Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی دانشگاه یزد بیان کرد: تیم ایرانی از دانشگاه یزد و یک تیم آلمانی مطالعات زمین باستان‌شناسی و محیط زیست باستان‌شناسی بقایای یک شهر مربوط به هخامنشیان را بررسی خواهند کرد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کاظم کمالی رئیس پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی دانشگاه یزد اظهار داشت: طی یک همکاری مشترک علمی برای بررسی‌های زمین‌ باستان‌شناسی و محیط زیست باستان‌شناسی تیمی تحقیقاتی متشکل از استادان و دانشجویان دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی دانشگاه یزد و دانشگاه برلین آلمان، شرایط اکولوژیکی سکونتگاه‌های باستانی محوطه ریوی در دشت سملقان استان خراسان شمالی به دعوت اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان شمالی را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمالی افزود: طی پژوهش‌های باستان‌شناسان در محوطه ریوی که از سال ۱۳۹۱ شروع شده، بقایای یک شهر مربوط به دوره هخامنشیان کشف شده است از اینرو با همکاری محققان آلمانی و تیم تحقیقاتی دانشگاه یزد، مطالعات زمین باستان‌شناسی و محیط زیست باستان‌شناسی به منظور تعیین و شناسایی شرایط اکولوژیکی مربوط به آن دوران انجام خواهد گرفت.
رئیس پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی دانشگاه یزد عنوان کرد: فصل اول این مطالعات با حمایت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان شمالی و موسسه باستان‌شناسی آلمان از تاریخ ۲۰ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری انجام گرفت و طی آن علاوه بر انجام نمونه‌برداری‌ها و شناسایی برخی از ویژگی‌های اکولوژیکی منطقه، زمینه‌های همکاری برای فصول بعد با محققان آلمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در این خصوص با تلاش‌های دکتر جعفری، سرپرست محدوده باستان‌شناسی ریوی از اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان شمالی هماهنگی لازم را برای تعامل بیشتر بین تیم ایرانی از دانشگاه یزد و تیم آلمانی از دانشگاه برلین فراهم شد.
کمالی ادامه داد: این تحقیق به سرپرستی احد ستوده، مدیر گروه محیط زیست دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی به همراهی حمیدرضا عظیم زاده و علی طالبی و تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه یزد و در کنار تیم آلمانی متشکل از لنجکه و تومانسکی نماینده باستان‌شناسی شعبه ایران وزارت امور خارجه آلمان و دانشجویان دانشگاه برلین آغاز شد و مراحل اجرایی آن در حال تکمیل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل محیط زیست استان گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.
در این مراسم راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • کشف بقایای مهمانخانه ۳۵۰۰ساله
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در نقش ستم
  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • زن ها در ۷۵ هزار سال پیش این شکلی بودند! |‌ عکس | این زن در کوه های زاگرس زندگی کرده است