Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@14:27:48 GMT

یک سال از تراژدی جهان فوتبال گذشت +تصویر

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۵۷۱۸

یک سال از تراژدی جهان فوتبال گذشت +تصویر

خرداد: یک سال پس از سقوط هواپیمای حامل تیم فوتبال چاپه کوئنسه گذشت که باعث شد ۱۹ بازیکن این تیم جان خود را از دست بدهند.

به‌ گزارش خرداد از ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از موندو دپورتیوو، امروز (سه‌شنبه ۲۸ نوامبر) یک سال از تراژدی هوایی چاپه کوئنسه گذشت؛ حادثه ای که جهان فوتبال را در غم بزرگی فرو برد. ساعت ۲۲:۱۵ به وقت کلمبیا هواپیمایی که حامل تیم برزیلی بود در نزدیکی "مدیین" سقوط کرد و ۷۱ نفر جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان ۱۹ بازیکن چاپه کوئنسه حضور داشتند.

این تیم در حال‌ سفر به کلمبیا بود تا دیدار رفت فینال جام آمریکای جنوبی را برابر اتلتیکو ناسیونال برگزار کند اما بزرگ‌ترین افتخار باشگاه برزیلی تبدیل به یک فاجعه شد. پس از این حادثه تیم اتلتیکو ناسیونال از کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی خواست تا این جام را به چاپه کوئنسه بدهد و این جام در قرعه کشی کوپا لیبرتادورس به تیم برزیلی اهدا شد.

از ۷۷ نفری که در آن هواپیما حضور داشتند ۶ نفر زنده ماندند که سه نفر بازیکنان چاپه کوئنسه بودند. آلان راشل توانست پس از این حادثه در دیدار هفتم آگوست برابر بارسلونا به میدان برود. هلیو نتو پس از چند عمل جراحی امیدوار است در سال ۲۰۱۸ به میادین باز گردد اما جکسون فولمن به علت این که یکی پاهای خود را از دست داد دیگر نمی‌تواند در میادین حضور داشته باشد. او اکنون به عنوان سفیر باشگاه در چاپه کوئنسه حضور دارد.

یک شب پس از سقوط هواپیما برای بازیکنانی که در رویای قهرمانی سر می‌بردند در ورزشگاه سرو گوردو گرامیداشتی برگزار شد اما در نقاط مختلف دنیا مانند آرژانتین، کلمبیا، اروگوئه‌، ژاپن، ونزوئلا، ‌اسپانیا، ایتالیا و فرانسه نیز این موضوع دیده شد و جهان فوتبال حمایت خود را نشان دادند. با این حال هنوز خانواده‌های قربانیان غرامتی را دریافت نکرده‌اند و هنوز به دنبال مقصر اصلی این حادثه هستند.

پس از این حادثه در دسامبر ۲۰۱۶ چاپه کوئنسه تلاش زیادی کرد تا تیم را دوباره بسازد. نیلوا کونستانته ، مدیر ورزشی باشگاه در این باره گفت‌: با وجود این غم بزرگ هرگز به رها کردن تیم فکر نکردیم. ۲۰ روز بدون توقف ۱۴ ساعت هر روز تمرین کردیم.

در ششم نوامبر چاپه کوئنسه جدید با بازیکنان جوان خود و تعداد زیادی بازیکنان قرضی توانست پیش فصل را شروع کند. چاپه کوئنسه توانست دوباره خود را بسازد و ۱۶ نوامبر امسال توانست در لیگ برزیل بماند.

برچسب ها: تراژدی ، جهان فوتبال ، چاپه کوئنسه

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس جمعیت هلال احمر آباده گفت: در تماس تلفنی با این سازمان مبنی بر ریزش سقف یک منزل مسکونی در بارندگی اخیر در محله سیدان آباده، نجاتگران به محل حادثه اعزام شدند.
علی سعادتمند افزود: سه نجاتگر هلال احمر پس از ارزیابی و ایمن سازی صحنه، نسبت به آوار برداری و توزیع اقلام زیستی و امدادی اقدام کردند.

وی افزود: این حادثه خسارت جانی نداشت.
شهرستان آباده در شمال فارس و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • نشت گاز در شهرک «نقش جهان» پیشوا/مرد ۳۰ساله جان باخت
  • خلجی: ادعای دروغین حفظ حریم دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • ۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • حواشی فوتبال جهان
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • (ویدئو) بهترین اتفاقی که این روزها می‌توانست در اصفهان بیفتد!