Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- رئیس مدرسه عالی قرآن و حدیث گفت: یک هزار و 153 مقاله و چکیده به زبان های مختلف فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه از 10 ملیت به دبیرخانه کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی در قم رسید.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی رضایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: از این تعداد آثار، 700 مقاله پذیرش شد و در نهایت 390 مقاله به عنوان آثار برتر انتخاب شد که در قالب 17 جلد در روز کنگره رونمایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیرعلمی کنگره بین المللی قرآن و علوم اسلامی با بیان این که این کنگره از سال 95 با تشکیل شورای سیاست گذاری و حضور علما و پژوهشگران فعالیت خود را آغاز کرد گفت: این کنگره بر اساس نظریه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پایه گذاری علوم انسانی بر اساس آموزه های قرآنی تشکیل شد و جامعه المصطفی العالمیه به برگزاری آن اقدام کرد.
وی افزود: علوم انسانی که امروزه در اختیار ما قرار دارد ترجمه آثار غربی هاست که می توان آن را بر اساس قرآن بازنگری کرد تا با رقم زدن سعادت انسان معاصر، این علم را از استعمار غربی ها خارج کرد.
رضایی هدف از برگزاری این کنگره را اثبات مرجعیت علمی قرآن و تحول در فرهنگ سازی علوم انسانی بر اساس آموزه های قرآنی عنوان کرد و گفت: در همین راستا 50 جلسه و 28 پیش نشست با هماهنگی بیش از 30 مرکز علمی، دانشگاهی و حوزوی در داخل و خارج از کشور برگزار شد.
وی اظهار کرد: کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی، 9 آذرماه جاری با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید و سخنرانی آیات جعفر سبحانی از مراجع تقلید و علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور و پنج نشست تخصصی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم ترتیب می یابد.
وی گفت: در این کنگره از پژوهشگران برتر تجلیل به عمل می آید، همچنین سامانه کنگره بین المللی قران و علوم انسانی به نشانی www.quranolum.com است که علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و شرکت در این کنگره به این سامانه مراجعه کنند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی

دریافت 48 MB

به گزارش خبرنگار مهر، نشست ۵ ساعته خانه گفتگوی تحول در علوم انسانی با حضور بیش از ۸۰ استاد برجسته و چهره‌های علمی و فرهنگی کشور در سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد.

محمد مقیمی استاد دانشکده مدیریت و رییس دنشگاه تهران در این نشست گفت: اجتهاد علمی در حوزه تحول علوم انسانی یعنی اینکه دو بال قدرت نظریه پردازی و جسارت و جرأت و پذیرش ریسک که عمدتا ناظر بر اجرای این مقوله در محیط دانشگاه است را مدنظر داشته باشیم و این موضوع را با جدیت در دانشگاه دنبال کنیم. در راستای این دغدغه، شورای تحول علوم انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت و یک دوره مدیریتی را پشت سر گذاشت و امروز در دوره جدید مدیریت شورای تحول علوم انسانی که آقای دکتر عاملی استاد محترم دانشگاه تهران مسئولیت آن را پذیرفتند، دوره‌ای تازه را در زمینه تحول در علوم انسانی آغاز کرده‌ایم.

در ادامه این نشست سعید رضا عاملی رییس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: دانشجویان المپیادی های فیزیک و ریاضی اکثرا در رشته های فیزیک و ریاضی تحصیل می کنند و همه تمایلات به سمت رشته های پزشکی، مهندسی های پول ساز و رشته هایی که به لحاظ کسب و کار و به شئون اجتماعی در جایگاه بالایی قرار دارند است.

مهدی الوانی رییس سابق دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این نشست گفت: یک نوعی شبکه های دانش آفرینی بین دانشگاهیان ایجاد کنیم این شبکه ها باید ایجاد شود و اداره بازی و ستاد درست کردن فایده ندارد، استادان ما با یکدیگر ارتباط ندارند و این یعنی ما شبکه های دانش آفرینی نداریم.

کد خبر 6092279

دیگر خبرها

  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود