Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه تهران گفت: تا زمانی که اعضای ستاد مبارزه که متشکل از سه قوه و جریانات و گروه‌های سیاسی مختلف هستند، جدیت و عزمی برای مبارزه نداشته باشند، غارت بیت‌المال ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از اصفهان، به مناسبت هفته بسیج مستضعفین، دومین برنامه از سلسله برنامه‌های "جمهور" با موضوع "استکبار درون، استکبار بیرون" با حضور سعید زیباکلام، کارگران معدن یورت و هپکو و دانشجویان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این مراسم به موضوع چگونه غارت بیت‌المال در ایران نهادینه‌ شده است پرداخت و بیان داشت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران" که در سال 80 و پس از فرمان 8 ماده‌ای رهبر انقلاب برای سروسامان دادن به مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل‌شده بود، چه نتایجی داشته است؟

وی افزود: چگونه قرار است با این بی‌نظمی و عدم همت برای جلوگیری از رانت‌خواری و رانت پروری، ستاد مبارزه بامفاسد اقتصادی بتواند به رسالت خود درست عمل کند.

زیباکلام با بررسی سال‌های سپری‌شده فرمان 8 ماده‌ای رهبر انقلاب ادامه داد: نتایج تمامی جلسات سال 80 با حضور سران سه قوه، منتهی به "تأکید بر مبارزه با فساد در هر مقامی" شده بود و  در سال 81 و پس از 9 ماه گذشت از جلسات قبل مصوبه جلسه "لزوم تقویت نهادهای نظارتی" اعلام شد و سال 82 پس از گذشت 2 سال از تشکیل ستاد، آنچه به خبرنگاران از روند برگزاری جلسه گفته شد "تقدیر رئیس‌جمهور از اعضای ستاد" بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بهمن 83 با تشکیل جلسه‌ بعدی ستاد با حضور خبرنگار رسانه‌ ملی و یک گزارشگر از خبرگزاری دولتی، سندی که مصوبات جلسه را بازتاب کند، یافت نشده و تنها ستاد برای "پاسخگویی بهتر به رسانه‌ها" به انتخاب سخنگو پرداخته است و سال 84 اعضای ستاد تصمیم می‌گیرند تا گزارشی از اقدامات ستاد به رهبری ارائه نمایند، که سران سه قوه مأمور تهیه‌ این گزارش می‌گردند، که تا کنون سندی مبنی بر ارائه این گزارش یافت نشده است.

زیباکلام با بیان اینکه اعضای ستاد متشکل از نمایندگان مردم در مجلس هستند، این پرسش را مطرح کرد که چگونه ما می‌توانیم بدون شناخت از توانایی، پاک دستی، تعهد و تخصص نمایندگان به‌ صورت لیستی آن‌ها را به‌ عنوان وکیل خود به مجلس بفرستیم؛ درحالی‌که با حضور نمایندگان مجلس در این ستاد هیچ طرحی که کمکی به حل مشکلات مردم و رفع موانع اقتصادی کرده باشد، مطرح نشده است؟ چراکه نتیجه‌ آن است که بدون شناخت به جریاناتی اعتماد می‌کنیم و حاصل آن مدیرت رانتی کشور می‌شود.

وی به صحبت رئیس ستاد مبارزه در مهر 96 اشاره کرد که گفته بود "مشکل ما نبودن عزم راسخ برای مبارزه با مفاسد اقتصادی است" افزود: این جمله نشانگر آن است که تا زمانی که اعضای ستاد مبارزه که متشکل از سه قوه و جریانات و گروه‌های سیاسی مختلف‌ هستند، جدیت و عزمی برای مبارزه نداشته باشند، غارت بیت‌المال ادامه دارد.

زیباکلام با اشاره به پایان گروه تروریستی داعش در چند روز اخیر بیان داشت: عزم برای مبارزه را می‌بایست از این مدافعان حرم آموخت، که باعث بهت و تعجب تمام سیاست‌مداران غربی که آن را شکل داده بودند شدند.

