Web Analytics Made Easy - Statcounter

وکلای امروز در نشست علنی پارلمان نسبت به بیانیه اتحادیه عرب اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، جلسه علنی امروز مجلس (یکشنبه 5 آذر 96) به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

رئیس مجلس پس از اتمام نشست غیرعلنی:

مسئولان بانک مرکزی قول حل مشکلات سپرده‌گذاران مؤسسات مالی را دادند

در آغاز جلسه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که پس از اتمام جلسه غیرعلنی با حضور ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی با موضوع بررسی مشکلات سرمایه‌های مردم در مؤسسات مالی و اعتباری آغاز شد، گفت: نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس با حضور مسئولان بانک مرکزی برای نحوه پیگیری سرمایه سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوامی در نطق میان دستور:

لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» مشکلات اجرایی زیادی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است

در بخش ابتدایی نشست، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین طی سخنانی به عنوان ناطق میان‌دستور صحن علنی پارلمان ضمن تبریک هفته بسیج بر دلاورمردان دفاع مقدس و مدافعین حرم، اظهار داشت: بسیجی، خود را ندیدن و خدا را دیدن است.

حسنوند در نطق میان دستور:

اتحادیه عرب به جز صدور بیانیه برای ایجاد اختلاف بین مسلمین خاصیت دیگری ندارد

سپس، فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک هم در نطق میان دستور خود گفت: امروز بسیج همگام با انقلاب اسلامی ایران در حال رشد و توسعه فراگیر جهانی است و یک الگوی بی‌نظیر و بی‌بدیل برای تمام ملت‌های مظلوم و آزادیخواه جهان است و هر نیروی مردمی که در جهان در مقابل ستمگران ایستادگی و در دفاع از محرومان و مستضعفین مقاومت کنند، بسیج لقب دارد.

نوری در نطق میان دستور:

نابودی داعش ازسوی فرزندان روح‌الله نمونه بارز تبلور بسیج است/بیانیه اخیر اتحادیه عرب در راستای شیطنت و فتنه انگیزی استکبار جهانی است

همچنین سیدراضی نوری به عنوان ناطق دیگر صحن، با اشاره به روز بسیج، اظهار داشت: بسیج مصداق تمام معنای ایثار و ازخودگذشتگی و جهاد است و بسیج طبق آنچه امام راحل(ره) وعده داده بود جهانی شده و حشدالشعبی در عراق، نیروهای مردمی در سوریه، حزب الله در لبنان و در یک کلام بیداری اسلامی یعنی بسیج نمونه هایی از این وعده است.

علیرضا بیگی در نطق میان دستور:

کرمانشاه باید به صحنه وحدت ملی برای پشتیبانی از مردم مصیبت‌دیده تبدیل شود/نگاه سیاسی در برخورد با مقصران حادثه قطار سمنان آزاردهنده است

همچنین احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته بسیج گفت: سحرگاه یک سال پیش در چنین روزی در اثر حادثه تصادف قطار در ایستگاه هفت خوان سمنان 50 نفر از زوار امام رضا (ع) جان باختند که این حادثه یکی از پرخسارت‌ترین حوادث ریلی کشور محسوب می شود.

*نحوه عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر دوفوریتی بررسی می‌شود

نمایندگان در ادامه، با بررسی دو فوریتی طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران موافقت کردند. 

*بازسازی و نوسازی قنات‌ها با یک فوریت بررسی می‌شود

همچنین وکلای ملت به یک فوریت طرح اصلاح تبصره بند «ب» ماده 35 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه رای موافق دادند و آن را تصویب کردند.

در پایان نشست علنی امروز مجلس

پزشکیان: مملکت جز با تفکر بسیجی اصلاح نمی‌شود

در بخش پایانی جلسه،‌ مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس که اداره بخشی از نشست علنی امروز را بر عهده داشت پس از اعلام پایان جلسه علنی امروز ضمن تبریک هفته بسیج و قدردانی از بسیجیان کشور،؛ گفت:‌ اعتقاد دارم که جز با تفکر و رفتار بسیجی امکان اصلاح مملکت وجود ندارد.

حسین‌زاده در موافقت با بررسی دوفوریتی طرح اصلاح قانون شوراها

عضویت اقلیت‌های دینی در شورای شهر وکالت است نه ولایت

عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده نیز در موافقت با تقاضای دوفوریتی بررسی شدن طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، گفت: عضویت اقلیت‌های دینی در شورای شهر به معنی ولایت غیرمسلمان برمسلمان نیست بلکه صرفا وکالت است.

اختیاری در نشست علنی مجلس مطرح کرد

پیام درخواست بررسی دوفوریتی اصلاح قانون شوراها

اسفندیار اختیاری نماینده اقلیت زرتشتی در مجلس نیز در جریان طرح درخواست بررسی اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به صورت دوفوریتی گفت: من از طرف 200 نماینده صحبت می‌کنم.

*نشست علنی امروز مجلس پایان یافت/ 8 آذر جلسه آینده

نشست علنی امروز مجلس پایان یافت.

این نشست با اعلام مسعود پزشکیان نائب‌رئیس دوم مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت، به اتمام رسید و به گفته وی نشست علنی آینده روز چهارشنبه 8 آذر از ساعت 8 صبح آغاز می‌شود.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان نباید از تحصیل محروم شوند

شورای فقه اسلامی اتحادیه جهان اسلام روز جمعه، ۷ ثور با نشر بیانیه‌ای بر اهمیت آموزش زنان در دین اسلام‌ تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: «این شورا توصیه می‌کند که کشورها و مسلمانان در سراسر جهان به زنان اجازه دهند تا دانش مفید در زمینه‌های مختلف را فرا گیرند و آنان را از این امر محروم نکنند.»

شورای فقه اسلامی نقش زنان در خدمت به جوامع را قابل‌توجه خوانده و افزوده است که زنان و مردان جز در موارد استثنا براساس فطرت‌شان برابرند.

بیست‌وسومین اجلاس شورای فقه اسلامی وابسته به اتحادیه مسلمانان جهان امروز در شهر مکه برگزار شد و در آن بر توانمندسازی زنان برای کسب دانش مفید در زمینه‌های مختلف تاکید صورت گرفت.

این در حالی است که طالبان از حدود سه سال به این‌سو دختران و‌ زنان را از آموزش، تحصیل و کار در افغانستان منع کرده‌اند.

این گروه تا کنون برخلاف خواست بیش‌تر کشورهای اسلامی، مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران بازگشایی نکرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • پخش زنده صحن علنی مجلس شورای اسلامی
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری