Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه تاکنون 300 نفر اشتغال زایی کرده ایم، گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی؛ اولویت اشتغالزایی در بخش کشاورزی قم می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد رضا طلایی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به مسئله اشتغال زایی در بخش کشاورزی، اظهار داشت: کمتر از 4درصد بحث اشتغال استان در بخش کشاورزی قرار دارد و این مسئله به دلیل این است که زیر ساخت های استان در گردشگری، خدماتی و فرهنگی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هر ساله برای جهاد کشاورزی در بخش ایجاد اشتغال سهمیه ای در نظر گرفته می شود که سعی کرده ایم این مقدار اشتغال زایی بیشتر از آن مقدار تعیین شده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به تعهدات امسال، بیان داشت: امسال تاکنون نزدیک به 300 نفر از تعهدات 900 نفری در ایجاد اشتغال را اجرایی کرده ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه در بخش کشاورزی باید بیشتر بر روی صنایع تبدیلی فعالیت کنیم اما عمده مسائل آن مربوط به سرمایه گذاری می باشد که این وقفه ایجاد شده به دلیل تاخیر در اعطای تسهیلات می باشد.

طلایی با اشاره به 1.5 میلیارد دلار اعتبار توسعه روستایی، گفت: در بخش کشاورزی اعتبارات خوبی تخصیص یافته است که امیدواریم در این چندماه باقی مانده با توجه به این اعتبارات بتوانیم با تاکید بر صنایع تبدیلی به آن سقف تعیین شده و مورد انتظار برسیم.

وی بیان داشت:در بخش کشاورزی به دنبال یکپارچه سازی، مکانیزه کردن و بکار بردن سیستم های نوین می باشیم که در این صورت مطمئنا بحث اشتغال کاهش پیدا می کند به همین دلیل باید هزینه تولیدی را پایین بیاوریم تا فروش بالا برود و در نهایت درآمدی برای کشاورزان حاصل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه بیشتر مباحث ما روی صنایع تبدیل تکمیلی است، عنوان داشت: استان شرایط مناسب و خوبی را دارد، مجوزهایی را هم صادر کرده ایم و در تلاش هستیم تا سرمایه ای با سود کم را  از طریق بانک ها تامین کنیم تا پایان سال این اشتغال ها هم ایجاد شود.

وی ادامه داد: فعلا آئین نامه این 1.5دلار از صندوق توسعه ملی در حال ابلاغ است ولی آن چیزی که مشخص است هر عددی که برای استان در نظر بگیرند قسمتی از آن به عملکرد استان برمی گردد که بتواند از آن ظرفیت استفاده کنند.

طلایی در ادامه عنوان داشت: در بحث روستایی در تلاش هستیم اشتغالزایی کنیم تا به جهت اینکه بتوان مهاجرت معکوسی را به روستاها داشته باشد، در رده ملی تصمیم گرفته اند که 50درصد این بودجه بین استان ها تقسیم شود و مابقی بصورت عملکردی برای استان ها باشد.

وی اضافه کرد: حدود 110 واحد تولیدی فعال بخش کشاورزی در استان داریم که  در تلاش هستیم تا 20 واحد دیگر هم امسال در صنایع تبدیلی در روستاها انجام گیرد.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است