Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، کارشناس فرهنگی مذهبی ، در سالروز آغاز امامت امام زمان حضرت حجت ابن الحسن(عج) با بیان اینکه 1184 سال از غیبت حضرت مهدی(عج) گذشت گفت: با توجه به روایات منتظران ظهور امام زمان(عج) دارای معرفتی عمیق نسبت به ایشان هستند و این معرفت به معنای شناخت شناسنامه‌ای ایشان نیست بلکه منتظران جایگاه حقیقی حضرت مهدی(عج) را می‌شناسند و می‌دانند فلسفه وجودی آن‌ها وابسته به امام زمان(عج) است و اگر ایشان نبودند هیچ‌چیز در عالم وجود نداشت، در حقیقت عالم امکان و امام زمان(عج) رابطه وجودی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویژگی یاران امام زمان(عج)
معرفت عمیق به خدا و امام خویش
علی‌اکبر علیانژاد در بیان ویژگی‌های فردی و اجتماعی منتظران امام زمان(عج) اظهار کرد: در حدیثی از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است:«در قلوب آنان (یاران مهدی عج)‌ شكّی به ذات خدا نیست». یعنی یاران حضرت چنان به خداوند معرفت دارند كه ذرّه‌ای تردید و شك در آنان راه ندارد و همچنین در روایتی از امام سجاد علیه‌السلام درباره با صفات منتظران زمان غیبت نقل شده است:« آنان كسانی هستند كه به امامت آن بزرگوار اعتقاد دارند» که این اعتقاد، برخاسته از عقل و درك است.

وی افزود: اعتقاد به امام زمان(عج) در منتظران به نحوی است که در تمام کارها خود را با ایشان هماهنگ می‌کنند.
اطاعت كامل
علیانژاد اذعان کرد: یکی دیگر از خصوصیات منتظران امام مهدی(عج) اطاعت‌پذیری است به نحوی که قلب و عمل منتظر با امام زمان هماهنگ است مانند هماهنگی با امام جماعت در هنگام نماز جماعت در نتیجه معرفت صحیح، اطاعت همه جانبه از امام است و در بیان این ویژگی منتظران ظهور از امام صادق علیه‌السلام چنین نقل شده است «اطاعت آنان از امام،‌ از فرمان‌برداری كنیز در برابر مولایش بیشتر است».

عبادت و صلابت
وی عبادت جدی و شوق به عبادت را از ویژگی‌های یاران امام عصر(عج) عنوان کرد و گفت: در زمان حال می‌بینیم جوانان و نوجوانان که شوق عبادت دارند و اهل بندگی خداوند هستند و همین عبادت‌ها موجب صلابت در ایمان آن‌ها شده است.

کارشناس فرهنگی مذهبی ادامه داد: همین ذكر دائمی و همیشگی خدا است كه از آنان، مردانی آهنین می‌سازد كه هیچ چیز صلابت و استواری آنان را درهم نمی‌شكند و امام صادق علیه‌السلام درباره آن‌ها فرمود:«آنان، مردانی هستند كه گویا دل‌هایشان پاره‌های آهن است».

علیانژاد با بیان اینکه یاد حق، در همه‌ حالات یاران امام عصر(عج) تجلّی دارد تصریح کرد: امروز می‌بینیم در قرن 21، با پشتوانه دنیای استکبار شجره خبیثه داعش رشد می‌کند و درصدد نابودی دنیای اسلام است اما رزمندگان اسلام استوار و با صلابت در برابر آن‌ها می‌ایستند و جان خود را فدا می‌کنند که نشان دهنده یاران امام عصر(عج) است به نوعی که نشان دهنده روحیه شهادت‌طلبی جامعه ما است.

جان‌نثاری و شهادت‌طلبی

وی با بیان حدیث « یاران مهدی‌ علیه‌السلام در میدان رزم، گرد او می‌گردند و با جان خود، از او محافظت می‌كنند» از امام صادق(ع) گفت: معرفت عمیق به خدا و امام، نگاه یاران امام زمان(عج) را به زندگی و حقیقت انسانیت، تنظیم می‌كند و شناخت صحیحی از هدف زندگی و وظیفه یك انسان به آنان می‌دهد و آنان در می‌یابند كه برای كسب كمال، زندگی می‌كنند و می‌فهمند كه راه تحصیل كمال، آن است كه همه‌ وجود‌شان برای خدا و دین خدا باشد؛ از این رو حاضر به هر نوع فداكاری و ایثار هستند و به گفته امام صادق(ع) نهایت آرزوی یاران امام مهدی(عج) این است که درراه خدا و رکاب امام به شهادت برسند.

