Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ میررضایی صبح امروز با بیان این مطلب اظهار داشت : متاسفانه  اخیرا در منطقه موسوم به "چفت جایدر" شاهد تخریب وتصرف اراضی ملی توسط افراد سود جو بودیم که نیرو های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان پلدختر به طور ویژه وارد عمل شده واز تخریب منابع طبیعی در این منطقه جلوگیری کردند که دراین راستا قطعا پرونده  این افراد  را به مراجع قضایی ارجاع خواهیم داد وبه شدت با مخربین برخورد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت حفظ عرصه های منابع طبیعی شهرستان  وارزش حیاتی منطقه جایدر گفت: منطقه "چفت جایدر" جزء ومحدوده ایی از بزرگترین لند اسلاید جهان است که  به عقیده زمین شناسان بزرگترین زمین لغزش  جهان در کوهستانهای این  منطقه با جداشدن از کبیر کوه در حدود  11هزار سال قبل  ایجاد شده است و درواقع  یک سایت بسیار منحصر به فرد در جهان محسوب شده واز مناطق تیپیک است لذا ما با برنامه های خاصی که در خصوص این سایت در نظر داریم ،دفتر مختص به این زمین لغزش  را در محدوده تالاب های ولیعصر راه اندازی کردیم وبا توجه به راه اندازی این دفتر مطالعات زیادی قرار است در این منطقه انجام شود به همین دلیل ارزش حیاتی بسیار بالایی برای ما دارد وانتظار داریم همه مردم عزیز کمک کنند تا به نحومطلوبی از این عرصه های خدادادی ومواهب الهی حفاظت وصیانت کنیم .

میرضایی  گفت: متاسفانه عده ایی  با استدلال غلطی که دارند ،یک تپه از اراضی ملی که در حاشیه زمینهای  کشاورزی یا مابین حدفاصل اراضی زراعی شان قرار دارد را به عنوان یک دستاویز تلقی می کنند ودست به تخریب آن می زنند در حالیکه افراد به هیچ عنوان حق ورود وتخریب وتصرف این اراضی را ندارند .

وی  گفت:  مردم باید بدانند اگر در کنار اراضی کشاورزی وزراعی  آنان یک تپه وجود دارد به مفهوم مالکیت آنها تلقی نمی شود اراضی  مشخص شده  اراضی شیب دار ،اراضی که سابقه کشت ندارند وهمچنین  اراضی هستند  که برروی نقشه اجرای مقررات ماده 56  کاربری شان به عنوان منابع ملی اعلام شده است به همین خاطرانتظار داریم افراد به این مناطق ورود نکند چرا که ما با متخلفان برخورد قاطع خواهیم کرد لذا انتظار داریم مردم به جای سوء استفاده از عرصه های طبیعی در این خصوص با اداره منابع طبیعی همکاری لازم را انجام دهند.

میررضایی افزود: در خصوص اراضی که از نظر نقشه اجرای مقررات ماده 56سابقا کاربری آنها مستثنیات اعلام شده است ما براساس اعمال فرم 5 که یک راهکار قانونی  بوده و دولت صراحتا مسیر  آن برای ما مشخص کرده  است ،این نقاط و همه اراضی ملی که به تشخیص منابع طبیعی می بایست کاربری منابع  ملی داشته باشند را تغییر کاربری می دهیم وبر طبق آن در خصوص  هرگونه تخریب به وسیله  افرادی که قصد سوء استفاده ازعرصه های منابع طبیعی را داشته باشندبه شدت برخورد می کنیم.

وی  اضافه کرد: با توجه به جلسه اخیر شورای حفاظت از اراضی ملی که در شهرستان پلدختر با حضور ریاست محترم دادگستری لرستان ودادستان محترم استان وهمه مسئولین شهرستانی واعضای شورای تامین شهرستان پلدختر برگزار شده بود برطبق وظیفه قانونی که داریم مکلف هستیم تا با مخربین عرصه منابع طبیعی برخورد کنیم.

رییس منابع طبیعی وآبخیز داری شهرستان پلدختر خاطر نشان کرد: ما اعلام می کنیم تا مردم خودرا در این مسیر قرار ندهند وخودرا با چالش مواجه نکند چون ما به هیچ عنوان در برخورد با مخربین وسوء استفاده کنندگان از عرصه های منابع طبیعی کوتاه نمی آییم.

شهرام میررضایی یادآورشد: ما ابتدا وظیفه داریم با اطلاع رسانی هشدارهای لازم را به مردم  بدهیم ولی چنانچه کسی از منابع ملی واراضی که در واقع خط قرمز های ما هستند سوء استفاده کند  به ناچار آنها را به مراجع قضایی معرفی می کنیم لذا خواهشمندیم مردم خودشان را در مسیرسوء استفاده از عرصه های منابع طبیعی  قرار ندهند چون در غیر این صورت محکم وقاطع با مخربین ومتخلفین عرصه منابع طبیعی برخورد خواهیم کرد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان

آرمان وطن‌دوست در جلسه بررسی وضعیت تور‌های غیر مجاز در استان اظهار کرد: ممانعت از اجرای تور‌های غیر مجاز گردشگری در استان دغدغه مشترک نهاد‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کردستان است.

معاون گردشگری کردستان گفت: تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

 وی بیان کرد: متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورت وقوع خطرات در سفر، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

وطن‌دوست تاکید کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تور‌های گردشگری مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. 

در این جلسه مقرر شد پس از شناسایی رانندگان متخلف، سرپرست گروه‌ها، شرکت‌های بیمه که با تور‌های غیرمجاز همکاری می‌نمایند، به اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر مراجع قانونی برای اعمال قانون معرفی شوند.

همچنین تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به ثبت تور‌های خود در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دریافت کد QR اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر