Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بیمه مرکزی با انتقاد از سهم اندک بیمه در پوشش ریسک های در کمین دارایی‌های کشور گفت: نیازمند توجه جدی مردم و تلاش برای بهبود خدمات بیمه گران برای کاهش ریسک های مختلف در دارایی‌های کشور هستیم.

عبدالناصر همتی در گفت و گو با امتداد نیوز، درباره میزان پوشش دهی ریسک در کشور گفت:یکی از متغییرهای کلان اقتصادی، مجموعه سرمایه گذاری‌های خالصی است که در کشور صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سرمایه گذاری‌ها برابر با هزاران میلیارد دلار است که برآورد می‌شود حدود سه هزار میلیارد دلار از این سرمایه‌ها در معرض ریسک باشند.

وی افزود: در حال حاضر بخش قابل توجهی از مجموعه دارایی‌ها و سرمایه‌های کشور بیمه نیستند، یعنی ریسک آن‌ها تحت پوشش بیمه‌ای قرار نگرفته است.این خود نشان از وجود ظرفیت بالای صنعت بیمه در کشور است که نیاز به توجه بیشتر مردم دارد.

همتی کاهش آسیب های وارد به سرمایه‌ها را نیازمند مدیریت وارائه پوشش ریسک دانست و اظهار کرد: یکی از راه‌های پوشش ریسک سرمایه‌ها استفاده از بیمه است که بهترین و مهم‌ترین روش نیز تلقی می‌شود.اکنون مجموعه دارایی هایی که در کشور ما زیر پوشش بیمه هستند نزدیک به هزار دلار است.بنابراین تقریبا یک سوم سرمایه‌هایی که در آن ها ریسک نهفته است تحت پوشش بیمه هستند و مابقی بدون پوشش می‌باشند.

وی با اشاره به دارایی‌های مختلف در کشور ادامه داد:به عنوان مثال در کشور ما حدود 25 میلیون اتومبیل وجود دارد که از این تعداد تنها حدود 3 میلیون اتومبیل  بیمه بدنه دارند. این نکته را به خاطر داشته باشید که بیمه شخص ثالث بیمه مسئولیت است و آن چیزی که دارایی را بیمه می کند بیمه بدنه است.این آمار به ما نشان می دهد که فقط حدود 13 درصد از اتومبیل ها که یک دارایی بزرگ نیز محسوب می شوند بیمه هستند.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره میزان پوشش ریسک منازل مسکونی نیز گفت:در منازل مسکونی نیز شاهد وضعیتی مشابه هستیم و فقط ۱۱ درصد بیمه هستند در حالی که گسترش این نوع بیمه به دلیل همراه بودن با بیمه زلزله کمک بزرگی به مردم در هنگام حوادث طبیعی خواهد بود.

همتی با اشاره به اینکه مردم به عنوان سرمایه‌های انسانی باید در برابر حوادث و نیز آتیه خود بیمه شوند، خاطرنشان کرد:در این میان فقط نزدیک به 20 درصد مردم در کشور بیمه عمر دارند و همین میزان نیز بیمه‌های عمرشان حد بالایی ندارد. یعنی سرمایه بیمه عمرشان پایین است و این در حالی است که اکنون سقف بیمه عمری ارائه شده ما نزدیک به 400 میلیون تومان است.

وی با بیان این که صنعت بیمه کشور دارای فضایی بکر برای سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد:بیمه گران در کشور می‌توانند با ارائه سرویس بهتر و امکانات بهتر هم از ظرفیت موجود بهره‌مند شوند و هم به کاهش ریسک سرمایه‌های مختلف در کشور کمک کنند.از این رو هنوز بازار بیمه ما بازار بکری است.

همتی تصریح کرد:هر چند که خرید بیمه هزینه دارد و توان مردم هم برای خرید بیمه محدود است و برخی بیمه‌های ما مانند بیمه عمر جزو کالاهای خیلی ضروری برای مردم ما تلقی نمی‌شود، اما امیدواریم حداقل در زمینه‌هایی مثل بیمه های تکمیلی درمان، بیمه های آتش سوزی، زلزله و بیمه‌های بدنه اتومبیل یا بیمه مسوولیت که اگر اتفاقی بیافتد ممکن است بار سنگین مالی به مردم تحمیل شود اقدام به استفاده از بیمه شود و تا حد امکان از بیمه برای پوشش ریسک‌ها و خسارت‌های احتمالی استفاده شود.

وی در پایان با ابراز امیدواری از بهبود برنامه‌ریزی‌های کلان در کشور در جهت افزایش رفاه در زندگی مردم، خاطر نشان کرد: در طول دو دهه گذشته تلاش‌های فراوانی در صنعت بیمه انجام شده و ضریب نفوذ بیمه به ۲ و یک دهم درصد رسیده است. این رقم می تواند تا ۳ برابر افزایش پیدا کند و در مواقع بحرانی به کمک مردم بیاید و آسیب های مالی را تا حد ممکن کاهش دهد.

true برچسب ها : بیمه عبدالناصر همتی ریسک بیمه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی اظهار داشت: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: قریب به ٢ میلیون و چهارصد هزار نفر از جمعیت استان خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۵٠ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ٢ میلیون نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خوزستان تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

رضایی تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند. وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌های عزیز اشاره کرد که به صورت ٢۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم است

رضایی خاطرنشان کرد: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شدند و آن دسته از افرادی که قبلا بیمه بودند به صورت اتوماتیک بیمه آنها تا پایان فروردین ١۴٠۴ تمدید شدند.

رضایی گفت: افرادی که جز دهک‌های ۶ تا ٩ هستند نیز از تخفیفات ویژه‌ای بین ۵٠ تا ٨٠ درصد بعد از استحقاق سنجی توسط وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و اعلام دهک به سازمان بیمه سلامت بهره‌مند شده و افرادی که جز دهک ١٠ می‌باشند با پرداخت کل حق بیمه مصوب می‌توانند از خود را بیمه نمایند.

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • ورزش‌های زورخانه‌ای یک سرمایه است