Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بررسی تحولات بازار اجاره بهای مسکن در آبان ماه سال جاری نیز نشان دهنده تغییر متناسب اجاره بها با نرخ تورم دوره ای است، به طوری که شاخص کرایه مسکن در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، براساس گزارش بانک مرکزی در آبان ماه سال جاری معاملات مسکن تا حدودی با افزایش در تعداد و حجم معاملات همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در بخش آپارتمان تعداد معاملات به 14.8 هزار واحد مسکونی رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 18.5 درصد رشد داشته اشت.

حجم معاملات مسکن

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در آبان ماه 1396 حاکی از آن است از که مجموع 14764 واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 47.2 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند و که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشته است.

توزیع معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در آبان ماه سال جاری حاکی از آن است که در میان مناطق 22 گانه، منطقه 5 با سهم 16.5 درصدی از کل معاملات بیشترین تعداد قرارددهای مبایعه نامه را به خود اختصاص دادند.


تحولات قيمت مسکن

به علاوه در آبان ماه سال جاری،میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی 4 میلیون 890 هزار تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.9 درصد افزایش داشته است.

در مجموع مناطق 22 شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده 10 میلیون و 270 هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با 2 میلیون و 370 هزار تومان مربوط به منطقه 18 می شود.


تحولات مسکن در 8 ماهه ابتدایی سال

در هشت ماهه ابتدایی سال جاری تعداد معاملات آپارتمان به 113.8 هزار واحد رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.7 درصد افزایش داشته است، متوسط قیمت یک متر مربع بنای مسکونی نیز 4 میلیون و 650 هزار تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.1 درصد افزایش را نشان می دهد.


تحولات اجاره بهای مسکن

همچنین در آبان ماه سال جاری شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 9.6 و 8.5 درصد رشد داشته است.

سهم هزینه مسکن(اجاره بهای مسکن اعم از شخصب و غیر شخصی) در محاسبات شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی(براساس 100=1395) معادل 33.1 درصد است.

با این تفاسیر در آبان ماه سال جاری حجم معاملات واحدهای مسکونی و متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ترتیب به 14.85 هزار فقره و 48.9 ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 18.5 و 10.9 درصد افزایش داشته است.

رشد تعداد معاملات انجام شده در آبان ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل در تداوم رشد نقطه به نقطه مرداد ماه، شهریور ماه و مهر ماه سال جاری( به ترتیب معادل 6.1،9.2 و 34.4 درصد) بوده است.

گفتنی است، بررسی تحولات بازار اجاره بهای مسکن در آبان ماه سال جاری نیز نشان دهنده تغییر متناسب اجاره بها با نرخ تورم دوره ای است، به طوری که شاخص کرایه مسکن در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 9.6 و 8.5 درصد رشد داشته است.



انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات درخصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیز یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

همچنین صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹‏‏/۰۲‏‏/۱۴۰۳ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه نموده‌اند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و. فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند. ‏‏

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد