Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه در خصوص ترافیک و حمل و نقل قوانین حمایتی خوبی وجود دارد، گفت: بر اساس چشم اندازی که برای حمل و نقل عمومی تهران در نظر گرفته شده باید به یک حمل و نقل عمومی یکپارچه و ایمن برسیم که در برنامه 1400 به پنج مورد در این زمینه توجه شده است. اول توسعه حمل و نقل عمومی، دوم استفاده از سیستم‌های هوشمند، سوم سازگاری حمل و نقل با محیط زیست، چهارم مدیریت عرضه و تقاضا و پنجم انسان‌محور بودن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: حدود شش هزار میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری به بحث حمل و نقل اختصاص یافته است که از این میزان 57 درصد به مترو، 20 درصد به اتوبوسرانی و 12 درصد به بهره‌برداری از مترو اختصاص دارد. یعنی 70 درصد اعتبارات مختص بخش متروست که می‌توان گفت جهت‌گیری درستی است و صد میلیارد تومان نیز ردیف اعتباری دولت برای مترو است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حمل و نقل عمومی سهم کمی در حمل و نقل دارد، گفت: از آنجایی که عوارض استفاده از ماشین شخصی زیاد نیست نیمی از سفرهای درون شهری با خودروی شخصی صورت می‌گیرد.

پورسیدآقایی با اشاره به چالش‌های موجود در حمل و نقل عمومی یکی از مشکلات اصلی در این زمینه را کمبود منابع عنوان کرد و افزود:‌ به عنوان مثال برای تکمیل خط هفت مترو نزدیک به 22 هزار میلیارد تومان کمبود اعتبار وجود دارد. همچنین در تهران نیاز به 10 هزار دستگاه اتوبوس داریم در عین حال که سه هزار دستگاه کمبود داشته و سه هزار دستگاه نیز از رده خارج هستند.

او ادامه داد: حمل و نقل عمومی در مناطق تهران به صورت یکنواخت توزیع نشده است. مدیریت ترافیک در شهر یکپارچه نیست و مسئولیت‌هایی که در این خصوص به عهده شهرداری گذاشته شده با اختیارات آن هم‌خوانی ندارد. قوانین بالادستی و مجموع سیاست‌های کشور هم در برخی مواقع با موضوع حمل و نقل عمومی شهرها همراه نیستند.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه حمل و نقل باید در تمامی ابعاد برنامه توسعه شهری مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: هیچ امکانی برای کنترل عوارض و سهل الوصول کردن آن در اختیار شهرداری نیست در نتیجه موارد بازدارنده عمل نمی‌کنند. همچنین سیستم آماری دارای ضعف مفرط است.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرویس‌دهی رایگان خط ۲ مترو به تجمع بزرگ صادقیون

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، بهرام نکاحی گفت: در راستای تسهیل دسترسی زائران و مجاوران به تجمع بزرگ صادقیان در عرصه میدان شهدا سرویس‌دهی خط ۲ مترو در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد افزود: بر همین اساس سرویس‌دهی خط ۲ مترو روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه از ساعت هفت صبح الی ۲۲ رایگان انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • سرویس‌دهی رایگان خط ۲ مترو به تجمع بزرگ صادقیون
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند