Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:16:52 GMT

اجرای 50 برنامه فرهنگی برای هفته وحدت در آستارا

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۰۷۹۰

اجرای 50 برنامه فرهنگی برای هفته وحدت در آستارا

آستارا - ایرنا - سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا از برنامه ریزی برای اجرای 50 برنامه فرهنگی و مذهبی با موضوع هفته وحدت، در مساجد و محلات شیعه و سنی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام ابراهیم حاتمی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته وحدت در دفتر امام جمعه آستارا افزود: جشن وحدت مسلمانان در مساجد روستاهای اهل سنت عنبران، چلوند، باباحسن و مساجد جامع لوندویل و محمد رسول الله (ص) آستارا برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: برگزاری 15 گفتمان دینی برای نخستین بار در مدارس اهل سنت، همایش وحدت با حضور علمای شیعه و سنی و دیدار با خانواده های شهدای اهل تشیع و تسنن از مهم ترین برنامه های هفته در آستارا خواهد بود.
وی با بیان اینکه یکی از آرمان های شهدای جنگ تحمیلی وحدت امت اسلامی بود، اظهار کرد: وحدت مسلمانان را در پیروزی جبهه مقاومت شاهد بودیم و شهدا جان خود را هدیه کردند تا امت مسلمان، زیر پرچم اسلام با همدلی زندگی کنند.
حاتمی پیامبر اسلام (ص) را نقطه وحدت تشیع و تسنن عنوان و تاکید کرد : باید سنت او را الگوی خود قرار دهیم و کسانی که می خواهند با اختلاف افکنی بین مذاهب و قومیت ها جنگ و فاصله ایجاد کنند، مسلمان حقیقی نیستند.
امام جمعه آستارا نیز در این جلسه گفت: وحدت مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار است و خوشبختانه اتحاد خوبی را بین مسلمانان شیعه و سنی آستارا شاهد هستیم.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: ایران اسلامی با وحدت به اوج نقطه عزت رسید و نباید تعدادی افراد تندرو شیعه و سنی، اتحاد مسلمانان را خدشه دار کنند.
وی با تاکید به اینکه مسئولان و علمای دین در هفته وحدت به تبیین برکات نظام اسلامی و انسجام ملت بپردازند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره بر وحدت تاکید کرده اند و اتحاد و تبعیت از ولایت فقیه، رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود.
12 تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت مسلمانان است.
بندر آستارا با 91 هزار نفر در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود 17 درصد جمعیت این شهرستان را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون

ایسنا/فارس فرمانده سپاه کازرون از اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص هفته بسیج سازندگی در این شهرستان خبر داد.

حسین حیاتی امروز، ۱۲ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با هفته بسیج سازندگی و در بازه زمانی ۱۵ الی ۲۱ اردیبهشت‌ماه بیش از ۱۱۰ برنامه شاخص توسط سپاه کازرون در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال، بیشترین تلاش مشارکت دادن مردم در برنامه‌های بسیج سازندگی است که همه برنامه‌ها با محوریت مردم انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه کازرون از اعزام بیش از ۹۷ گروه جهادی با حضور ۵۰۰ نفر جهادگر برای ارائه خدمات در امورات فرهنگی، آموزشی، علمی و ورزشی به مناطق کم برخوردار این شهرستان خبر داد.

حیاتی در ادامه برخی از برنامه‌های شاخص این هفته را دیدار بسیجیان گروه‌های جهادی با امام جمعه شهرستان، برگزاری میز خدمت، ساخت و مرمت مسکن محرومین، افتتاحیه پروژه محرومیت‌زدایی، اعزام تیم دامپزشکی جهت واکسیناسیون دام و طیور به روستاها، ویزیت رایگان و پایش سلامت و.... اعلام کرد.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه طی هفته عقیدتی سیاسی در کرمانشاه
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد