Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی آینده پژوهی و ایجاد هولدینگ را دو راهکار برون رفت بحران کاهش دانشجو در آموزش عالی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،‌ فاضل لاریجانی در نشست روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با توجه به بحران کاهش جمعیت دانشجو در آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: «این مشکل عمدتا ناشی از آن است که در گذشته هیچ برنامه منسجمی برای پیش‌بینی کاهش جمعیت دانشجو در آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی تدوین نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی تصریح کرد: «برای برون رفت از این بحران هیچ راهی جز آینده نگری و آینده پژوهی و برنامه‌ریزی دقیق وزمانبندی شده نیست.»

لاریجانی با توجه به فعالیت‌های متنوع و تجربیات مرکز تحقیقات مدیریت و نوآوری واحد آیت‌الله آملی پیشنهاد کرد: «با تعریف پروژه‌ای استانی از همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی واحدهای استان مازندران الگویی مناسب برای برون رفت از بحران ارایه شود، واحد آیت الله آملی آمادگی کامل دارد تا در این پروژه همکاری کند.»

وی با قدردانی از اقدامات شجاعانه دکتر فرهاد رهبر در عرصه مدیریت دانشگاه تصریح کرد: «تمام تلاش دانشگاه کسب در آمد با تکیه بر منابع غیرشهریه است که شاهد هستیم از سوی رئیس دانشگاه تفاهم نامه‌های مناسبی با سازمان‌های خارج از دانشگاه منعقد شده است؛ امیدواریم با برکت باشد.»

لاریجانی با پیشنهاد اینکه برای اجرای پروژه‌های بزرگ نیازمند ایجاد یک هولدینگ در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم بیان کرد: «بسیاری از پروژه‌ها اکنون فراتر از توان یک واحد دانشگاهی است، اما با مشارکت چند واحد دانشگاه آزاد اسلامی در موضوعاتی مانند پسماند، تولید انرژی و پروژه‌های بزرگ امکان اجرای قدرتمند آن وجود دارد.»

وی با قدردانی از دکتر نیاز آذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در برگزاری منظم جلسات روسای واحدها، آنرا موجب انسجام بیشتربین واحدها دانست و پیشنهاد کرد: «در کنار دستور جلسات که بسیار ضروری و در رفع مشکلات کمک می‌کند، مواردی بنیادی با محتوایی عمیق‌تر مطرح شود تا همه واحدها به فکر ارائه نظر شوند تا آینده مطمئن تری برای دانشگاه رقم بخورد. »

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناروی آنا، مراسم بزرگداشت روز استاد با حضور داریوش جاوید معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

گفت‌وگوی خبرنگار آنا را با مسئولان دانشگاهی و اعضای هیئت علمی درباره مقام شامخ استاد در ویدئوی زیر ببینید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج