Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@09:34:22 GMT

چراباهوش ها اجتماعی نیستند؟

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۷۵۷۴

چراباهوش ها اجتماعی نیستند؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، اگر کلا آدم تنهایی هستید، چند دوست صمیمی انگشت شمار دارید، و چندان از بودن در جمع لذت نمی‌برید، احتمالا هوش شما نمره منفی می‌گیرد. ولی حقیقت چیست؟ در نت‌نوشت می‌خوانیم که چرا باهوش ها اجتماعی نیستند؟

 

مطالعات وتحقیقات متعددانجام شده دردهه اخیرثابت کرده است افراد باهوش دوستان کمتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمتربه دنبال روابط اجتماعی هستند وبیشترتنهایی راترجیح می‌دهند.

 

 

افراد باهوش و زاهد جنگل نشین!

مطالعات انجام شده نشان داده است مردمی که در مناطق کم جمعیت زندگی می کنند بیشتر احساس خوشبختی می کنند. میزان شادی در این افراد هم بیشتر است آن هم زمانی که با افرادی که دوستشان دارند ملاقات می‌کنند نه دوستان تصادفی یا غریبه‌ها.

 

بیشتر افرادی که در این تحقیقات شرکت داشتند وقتی شادتر بودند که با همان افراد قبلی و همیشگی زندگی شان در تماس بودند.

 

ولی در افراد باهوش رفتار معکوس بود. محققان توضیح دادند: ” افراد باهوش از بودن در جمع و داشتن روابط اجتماعی  با دوستان، کمتر احساس رضایت می‌کنند.”

 

یکی از محققان به نام کارول گراهام Carol Graham که شادی را از دیدگاه اقتصادی بررسی می کند این طور توضیح می دهد: “این یافته‌ها نشان می دهد ( و تعجبی هم ندارد) که افراد باهوش تر ظرفیت بیشتری دارند و تمایل چندانی ندارند تا وقت خود را در جمع سپری کنند. آن ها ترجیح می دهند تمرکز خود را روی اهداف بلندمدت تر و مهم تری بگذارند.”

 

به عبارت دیگر، افراد باهوش تمایل دارند تا وقت خود را صرف حل مسائل کنند. زمان برای آن‌ها معنای بیشتری می دهد.

 

این فرضیه ” ساوانا تئوری ” نام گرفت. طی این نظریه تعریف ما از شادی همان احساسی است که اجداد غارنشین ما هم داشتند. در جوامع کم جمعیت داشتن روابط اجتماعی راه مهم برای زنده ماندن بود.

 

هر چند افراد باهوش در جوامع کم جمعیت برای حیات به جمع وابسته هستند ولی هرچه اجتماع بزرگتر می شود آن‌ها بیشتر به غار یا جنگل تنهایی خود پناه می برند. چون همیشه کاری برای انجام دادن دارند. در واقع این افراد ترجیح می دهند به جای دیدارهای تکراری و مهمانی های همیشگی وقت خود را صرف کارهای مهم تری مثل مطالعه، تحقیق و …. کنند. به نظر آن‌ها دیدن یک فرد آن هم مداوم خسته کننده است و آن‌ها را از درگیری های مهم ذهنی شان برای حل مسائل دور می کند. در واقع آن‌ها ترجیح می دهند به جنگل تنهایی خودشان پناه ببرند تا این که وقت خود را صرف کارهای حاشیه ای روزمره کنند.

 

 

پس اگر دفعه دیگر دوست نزدیک خود را به مهمانی دعوت کردید و گفت کار دیگری دارد که باید انجام بدهد، تعجب نکنید. و اگر خودتان در یک مهمانی شرکت نکردید فقط به این دلیل که می خواهید تنها باشید جای نگرانی ندارد. فقط هرگز اجازه ندهید شما را سرزنش کنند. در واقع این هوش‌تان است که باید سرزنش شود که آن هم مسلما در جای بهتری از آن استفاده می کنید.

 

نت نوشت

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاک‌بانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

وی افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

کد خبر 6090264 علی قدمی

دیگر خبرها

  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • چرا برخی از دوقلوها یکی چپ‌دست دیگری راست‌دست هستند
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