شجاعت و دلیری

علیانژاد اظهار کرد: یاران مهدی علیه‌السلام مانند مولایشان، افرادی شجاع و مردانی پولادین هستند كه از هیچ چیز جز خدا هراس ندارندو امام علی علیه‌السلام در وصف آنان فرمود: «همه آنان، شیرانی هستند كه از بیشه بیرون شده‌اند و اگر اراده كنند، كوه‌ها را از جا می‌كنند».

کارشناس فرهنگی مذهبی همچنین بر اساس روایات «صبر و بردباری، اتحاد و همدلی، زهد و پارسایی» را از دیگر ویژگی‌های امام زمان عنوان کرد و افزود: مادران باید بکوشند فرزندانی بردبار و صبور تربیت کنند و مدارس در تربیت نسلی مؤمن و متعهد و متخصص بکوشند تا شاهد تغییر رنگ و بوی جامعه باشیم.

رهبری جامعه در دوران غیبت

وی در خصوص رهبری جامعه در دوران غیبت امام زمان(عج) گفت: رهبر جامعه اسلامی در زمان غیبت باید در سطح کلان خصوصیاتی که در روایات برای یاران امام زمان(عج) آمده را داشته باشد و به خصوصیات فردی و معنوی امام زمان(عج) نزدیک باشد و همچنین شجاع، دلیر، فقیه و دین شناس باشد و جامعه را با معیارهای دین مدیریت کند و علاوه بر اینکه دین خودش را حفظ کند مطیع امر امام زمان(عج) باشد.

علیانژاد افزود: در طول تاریخ رهبران دینی به شایستگی جامعه اسلامی را هدایت کرده‌اند و در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی نیز حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای این وظیفه را به شایستگی انجام داده‌‌اند.

وی اذعان کرد: اطاعت از ولی فقیه در دوران غیبت به نوعی تمرین برای اطاعت‌پذیری در زمان ظهور است و در واقع یاران امام زمان(عج) در سایه رهبری ولی فقیه خود را برای یاری ایشان آماده می‌کنند و تبعیت از ولی فقیه سنجش ایمان انسان‌ها در دوران غیبت می‌باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در مراسم شام شهادت رئیس مذهب تشیع امام صادق (علیه‌السلام) و بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصلانی که در محله خلج سیدی برگزار شد با بیان اینکه این محفل، یادگار این شهید بزرگوار است که سالیان متمادی شعائر خاص امام صادق (علیه‌السلام) را در این منطقه گسترش داده است، گفت: الحمدالله به همت شما وارثان پرافتخار این چراغ همچنان روشن و تابنده مانده است و محفل با همان عظمت و اهمیت زمان ایشان امسال نیز برگزار شد.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی تمام دانش در حوزه دین‌مداری و معرفت دینی را برگرفته از سیره امام صادق (علیه‌السلام) اعلام کرد و افزود: آنچه از عظمت ایشان برای بهره‌برداری ما در مسیر و خط زندگی می‌تواند یک اسوه و الگوی کامل باشد، سیره سیاسی امام صادق (علیه‌السلام) است.

ایشان با طرح این پرسش که چرا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه و شریف) جامعه را در زمان غیبت به فرد مجتهد جامع‌الشرایط سپردند، تصریح کرد: ایشان مجتهد جامع‌الشرایط را انتخاب کردند به این دلیل که او تمام مسائل و مطالبی که در اداره و رهبری یک نظام لازم و ضروری است را از بیانات، رفتار، کردار و سیره زندگانی امام صادق (علیه‌السلام) و ائمه (علیه‌السلام) اجتهاد کرده و مطابق سیره و دستوراتی که آنان فرمودند، جامعه را در عرصه‌های سیاسی نیز مانند سایر عرصه‌های دیگر اداره و رهبری می‌کند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت
  • شناخت درست اهل بیت و تبعیت از آنها از واجبات است