Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@23:17:15 GMT

یک میلیون پرس غذای گرم در مراسم اربعین توزیع شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۶۲۳۵

یک میلیون پرس غذای گرم در مراسم اربعین توزیع شد

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه در مراسم اربعین امسال موکب های استان در کاظمین بیش از یک میلیون و ۱۰۳ هزار پرس غذای گرم توزیع کردند، گفت: همچنین یک میلیون و ۵۶۱ هزار چای و میان وعده توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، موسی جوینده امروز (7 آذر) در مراسم دیدار جمعی از موکب داران اربعین حسینی با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امسال کارهای بزرگ و بی سابقه ای در کاظمین انجام شد، اظهار داشت: امسال تعداد زائران اربعین دو برابر سال قبل شده بود و ما زودتر از سالهای قبل خدمات خودمان را شروع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در مراسم اربعین امسال موکب های خراسان جنوبی در کاظمین بیش از یک میلیون و 103 هزار پرس غذای گرم توزیع کردیم، گفت: همچنین یک میلیون و 561 هزار چای و میان وعده توزیع شده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال کار پخت نان 24 ساعته در 8 موکب خراسان جنوبی صورت می گرفت، افزود: 381 هزار قرص نان در نانوایی های خراسان جنوبی پخت و توزیع شد.

 

جوینده با اشاره به اسکان بیش از 286 هزار زائر در موکب ها و مکان های تعیین شده در کاظمین گفت: همچنین علاوه بر این ها، 70 دستگاه مینی بوس ما کار جابجایی زائران را به سمت اسکان های داخل شهر را بر عهده داشتند.

 

وی به بسته بندی 885 هزار بطری آب آشامیدنی اشاره کرد و افزود: همچنین در این مدت تعمیر پنج هزار و 737 جفت کفش، اصلاح چهار هزار و 859 سر و صورت، تعمیر و دوخت 2 هزار و 849 دست لباس و شستشوی 2 هزار و 498 دست لباس توسط موکب های استان انجام شده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه برای اولین بار بیش از 100 چشمه حمام و سرویس بهداشتی برای زائران آماده شد، گفت: در این مدت هزار و 255 نفر از خدمات پزشکی و 180 نفر از خدمات دندانپزشکی و چار هزار و 764 نفر تزریقات موکب ها استفاده کردند.

 

جوینده با بیان اینکه همچنین 288 تن زباله در این مدت جمع آوری شد، خاطرنشان کرد: اقدامات دیگری مانند برقی کشی موکب ها و لوله کشی آب گرم نیز در این مدت در کاظمین انجام گرفت.

 

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه و رفتن برخی موکب ها به این استان برای خدمت رسانی، افزود: در حال حاضر یک موکب نانوایی ما به برای ارائه خدمات به مردم مناطق زلزله زده است در کرمانشاه مستقر هستند.

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در این استان خبر داد.

مهدی شکاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آنجا که نوغانداری بیشتر به‌عنوان یک شغل خانگی محسوب می‌شود، در سال‌های گذشته، تعدادی از تلمبارها با تسهیلات ارائه‌شده به‌روزرسانی شدند.

وی اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۷ نیز ۳۳۰ تلمبار به مساحت ۱۳ هزار و ۸۶۰ مترمربع در استان بهسازی شدند که اعتبار هزینه‌شده برای آن‌ها ۳۵ میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: خراسان شمالی رتبه اول در کیفیت تولید و رتبه سوم از لحاظ کمیت در تولید پیله ابریشم در کشور را دارد.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه نوغانداری، نبود سردخانه برای نگهداری تخم‌های نوغان بود که این زیرساخت ایجاد و امسال بهره‌برداری شد.

شکاری اظهار کرد: این استان در ارتباط با زنجیره نوغانداری با مشکلات دیگری مانند نبود صنایع نخ‌ریسی و ابریشم‌کشی صنعتی مواجه است. این کار اکنون به‌شکل نیمه‌صنعتی و سنتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۱۲ نفر از جامعه روستایی این خطه به فعالیت نوغانداری مشغولند، افزود: بیشترین فعالیت حرفه نوغانداری به ترتیب در شهرستان‌های راز جرگلان، مانه و سمقان و بجنورد است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان میان نوغانداران استان، گفت: ۸۰۰۰ جعبه تخم نوغان میان نوغانداران این استان توزیع می‌شود. در سال گذشته ۷۳۳۲ جعبه تخم نوغان میان متقاضیان توزیع شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰۰ تن پیله ابریشم در این استان تولید شود. میزان پیله ابریشم توزیع‌شده در سال گذشته ۲۸۷ تن بوده است.

شکاری با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم مشخص شده است، گفت: یک شرکت برای خرید توافقی محصول تولیدی اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه
  • چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند
  • معرفی چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد