Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست گرمی مغان از انجام سرشماری پاییزه قرقاول در زیستگاه های مرزی این شهرستان خبر داد.

رحمان داداشی روز سه شنبه گفت: سرشماری گونه بومی و حمایت شده قرقاول به عنوان گونه جانوری شاخص استان اردبیل در سطح کشور مطرح است.
وی هدف از این سرشماری را تعیین جمعیت قرقاول موجود در زیستگاه های شهرستان، چگونگی پراکندگی آنها در این مناطق و ارزیابی وضعیت زیستگاه ها دانست و افزود: به دلیل اشتراک زیستگاه بین 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان، جمعیت قرقاول بین 2 کشور در حرکت است و چنانچه عامل تهدید کننده ای در هر یک از زیستگاه های 2 کشور به وجود آید قرقاول به نقاط امن تر کوچ می کند، به همین علت سرشماری دقیق این پرنده در منطقه دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: با مشاهده مستقیم و شمارش و ثبت آوای گونه نر در زیستگاه های سطح شهرستان گرمی، حداقل جمعیت این گونه جمعا 450 طاقه قرقاول برآورد شد.
به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، داداشی با اشاره به اینکه قرقاول نماد حیات وحش استان اردبیل است گفت: با توجه به برنامه های حفاظتی و پایش مستمر زیستگاه های قرقاول و ممنوعیت شکار و صید در این مناطق و همچنین همکاری های موثر عوامل مرزبانی در این امر مهم، وضعیت و جمعیت این گونه رو به بهبود ارزیابی می شود.
قرقاول پرنده بومی استان اردبیل بوده و در بیشه زارهای رودخانه مرزی بالهارود و در تمام فصول سال قابل مشاهده است.
گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عجیب احمدی‌نژاد به زیستگاه قوچ ارمنی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 «40 هزار هکتار؟ آن هم برای قوچ؟ آن هم ارمنی؟» این بخشی از واکنش محمود احمدی نژاد به درخواست اختصاص زمین برای گسترش این گونه ایرانی بوده است. روایت محمود درویش از نشست معروف شورای عالی محیط زیست را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • واکنش عجیب احمدی‌نژاد به زیستگاه قوچ ارمنی!
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است