Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون شوراها از تصویب کلیات طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران خبر داد.

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اصغر سلیمی با اشاره به دستور کار جلسه امروز (سه شنبه، 7 آذر ماه) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: اعضا کمیسیون با کلیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران موافقت کردند که این مهم فردا (چهارشنبه، 8 آذر ماه) در جلسه علنی مطرح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مفاد طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، گفت: دو تبصره به عنوان تبصره های 1 و 2 به ماده 30 قانون مذکور مصوب 1/3/1375 به شرح ذیل الحاق می شود؛ در تبصره یک آمده اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند.

وی ادامه داد: در تبصره 2 نیز ذکر شده اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: طبق اصلایحه مذکور دبیرخانه دائمی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در مجلس شورای اسلامی مستقر می شود. کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با همکاری کمیسیون اصل نودم قانون اساسی و وزارت کشور، آیین نامه نظارتی این تبصره را حداکثر ظرف مدت شش ماه تهیه کرده و به تصویب مجلس شورای اسلامی برسانند.

سلیمی ادامه داد:همچنین در اصلاحیه مذکور آمده است اصلاحات انجام شده در قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران از دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور لازم الاجراء است.

وی با اشاره به اینکه بررسی طرح مدیریت جامع شهری از دیگر موضوعات مورد بحث در جلسه امروز بود، تصریح کرد: طرح مدیریت جامع شهری از سال 92 تاکنون توسط نمایندگان بررسی و تدوین شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه دولت باید در این خصوص لایحه ارائه می کرد که متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: با نظر نمایندگان کلیات طرح مذکور تصویب و کارگروه تخصصی شامل آقایان محمودی شاه نشین، امیرآبادی، عبدالهی، یوسف نژاد، کامران، ابوترابی، بیگی و خانم مافی تشکیل شد.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقرر شد کارگروه تخصصی مجلس با همکاری دولت و وزارتخانه های مربوطه طرح مذکور را طی ماه های آینده بررسی کنند تا ادامه روند قانونی آن تکمیل شود؛ البته اگر دولت در مدت بررسی طرح در مجلس لایحه ارائه کند، اولویت با لایحه خواهد بود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: شوراهای فرادستی در حال حاضر از نظر ساختار مشکل دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، شهرام دبیری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز شوراها و تجلیل از شوراهای برتر استان اظهار کرد: توجه به شوراها، تخصیص مکان مناسبت جهت استقرار شورای استان و همچنین همراهی و مساعدت در پیشبرد اهداف شوراها و همچنین شورای استان توسط استاندار سمنان امری ارزنده است.

وی افزود: مدیریت استاندار سمنان در خصوص شوراها به عنوان الگویی از مدیریت مطلوب حکومت در استان‌ها مطرح است.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با بیان اینکه در سطح استان‌ها پیگیر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین استان هستیم، خاطرنشان کرد: کارهای اساسی و ماندگار در سطح شورای عالی استان‌های کشور در دستور کار است.

دبیری با اشاره به اینکه از نظر محل، بودجه و امکانات، مشکلاتی در سطح شوراها وجود دارد که باید خلاء قانونی آن حل شود، تصریح کرد: شوراهای فرادستی در حال حاضر از نظر ساختار مشکل دارند.

وی ادامه داد: این مساله مهم همراه با مدیریت یکپارچه شهری در راستای ارتقای جایگاه شوراها نیز مدنظر و اولویت است.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: مباحث و مسائل رفاهی اعضای شوراهای اسلامی از جمله بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار دارد و پیگیری می‌شود.

کد خبر 749359

دیگر خبرها

  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است