این استاد دانشگاه در پایان با توضیح آنکه نمایندگان مجلس طرحی با عنوان "صیانت جامعه از فساد اقتصادی کارگزار و مسئولین جمهوری اسلامی" را در سال 86 به مجلس ارائه نمودند، از روند 10 ساله‌ این طرح بیان داشت: این طرح و رفت‌وبرگشت‌های آن بین مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکنون هیچ آیین‌نامه‌ای برای اجرای شدن این موضوع باوجود تصویب در سال 95 ابلاغ نشده است.

در حاشیه این مراسم، دبیر سلسله برنامه‌های جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار دانشجو بیان کرد: می‌توان با استفاده از بستر حضور دانشگاهیان، اتفاقات جدیدی در عرصه‌ رفع مسائل کشور رقم زد و در این بستر دانشجویانی که فارغ از نگاه‌ها و تعلقات حزبی می‌توانند آزادانه به مسائل فکر کنند و باریشه یابی آن‌ها، قدمی در حل مشکلات بردارند، بدنه‌ نخبگانی این ظرفیت را دارد تا مطالبات جامعه را به بدنه‌ اجرایی و سیاست‌گذاران انتقال دهد.

معین شایستگان گفت: گره زدن پویش اجتماعی در سطح دانشگاه به جنبش‌های کارگری از دیگر دغدغه‌های دانشجویان بسیجی دانشگاه صنعتی اصفهان در روز تشکیل بسیج مستضعفین بود که به همین منظور از نماینده‌ کارگران شرکت هپکوی اراک و معدن یورت گلستان دعوت‌ شد و در آخر مراسم از آنان تقدیر به عمل آمد.



منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت

نماینده تبریز در مجلس گفت: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.    احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه در ماجرای مطرح شده پیرامون یکی از ائمه جمعه چرا نمایندگان مجلس و یا دستگاه قضا ورود پیدا نکردند، گفت: خود آقای صدیقی با عذرخواهی که انجام دادند پذیرفتند خطایی صورت پذیرفته است که البته اگر با نگاه حقوقی به موضوع نگاه کنیم جرمی واقع شده است که عناصر سه گانه تشکیل دهنده جرم باید مورد بررسی قرار گیرد.   این نماینده مجلس در گفتگو با ایلنا ادامه داد: در بررسی یک فعلی که صورت گرفته که الان شائبه مجرمانه بودن آن وجود دارد عنصر قانونی که دخل و تصرف در اموال عمومی است که موجود است، در مورد عنصر مادی که فعل صورت گرفته است یعنی انتقال مال انجام شده است، تنها موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد عنصر معنوی یا همان نیت است که آیا نیت مجرمانه وجود داشته است یا خیر که این هم توسط مرجع صالحه قضایی باید رسیدگی شود.   وی خاطرنشان کرد: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.   علیرضابیگی تاکید کرد: تنها هم این نیست موضوعات دیگری که مطرح است موضوع تزلزل اعتماد مردم را نسبت به مسئولین و به طور خاص نهاد نماز جمعه و ستاد امربه معروف و نهی از منکر فراهم کرده است که حتما در دفاع از جایگاه این نهادها باید رسیدگی دقیق صورت گیرد و به مردم پاسخ داده شود و تا زمانی که نسبت به ایشان این شایعات مترتب است نباید اصرار به تثبیت ایشان باشد و نباید اصرار بر این باشد که افراد از جایگاه‌های قانونی که دارند برای اثبات خودشان استفاده کنند.   وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت‌ها، رفتارها و اقدامات انجام می‌گیرد و این‌ها به اعتماد مردم به طور خاص به نهاد دین (حال قوه قضائیه یک طرف) لطمات وارد می‌کند. ما به اندازه کافی تزلزل اعتماد را در جامعه داریم که این هم مزید بر علت می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۱۲ سوال جدی درباره پرونده کاظم صدیقی ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست! نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند

دیگر خبرها

  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • کارگر و کارآفرین دو همکارند در خطّ مقدّم نبرد اقتصادی + فیلم