Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ردیف خاصی برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۷ در نظر گرفته می شود،گفت: با تأسیس صندوقی سهام های سودآور به بازنشستگان پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از مهر، علی ربیعی در مراسم قرعه کشی پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری گفت: در سال جاری سعی می کنیم با اختصاص ردیفی در قانون بودجه، کف حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم به طوری که طی سال های اخیر نیز ۳ هزار میلیارد تومان برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری نیز اختصاص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان حقوق بازنشستگان کشوری رقم قابل توجهی نیست، گفت: امسال سعی می کنیم در قانون بودجه شیبی را برای افزایش پلکانی بیش از این عدد اختصاص دهیم و رئیس جمهور نیز در این موضوع تأکید کردند.

ربیعی اظهار داشت: همچنین دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای صندوق بازنشستگی فولاد در بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته ایم تا این افراد برای حقوق بازنشستگی خود دغدغه ای نداشته باشند و به پایداری برسیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مورد وام ضروری به بازنشستگان کشوری نیز تأکید کرد: در سال جاری مبلغ وام پرداختی به این افراد افزایش پیدا کرد به طوری که ۴ میلیون تومان به ۳۰۰ هزار بازنشسته پرداخت می شود و امروز مراسم قرعه کشی آن برگزار شد.

وی افزود: همچنین صد میلیارد تومان نیز برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری اختصاص یافت که سعی می کنیم در بودجه سال آینده نیز همین مقدار یا بیشتر را برای این افراد نیز در نظر بگیریم.

ربیعی به گردشگری بازنشستگان نیز اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه قطارهای رجا، شرکت هواپیمایی آسمان و برخی از هتل ها متعلق به وزارتخانه هستند، برنامه ریزی های لازم برای گردشگری بازنشستگان با امکانات خود مان را در نظر گرفته ایم.

به گفته ربیعی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، پرداخت وام ۴میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری بدون قرعه کشی از هفته آینده آغاز می شود.

وی از تصویب ایجاد صندوق هایی برای اختصاص سهام های خوب به بازنشستگان خبر داد و گفت: در هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی با حضور دکتر نوبخت تصویب شد که با ایجاد صندوق هایی، سهام هایی خوب مانند پالایشگاه، نفت و انرژی بدون دریافت پول در اختیار بازنشستگان قرار گیرد و از حقوق آنها مبلغی کسر شود که سعی می کنیم این موضوع را امسال عملیاتی کنیم و سهام های سودآور را به خود بازنشستگان اختصاص دهیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه هیچ وقت سالمند نباید به معلول تبدیل شود گفت: سالمندان باید افراد بانشاطی باشند که میزان تأثیرگذاری آنها نیز در جامعه افزایش یابد و ما نیز باید دراین راستا اقدام نماییم.

ربیعی از افزایش خانه های امید خبر داد و تأکید کرد: بسیاری از اقدامات باید برای بازنشستگان انجام می شد و متأسفانه نشد و ما از این بابت عذرخواهی می کنیم. اما سعی کرده ایم طی سالهای گذشته، حقوق بازنشستگان را نگذاریم از تورم پائین تر بیاید.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت

افزایش داروهای تحت پوشش بیمه، دستگیری تعدادی از داوطلبان متقلب کنکور ، افزایش حقوق بازنشستگان از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، افزایش داروهای تحت پوشش بیمه، دستگیری تعدادی از داوطلبان متقلب کنکور ، افزایش حقوق بازنشستگان از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

دستگیری 25 نفر از داوطلبان متقلب کنکور

عبدالرسول پورعباس، ئیس سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری 25 نفر از داوطلبان متقلب نوبت اول کنکور 1403 در جلسه آزمون خبر داد و گفت: این افراد همان دقایق اولیه آزمون سر جلسه شناسایی و دستگیر شدند و در حال حاضر در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارند.

«بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم

دکتر عبدالرضا سروقد مقدم، دانشیار پژوهشکده مهندسی سازه پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه برای کاهش ریسک باید از آموزش تا استفاده از فناوری را مورد توجه قرار دهیم، اولین گام در این زمینه را شناسایی ساختمان‌های بحرانی عنوان کرد.

افزایش 40 درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: امروز در مجلس تذکری بابت تاخیر در این امر داده شد، مقرر گردید از پایان اردیبهشت ماه امسال متناسب سازی حقوق بازنشستگان با افزایش 40 درصدی حقوق اجرایی و عملیاتی شود و حقوق بازنشستگان 40 درصد افزوده شود.

چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟

مطابق با قانون مالیات بر عایدی سرمایه خودرو، نگهداری خودرو کمتر از یک سال 30 درصد مالیات بر عایدی را در برخواهد داشت؛ یعنی اگر بعد از یک سال خودرویی که خریده‌اید را بفروشید باید 30 درصد مبلغ مابه‌التفاوت آن را مالیات بپردازید؛ اما اگر خودرو بیشتر از سه‌سال تحت مالکیت شما باشد، دیگر مالیاتی به آن تعلق نخواهد گرفت. چون هیچ دلالی برای رسیدن به سود، سه سال صبر نمی‌کند؛. به صورت خلاصه یعنی اگر کسی یک خودرویی را بخرد و دو ماه بعد اقدام به فروش آن کند و دوباره یک خودرو دیگر بخرد و در چند ماه بعد آن را با قیمت بالاتری بفروشد، باید نسبت به مابه‌ازای مبلغ حاصل‌شده از خرید و فروش مالیات بپردازد. بنابراین اگر مدت نگهداری خودرو کمتر از یک سال باشد، نرخ مالیات بر سود انتقال آن 30 درصد، بین یک تا دو سال 20 درصد و بیش از دو سال 10 درصد است.

59 داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی،مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، 2290 دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر