند یافت.

 

استکبارستیزی از منظر رهبر انقلاب

 

آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته گذشته در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور، بسیج را پدیده‌ای کم نظیر، گره گشا و از افتخارات امام راحل(ره) خواندند و با تأکید بر گسترش روحیه بسیجی به معنای «انگیزه و شوق و تلاش برای تحقق اهداف انقلاب و سربلندی و پیشرفت ایران»، افزودند: دشمن خصومت خود را از هر طرف تشدید کرده تا مقاومت برخاسته از تفکر انقلابی و اسلامی را در منطقه نابود کند؛ اما جوانان و مردان مؤمن و پراستقامت، با دفع غده سرطانی تکفیری داعش، دشمنان را به زانو در آوردند و مفهوم ما می‌توانیم را بار دیگر برای همه اثبات کردند.

 

ایشان با استناد به آیات قرآن کریم، ایستادگی در راه خدا را، هم موجب ثواب اخروی و هم باعث اجر دنیوی یعنی عزت و اقتدار و پیشرفت دانستند و افزودند: جمهوری اسلامی 38 سال است با خصومتهای استکبار و صهیونیزم و ارتجاع درگیر بوده؛ اما امروز صدها و یا شاید هزاران برابر، از اول انقلاب پیشرفته تر و مقتدرتر است و این، معنای پاداش دنیویِ ایستادگی و استقامت است.

 

تاریخ نشان می‌دهد که آمریکا از دیرباز مصداق استکبار بوده و هست؛ این کشور هیچ‌گاه به وعده‌های خود عمل نکرده و هر‌گاه رؤسای جمهور کشورهای مسلمان سعی در نزدیکی با آنان را داشته‌اند‌، دیر یا زود نظام سیاسی کشورشان از هم پاشیده است‌.

 

عاقبت اعتماد بی‌چون و چرا به استکبار

 

از عاقبت لیبی و توافقش با آمریکا برای تسلیم همه‌جانبه برنامه هسته‌ای‌اش گرفته تا کره‌شمالی و عراق و مصر همه نشان‌دهنده نتیجه اعتماد بی‌چون و چرا به استکبار و سازش است.

 

 

روحیه جهادی واستکبارستیزی که امام راحل بر آن تاکید کرده‌اند باعث شده نهاد مردمی بسیج در تمام عرصه‌هایی که ضرورت ایجاب کرده نقش ایفا کند.

 

نه به «امان‌نامه»، مقاومت را پیروز کرد

 

امروزه اثرگذاری بسیج را در جهان اسلام می‌توان به وضوح دید؛ مردم سوریه و عراق با الگو قرار دادن تفکر بسیجی که نه به استکبار جهانی و سازش و امان‌نامه است، توانستند مشت محکمی بر دهان جنایتکاران جهان از جمله داعش و همدستانش بزنند. در این راستا بسیجیان در جبهه حق علیه باطل نیز نشان داده‌اند که هرجا تحرکی با تفکر بسیجی شروع شود، آن تفکر هیچ وقت با شکست مواجه نخواهد شد.

 

 

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امروزه فرهنگ بسیج علاوه بر کشور عزیزمان در سایر کشورهای منطقه نیز تجلی پیدا کرده است، می‌گوید: با این فرهنگ غنی است که نقشه‌های شوم دشمنان و فتنه‌های طراحی شده توسط استکبار جهانی یکی پس از دیگری خنثی می‌شود.

 

ترویج تفکر بسیجی در سوریه، عراق و بحرین

 

علم‌الهدی متذکر می‌شود: فرهنگ و تفکر بسیجی در سوریه، عراق، یمن، بحرین و کشورهایی که اراده مقابله با دشمن را دارند به عنوان یک فرهنگ زنده و پویا در اختیارشان است، بنابراین بسیج به تعبیر تشبیه یک فرآیند معجزه‌گونه بود که امام راحل پایه‌گذاری کرد.

 

خطیب جمعه مشهد بسیج را مدافع اسلام و انقلاب معرفی کرده و تصریح می‌کند: هر جا اسلام هست، بسیج هم هست، هر جا انقلاب هست، بسیج هم هست چون نیروی دفاعی را باید هرجایی حاضر بدانیم که در آن انقلاب و اسلام حاضر است، چه در حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ و یک نمونه‌اش هم در حوزه نظامی است.

 

 

حشدالشعبی عراق الگوبرداری شده از بسیج ایران است

 

سردار جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح توس، بسیج را یک نیروی مردمی همیشه حاضر در صحنه  معرفی کرده و اظهار می‌کند: مقاومت جریانی است که از تفکر بسیجی و انقلاب اسلامی شکل گرفته و حشدالشعبی در کشور عراق کاملا الگوبرداری شده از بسیج ما است.

 

جوانی تصریح می‌کند: نیروهای مردمی در عراق برای مقابله با متجاوزین با روحیه و تفکر بسیجی سامان پیدا کردند که پیروز شدند، در سوریه نیز نیروهای مردمی با الگوگیری از بسیج قوات وطنی را سامان دادند.

 

تفکر بسیجی کار داعش را یکسره کرد

 

وی ابراز می‌کند: نیروهای الگوبرداری کننده از بسیج که هسته‌های مقاومت هستند نقش بسیار پررنگی در نابودی داعش داشتند که نشان دهنده عملکرد مثبت بسیج است که توانسته در کشورهای مختلف تکثیر یابند و برای آنها الهام بخش باشند.

 

گزارش: سارا آویشی

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوک خاکی؛ پسرخاله مورچه خوار (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • خوک خاکی؛ پسرخاله مورچه خوار (فیلم)
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم