Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه با بیان اینکه اگر نتوانیم وحدتمان را حفظ کنیم دچار خلل می شویم، اظهار کرد: در هر جا که افراط گرایی جولان داده است آن جامعه تضعیف شده و دشمنان به راحتی در آن نفوذ کرده اند بنابراین باید اتحاد خود را برای جلوگیری از این مشکل حفظ کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ مسعود راهبر، عضو شورای روحانیت اهل سنت بندرلنگه در گفتگو با خبرنگار هرمز با تبریک هفته پر خیر و برکت وحدت، اظهار کرد: در خصوص میلاد نبی اکرم (ص) دو روایت در میان برادران اهل تشیع و اهل سنت وجود دارد که به عقیده اهل سنت 12 ربیع الاول و در شیعه 17 ربیع الاول روز ولادت خاتم الانبیا (ص) است که فاصله این دو روز را هفته وحدت می دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه با اشاره به تاریخچه نام گذاری این هفته، تصریح کرد: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دشمنان از هر حربه ای برای ناکام گذاشتن اقدام مردم ایران برای تشکیل حکومتی اسلامی استفاده می کردند که عمده آن تفرقه افکنی میان شیعه و سنی بود.

شیخ راهبر ادامه داد: این اقدامات دشمنان اسلام با تدبیر و درایت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران بی نتیجه ماند و ایشان برای نخستین بار در کل تاریخ هفته وحدت را رسمیت بخشیدند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان تمام قوای خود را برای نفوذ در پیکره اسلام به کار بسته اند، گفت: آن ها از هیچ تلاشی برای اختلاف انداختن در بین دو مذهب بزرگ جهان اسلام یعنی شعیه و سنی فروگذار نبودند اما نیرنگ های آنان با اندیشه و تدبیر عالمانه رهبرمان نقش بر آب شد.

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه با اشاره به مفهوم هفته وحدت، بیان کرد: هفته وحدت نمادی است که به جهانیان می فهماند که در جمهوری اسلامی ایران شعیه و سنی برادرانه با یک دیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی خوبی دارند.

شیخ راهبر افزود: این پیام ما دنیاست که در ایران شیعه و سنی برابر و برادرند و دشمنان ما از ایجاد تفرقه در میان ما برادران ناامید شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام سال هفته وحدت است، گفت: ما هرروز بیش از دیروز برای پیش بردن اهداف والای خود نیازمند اتحاد و همدلی مردم خاورمیانه و کشورهای مسلمان هستیم.

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه با بیان اینکه اگر نتوانیم وحدتمان را حفظ کنیم دچار خلل می شویم، اظهار کرد: در هر جا که افراط گرایی جولان داده است آن جامعه تضعیف شده و دشمنان به راحتی در آن نفوذ کرده اند ما باید اتحاد خود را برای جلوگیری از این مشکل حفظ کنیم.

شیخ راهبر با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب خلف صالح امام راحل (ره) هستند، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب در جلوگیری از ایجاد تفرقه راه امام خمینی (ره) را پیمودند و به لطف ایشان ما در جمهوری اسلامی ایران شاهد طبقه بندی مردم نیستیم و همه از حقوق یکسانی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتمان را با تکیه بر وحدت خود حل کرده ایم، گفت: زلزله کرمانشاه نمادی از وحدت بی همتای مردم جمهوری اسلامی ایران است، در این واقعه همه اقشار جامعه و با هر اعتقادی بسیج شدند و به یاری خواهران و برادران شیعه و سنی شتافتند.

وی تصریح کرد: در این زمینه گاهی کاستی هایی مشاهده می شود که راه حل آن رفع آن است نه دامن زدن به آن و ما حق نداریم با این بهانه ها وحدت خود را زیر سول ببریم.

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه با اشاره به وظایف مسئولان در خصوص حفظ وحدت، بیان کرد: مسئولان ما باید سعی کنند قدم و قلمشان را در راستای نگاه رهبر معظم انقلاب به کار بگیرند و دشمنان اسلام را مایوس و ناامید کنند و مسبب وحدت و رحمت و مایه مودت بیشتر مسلمانان شوند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی بزرگ با سپاهان

آفتاب‌‌نیوز :

بازی بزرگ هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر ایران امروز در تهران بین پرسپولیس و سپاهان برگزار خواهد شد. دیداری که ۳ امتیاز آن اهمییت زیادی دارد و می‌تواند در تعیین تیم قهرمان سرنوشت ساز باشد. پرسپولیس که در بازی قبلی خود مقابل آلومینیوم در ضربات پنالتی مغلوب شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت، نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز بازی خانگی امروز دارد. در بازی قبلی پرسپولیس امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند را در اختیار نداشت.

همچنین وحدت هنانوف و سعید صادقی هم به دلیل سرماخوردگی همراه کاروان پرسپولیس راهی اراک نشدند. دو بازیکن سرماخورده پرسپولیس این هفته به تمرینات گروهی اضافه شدند و عالیشاه هم با رفع مصدومیتش مشکلی برای همراهی قرمز‌ها ندارد. وضعیت بیرانوند برای بازی امروز نامشخص است. هرچند بازی کردن بیرانوند ریسک بزرگی محسوب می‌شود و خیلی‌ها اعتقاد دارند بیرانوند برای بازی کردن نباید خیلی عجله کند. در آخرین جلسه تمرینی پرسپولیس قرار بود دوباره امیررضا رفیعی درون دروازه قرار بگیرد. با این حال احتمال ضعیفی هم برای بازی کردن بیرانوند وجود دارد.

به غیر از بیرانوند سایر مصدومان پرسپولیس به بازی مقابل سپاهان خواهند رسید و تنها غایب قرمز‌ها برای بازی امروز دانیال اسماعیلی فر است که به دلیل حرکت منشوری در بازی با صنعت نفت از همراهی تیمش در بازی فوق العاده حساس مقابل سپاهان محروم شد. انتخاب جانشین دانیال برای این بازی یکی از دغدغه‌های کادرفنی پرسپولیس بود. در بازی با آلومینیوم و در نیمه دوم اسماعیلی فر یک خط جلوتر آمد و فرشاد فرجی در پست مدافع راست به میدان رفت. عملکرد فرجی در بازی با آلومینیوم خیلی خوب نبود و وینگر‌های آلومینیوم بار‌ها از سمت راست نفوذ کردند و حتی گل چهارم این تیم هم از همین جناح به ثمر رسید.

حالا از تمرینات پرسپولیس خبر رسیده وحدت هنانوف به جای فرجی انتخاب اصلی اوسمار برای حضور در سمت راست خط دفاعی پرسپولیس است و جانشین اسماعیلی فر خواهد شد. انتخاب تقریبا عجیبی که خیلی‌ها را متعجب خواهد کرد. وحدت مدت‌ها مصدوم بود و هفته‌هاست که برای پرسپولیس به میدان نرفته است. همچنین امید عالیشاه با رفع مصدومیتش جانشین خدابنده لو در ترکیب اصلی خواهد شد.

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و بیرانوند در آخرین لحظه در ترکیب اصلی قرار نگیرد، ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بزرگ این هفته مقابل سپاهان به این شکل خواهد بود: امیررضا رفیعی، وحدت هنانوف، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گیورگی گولسیانی، عبدالکریم حسن، سروش رفیعی، مسعود ریگی، مهدی ترابی، امید عالیشاه، اوستون اورونوف و عیسی آل‌کثیر.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی بزرگ با سپاهان
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • وحدت بعد از هفت ماه در ترکیب اصلی پرسپولیس!
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند