Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ محمد جواد اذری جهرمی روز سه شنبه در نشست با اعضای اتاق بازرگانی ایران افزود: مقام قضائی در روز های اخیر یک دستور قضایی برای بستن یک برنامه نرم افزاری اسرائیلی صادر کرد و هرچند ما اعتقاد داریم، اسرائیل بد است و نباید ابزارهای آن را داشته باشیم؛ نحوه ناصحیح اجرای این دستور قضائی موجب خدشه دار شدن اعتماد عمومی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خدشه دارشدن اعتماد عمومی خیلی مطلوب نیست و بعد می گوییم پیام رسان های داخلی رشد کند درحالی که یک دستور درست با اجرای بد موجب بی اعتمادی شده است.
آذری جهرمی با بیان اینکه دولت مانع توسعه کسب و کارها است حرف درستی است، افزود: اما در افکار عمومی چنین جا افتاده که هرجا اتفاق و کمی و کسری است مقصر دولت است اما در حوزه مسئولیت هر قوا مستقل است.
وی گفت:انتظار از فعالان اقتصادی این است که در این زمینه دقیق شوند تا بدانند که سهم هر قوه در این موانع چقدر است .
اذری جهرمی با اذعان به وجود موانع زیاد در راه کسب و کارها گفت:صدها هزار مانع ایجاد می شود و بعد می گویند دولت کار نمی کند باید همه مسئول باشند و کارکنند.
وزیرارتباطات افزود:بخش خصوصی باید در برخی مواقع خود مسئول باشد.
آذری جهرمی با تاکید بر لزوم حل موانع استارتاپ‌ها خاطرنشان کرد: شروع به کار این کسب و کارها به دلیل موانع دست ‌و پاگیر زمانبر است و حتی روال انحلال این شرکت‌ها هم حداقل سه ماه زمان می‌برد، استارت‌آپ‌ها ممکن است در 90 درصد مورارد شکست بخورند اما روند انحلال آنها به حدی دشوار است که اقدام به این کار نمی‌کنند، ممکن است بعدها برای آنها ایجاد مشکل شود.
جهرمی ادامه داد: در کشوری مانند آلمان شرکت‌ها می‌توانند در عرض چند ساعت آغاز به کار کنند و در صورتی که طول عمر کمتر از دو سال داشته باشند، از پرداخت مالیات معاف هستند و دولت در پرداخت بیمه آنها مشارکت می‌کند؛ ما نیز پیشنهاد هایی را برای حمایت از استارتاپ‌ها درنظر گرفته‌ایم .
وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات چیزی جز رشد کسب‌و کارهای نوپا نیست، افزود: کسی که برای کسب‌و کارهای نوپا مانع ایجاد کند، مانع شبکه ملی اطلاعات است.
وی ادامه داد:17 درصد فارغ‌التحصیلان ما در حوزه فناوری اطلاعات هستند که باید برایشان برنامه‌ریزی اشتغال کرد.
وی همچنین پیشنهاد کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به نظام صنفی فناوری اطلاعات و سندیکای صنعت مخابرات به سندیکای فناوری اطلاعات تبدیل شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خواستار بازگشت لایحه مالکیت معنوی که هم اکنون در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست بررسی است به دولت شد و گفت: این لایحه نیازمند اصلاح است. همچنین ما پیگیر تسهیل نظام پرداخت الکترونیک برای کسب‌وکارهای فناوری اطلاعات از بانک مرکزی هستیم.

** دولت همراه اجرایی می شود
آذری جهرمی گفت: وضعیت دولت الکترونیک در کشور مطلوب نیست و ما در این زمینه برای رفع مشکلات با سازمان امور استخدامی جلسات مفصلی داشته ایم.
وی گفت: رئیس جمهوری بر اجرای دولت الکترونیک تاکید ویژه دارند و در ۴ جلسه ای که داشتند ما را خطاب قرار دادند که اجرای دولت الکترونیک در کشور به کجا رسید.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه ما نیز بر این اولویت تاکید داریم و باید دستگاههای اجرایی با ما همکاری کنند، افزود: در این زمینه آسیب شناسی کرده ایم و قرار است در این مرحله با همکاری سازمان امور استخدامی، ۲۰ سرویس اولیه را که مردم بتوانند از آنها خدمات بگیرند استخراج کرده و الکترونیکی کنیم.
وی با تاکید براینکه ما در وزارت ارتباطات نسبت به تکالیف خودمان در دولت الکترونیک عقب هستیم، اضافه کرد: اما از سوی همکاری و تکالیف سایر دستگاهها نیز اوضاع خوبی نداریم و امیدواریم با تشکیل کمیته مشترک با سازمان امور استخدامی بسیاری از چالشها رفع شود.
جهرمی گفت: مطابق با مصوبات جدید دولت، دستگاههای دولتی از ایجاد شبکه برای ارائه خدمات دولتی منع شده اند و ملزم هستند که خدماتشان را بر بستر شبکه دولت الکترونیک ارائه کنند. در همین حال سازمان فناوری اطلاعات نیز اپلیکیشن دولت موبایل را طراحی و آماده کرده است که امیدواریم تا ۳ ماه آینده رونمایی شود. این دو موضوع می تواند باعث پیشرفت این پروژه ملی شود.
وی بر لزوم رفع موانع بر سر کسب و کار شرکتهای دانش بنیان و استارتاپها تاکید کرد و گفت: به دلیل موانع موجود، ۹۰ درصد استارتاپها در کشور موفق نیستند و یک ایده استارتاپی با مواجه شدن با پرونده مالیاتی و بیمه ای به شکست منجر می شود.
وزیر ارتباطات گفت: این درحالی است که درکشورهای دیگر، استارتاپها تا ۲ سال از مالیات معاف هستند و دولت در پرداخت بیمه آنها مشارکت می کنند. براین اساس ما نیز پیشنهاداتی را برای حمایت از استارتاپها درنظر گرفته ایم که در جلساتی با معاونت علمی و وزارتخانه های صنعت و اقتصاد، به بحث گذاشته ایم تا در نهایت بتوانیم مدل چارچوب قانونی برای کسب و کارهای نوپای ICT ایجاد کنیم.
وی همچنین خواستار بازگشت لایحه مالکیت معنوی که هم اکنون در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست بررسی است به دولت شد و گفت: این لایحه نیازمند اصلاح است.


منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند

سرهنگ مرتضی هادیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح ضربتی پلیس برای شناسایی و دستگیری محکومان متواری برابر دستور مرجع قضائی در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در این طرح با انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات گسترده میدانی در نهایت ۱۲ محکوم غایب و متواری که تحت تعقیب مراجع قضائی بودند شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان افزود: دستگیری محکومان غایب و فراری و تحویل آنها به مراجع قضائی در کاهش جرایم شهرستان نقش مؤثری به همراه خواهد داشت و به همین جهت این رویه به صورت مستمر از سوی فرماندهی انتظامی شهرستان دنبال می‌شود.

کد خبر 6092208

دیگر خبرها

  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • بهادری جهرمی: اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش برای اجرا، ابلاغ شد
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص