Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال بیش از ۱۴ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌های شهرستان واریز شده است گفت: طبق قانون بودجه ۹۶ امسال یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای زیرساخت گردشگری به ۹ روستای شهرستان خوسف تخصیص داده می‌شود.

مسعود قلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: در شش ماهه امسال به اندازه اندازه کل سال گذشته به حساب دهیاری‌های شهرستان خوسف اعتبار واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه در این مدت  14 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌های شهرستان خوسف واریز شده است افزود: از این میزان حدود 7 میلیارد و 800 میلیون ریال از محل تبصره 2 ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

معاون فرماندار شهرستان خوسف اظهار داشت: در  شش ماهه امسال از محل بند الف تبصره 1 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز 3 میلیارد و چهارصد میلیون ریال به حساب روستاهای دارای دهیاری و 1 میلیارد و 200 میلیون ریال برای روستاهای فاقد دهیاری واریز شده است.

قلیزاده از تشکیل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای توزیع اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری خبر داد و افزود: این اعتبارات در کمیته پس از جمع‌بندی پیشنهادات واصله بین روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری شهرستان توزیع خواهد شد.

معاون فرماندار خوسف با بیان اینکه بیش از 218 روستای دارای سکنه در شهرستان داریم گفت: از این تعداد 76 روستای دارای دهیاری است که پراکندگی این شهرستان هزینه ایجاد زیرساخت‌ها را در روستاها با مشکل مواجه می‌کند.

وی با انتقاد از شاخص‌های توزیع اعتبار که تنها جمعیت را شامل می‌شود گفت: در شهرستان خوسف در هر کیلومتر مربع 1.7 نفر زندگی می‌کنند و اختلاف فاحش این عدد با میانگین کشوری اعتبارات دهیاری‌های شهرستان کفاف هزینه‌ها را نمی‌کند.

قلیزاده تصریح کرد: از محل اعتبارات بند و تبصره 6 قانون بودجه سال 1396 نیز یک میلیارد و 900 میلیون ریال برای ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه گردشگری در 9 روستای شهرستان تخصیص داده خواهد شد.

معاون فرماندار خوسف از پیگیری واگذاری یک خودروی حمل زباله مکانیزه به روستای خور خبر داد و گفت: تجهیز دهیاری‌ها به خودروهای خدماتی و عمرانی از اولویت‌های فرمانداری خوسف است.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد

ایسنا/همدان دهیار روستای کاج گفت: میدان دام ما بین روستای کاج، سوزن، شاهنجرین و شنجور شهرستان درگزین محل مناسبی برای تجمع سگ‌های ولگرد شده و این امر یکی از معضلات مهم روستای گردشگری کاج و سایر روستاهای پیرامون این منطقه شده است.

محسن حجاری‌مکان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: متأسفانه دلالان مختلفی که برای خرید و فروش دام به میدان دام این منطقه می‌آیند، معمولاً سگ‌های ولگرد مناطق دیگر را برای رهاسازی به میدان دام آورده و قبل از دوربین مداربسته به دور از چشم دیگران در پیرامون این میدان رها می‌کنند که شناسایی این افراد امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: رهاسازی این سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در اطراف این میدان موجب ازدیار زاد و ولد در بین این سگ‌ها و افزایش جمعیتشان در منطقه شده و نارضایتی‌های زیادی در بین اهالی روستاهای اطراف ایجاد کرده است.

حجاری‌مکان با بیان اینکه اکثر روستاها و شهرها با مسأله سگ‌های ولگرد دست به گریبان هستند و این معضل تنها ویژه این روستای گردشگری  و روستاهای اطراف نیست، افزود: قانون در رابطه با مسأله شکار و یا جمع‌آوری سگ‌های ولگرد دو پهلو بوده و این امر موجب شده تا دهیاران نتوانند تصمیم درستی برای جمع‌آوری و یا شکارشان بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر سگ‌های ولگرد را اتلاف کنیم و بزنیم، یک طور متهم هستیم و اگر نزنیم طور دیگر متهم می‌شویم، اجازه شکار و اتلاف نداریم، می‌گویند سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری کنید، اگر این‌کار را انجام دهیم، کجا نگهداری کنیم؟ هزینه نگهداری آن را چه کسی تقبل خواهد کرد؟ تکلیف ما با این موضوع مشخص نیست و در این رابطه راهکاری ارائه نمی‌دهند.

دهیار روستای کاج ادامه داد: باید از طریق شورای تأمین تصمیمی جدی برای این موضوع اتخاذ شود چرا که اگر این سگ‌های ولگرد به شخص و یا رهگذری حمله کرده و آسیب برسانند به طور قطع با ما برخورد خواهد شد و اگر هم نسبت به شکار آنها اقدام کنیم، باز هم با ما برخورد می‌شود ضمن اینکه امکان جمع‌آوری این سگ‌ها نیز برای ما وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، روستای کاج از روستاهای هدف گردشگری توابع بخش شاهنجرین شهرستان درگزین بوده که اهالی در کنار کشاورزی و دامداری در تولید محصولات و صنایع‌دستی چون صنعت قاب‌سازی، آینه و میز کنسول و خراطی به صورت کارگاهی فعالیت دارند و این هنر زیبای آنها به بسیاری از دیگر کشورها نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار