Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@20:07:32 GMT

هشدار نوبخت به ربیعی درباره طرح تحول سلامت

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۰۴۵۹

هشدار نوبخت به ربیعی درباره طرح تحول سلامت

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به وزیر تعاون درباره دریافت وجه از بیمه‌شدگان طرح تحول سلامت هشدار داد.

علی نوبخت‌حقیقی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه  دولت و مجلس تلاش دارند در بودجه سال 97 درآمد پایداری برای طرح تحول سلامت تعریف کنند، اظهار داشت: در جلساتی که با مسئولان مربوط با طرح تحول سلامت داشته‌ایم، همواره تاکید ما بر این بوده که باید قانون برنامه ششم توسعه در این زمینه به صورت کامل اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه درباره پرداخت بخشی از هزینه‌های طرح تحول سلامت از سوی بیمه‌شدگان این طرح، ادامه داد: در قانون ذکر شده وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید یک آزمون وسعی در این زمینه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

احتمال ارجاع تخلف دولت در طرح تحول سلامت به دادگاه

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه باید از افرادی که در دهک‌های بالای جامعه قرار دارند و تحت پوشش بیمه طرح تحول سلامت قرار دارند مقداری از هزینه‌ها را دریافت کرد، افزود: البته پیش از اینکه آزمون وسع از سوی وزارت تعاون گرفته شود نباید پولی از مردم در این زمینه دریافت شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه وزارت تعاون تاکنون آزمونی درباره وسع افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند نداشته است، اظهار داشت: به وزارت تعاون این هشدار را می‌دهم که پیش از گرفتن آزمون وسع نباید پولی از بیمه شدگان دریافت شود.

انتهای پیام/

R1373/P1011199/S1,15/CT1 موضوعات مرتبط علی نوبخت حقیقی علی ربیعی وزارت کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۰۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 

به گزارش قدس خراسان، سید حسین رسولی در نشست خبری که ظهر امروز در خانه کارگر مشهد به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، اظهار کرد: ما مشکل قانون نداریم، مشکل در اجرای قانون است، در قانون تکلیف همه مدیران، کارفرمایان و کارگران مشخص است اما در نهایت کارگران به حقوق خود نمی‌رسند. سالیان سال  است که در این مورد صحبت می‌شود اما همچنان مسائل کارگری به قوت خود باقی است.

وی افزود: مشکلات کارگران بر کسی پوشیده نیست و همه نسب به آن آگاهی دارند و بارها به گوش مسئولان و نمایندگان مجلس رسیده اما موضوع مهم این است که قوانین وجود دارد اما اجرا نمی‌شود و سه جانبه گرایی در زمینه تحقق حقوق کارگران رعایت نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خراسان رضوی با اشاره به نقش اساسی کارگران در جامعه ادامه داد: امروز شاهد این هستیم به دلیل دستمزد کم دیگر افراد رغبت ندارند که به کارگری بپردازند و شاهد این هستیم که کارفرما از نیروی اتباع استفاده می‌کنند که باز هم تبعات خود را دارد.

رسولی مشکلات حوزه درمان را یکی از مشکلات مهم کارگران دانست و گفت: کارگران به محض ورود به کارخانه باید بیمه شوند و حق بیمه خود را پرداخت کنند این در صورتی است که به نحوه مطلوب نمی‌توانند از خدمات بیمه‌ای و درمان استفاده کنند.در حال حاضر یک درمان مستقیم و یک درمان غیرمستقیم وجود دارد. در درمان مستقیم تامین اجتماعی موظف است در درمانگاه‌ها و مراکز خود به درمان بیمه شدگان خود بپردازد اما این قضیه به دلیل نبود زیرساخت ها، نبود مراکز درمانی و بیمارستانی اتفاق نمی‌افتد و کارگر مجبور است از شرایط درمانی خارج از شبکه تامین اجتماعی استفاده کند و متحمل هزینه شود.

وی افزود: نوبت دهی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی به سختی صورت می‌گیرد در صورتی که سازمان تامین اجتماعی باید صفرتا صد کارگران را درمان کند اما این کار به طور کامل انجام نمی‌شود و در نهایت دوباره کارگران هزینه بیمه تکمیلی هم پرداخت می‌کنند تا بتوانند از هزینه‌های درمان خود کم کنند و این یعنی بار اضافه به جامعه کارگری.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی خواستار حمایت از حقوق کارگران طبق قوانین شد و گفت: براساس قانون کار باید سه جانبه گرایی متشکل از حضور دولت، نماینده کارگری و کارفرمایان اتفاق بیفتد اما در جلسه شورای عالی کار بدون حضور نماینده کارگران برای حقوق و دستمزد کارگران تصمیم گیری و حقوقی برای جامعه کارگر مشخص شد که کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد و باید منتظر تبعات این اتفاق بود.

وی تصریح کرد: دولت به عنوان مجری قانون در اجرای قوانین باید در شرایط بی طرف قرار بگیرد اما ۷۰درصد منافع کارگری در دست دولت است و همین باعث شده تا قانون به درستی اجرا نشود.قانون کار ۲۰۳ ماده و ۱۲۰تبصره دارد که اگر به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات جامعه کارگری حل خواهد شد.

طاهره فجرداودلی

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون