تفکر بسیجی عامل پیروزی در دفاع مقدس است
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۱۸۹۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ، حجت الاسلام جعفر رعایتی صبح سه شنبه در محفل انس با قرآن که در مسجد امام محمد باقر(ع) تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید متاجی گرگان برگزار شد گفت: وقتی به جوامع دنیا نگاه می کنیم متوجه می شویم که انسانها به دو دسته دیندار و بی دین تقسیم می شوند.
حجت الاسلام رعایتی افزود: انسانهای دیندار هم به دو دسته تقسیم می شوند؛ نخست کسانی که قرآن آنها را تأیید کرده و دوم کسانی که میانه ای با قرآن ندارند که با این دسته کاری نداریم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با بیان اینکه قرآن برای تمامی انسانها برنامه زندگی مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک مسلمان باید نسبت به شناخت این کتاب آسمانی تلاش بیشتری داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان بیان کرد: وقتی پیامبر اکرم به عنوان آخرین فرستاده و قرآن به عنوان آخرین کتاب ادیان الهی نازل شد تکلیف همه ادیان الهی را روشن کرد که برترین دین نزد خداوند اسلام است.
حجت الاسلام رعایتی ادامه داد: پیامبر از طریق این کتاب الهی هدایت مردم را برعهده داشت و تاکید می کرد اسلام امور همه دنیا را در دست خواهد گرفت و تحت لوای یک حاکم عادل زندگی خوشی خواهند داشت تا زمینه قیامت فراهم شود.
وی با اشاره به سالروز امامت حضرت مهدی (عج) گفت: همه ادیان ظهور مصلح کل را قبول دارند اما ما مسلمانان می گوییم که فردی از فرزندان حضرت زهرا (س) و نوادگان پیامبر (ص) ظهور و دنیا را پر از عدل خواهد کرد.
وی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی بیان کرد: امام خمینی فرمودند با سه هدف از بین بردن حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، آماده و جاری کردن احکام دین و سپردن پرچم انقلاب به دست پرچمدار اصلی، انقلاب اسلامی شکل گرفت.
نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان افزود: این بدین معناست که باید فرهنگ و تفکر دینی در همه جوامع به تدریج به وجود آید تا مردم دنیا از طریق کتاب سعادتبخش قرآن با وحدت به سر متزل مقصود برسند.
حجت الاسلام جعفر رعایتی با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج یک فرهنگ و تفکر در راستای حفظ ارزش های دینی است و عاملی برای اتحاد فرقه و مذاهب های مختلف در کنار یکدیگر است.
وی افزود: در زمان دفاع مقدس، برخی رزمنده های ما از ادیان دیگر هم بودند که شهید شدند.
به گفته وی، یکی از مهمترین عواملی که باعث پیروزی در دفاع مقدس با وجود کمبود امکانات و تجهیزات نظامی ما شد، وجود تفکر و فرهنگ بسیجی بوده است.
حجت الاسلام رعایتی افزود: بسیجی تفکری است که ظلم نمی پذیرد و از جان خود می گذرد.
منبع: بسیج نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ترجمه «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» چاپ شد
به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» نوشته سی.فرد آلفُرد بهتازگی با ترجمه سحر اعلایی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی اینکتاب سال ۲۰۰۲ منتشر شده است.
سی.فرد آلفُرد نویسنده کتاب، متولد ۱۹۴۷ و استاد دانشگاه مریلند است. او ۹ کتاب در حوزه فلسفه و روانشناسی دارد و «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی»اش متنی است که او ترتیب داده و در آن، امانوئل لویناس فیلسوف فرانسوی را در یکسو قرار داده و در سوی دیگر گفتگو، طرفداران مکتب فرانکفورت، روانکاوان، تراژدینویسان یونان، هانا آرنت و نویسندگانی چون آیریس مرداک را نشانده است. لویناس از نظر سی.فرد آلفرد شخصیتی است که بهسختی تن به گفتگو میدهد. اما او تلاش کرده لویناس را به گفتگو با دیگران وا دارد.
به اینترتیب مخاطب کتاب پیشرو با اندیشههای لویناس آشنا میشود. نویسنده اثر همچنین ترتیبی داده تا خواننده اثرش، با اندیشه تئودور آدورنو یعنی یکی از چهرههای مشهور مکتب فرانکفورت آشنا شود. سی.فرد آلفرد در فصل سوم، ایندو را مقابل هم مینشاند و گفتگوی خیالیشان را مینویسد. در ادامه اینمسیر روانکاوانی چون زیگموند فروید و دانلود وینیکات هم وارد گفتگو با لویناس میشوند و سپس، مرداک و آرنت هم وارد میشوند. در فصل چهارم هم آیزایا برلین و اندیشهاش وارد متن میشوند.
دیگری، نامتناهی و چهره ازجمله کلیدواژهها و مفاهیم مهم فلسفه و تفکر دینی لویناس هستند که سی.فرد آلفرد در اینکتاب به آنها پرداخته است.
کتاب پیشرو ۵ فصل دارد که بهترتیب از اینقرارند:
«کسی زنگ در شما را میزند»، «لویناس، وینیکات، و "وجود دارد"»، «مرداک، آدورنو و لویناس»، «روانکاوی، سیاست و "آزادی با"»، «عشق، دلسوزی و انسانیت».
پس از اینفصول هم «واژهنامه انگلیسی به فارسی»، «کتابشناسی» و «نمایه» درج شدهاند.
در قسمتی از اینکتاب میخوانیم:
جایی که کمال هست واقعیت هست. خیر عبارت است از شناخت واقعیت یعنی آن را حتیالامکان واضح ببینیم. هرچه ایگو کمتر باشد، دانش ما بیشتر خواهد بود، و کمتر به سوی تمامیت بخشیدن، یعنی گذاشتن ایگو به جای دیگری، هدایت میشویم.
مرداک جایی را برای تراژدی باز میگذارد. ظرفیت شناخت ما از دیگران از طریق عشق لزوما به هارمونی نمیانجامد. ممکن است دیگران را حتیالامکان عادلانه و درست بشناسیم، و با اینحال نتوانیم با آنها کنار بیاییم. دانش عشق به معنای هماهنگی در عشق نیست. از اینجا به مطلبی میرسیم که نه مرداک و نه لویناس به اندازه کافی متوجه آن نبودهاند. هر دو فرض گرفتهاند که مساله ایگو است: خودشیفتگیِ مربوط به حالتِ «زیستن با» که متعلق به وضعیت پیش از زنگ در است در تفکر لویناس، و «رواننژندی» در تفکر مرداک. در واقع، اکثر بدبختی در زندگی ناشی از بهاصطلاح وابستگی نامستقل است، امری که مرداک مکرر در رمانهایش از آن سخن میگوید، گرچه در فلسفهاش فقط گاهی بدان میپردازد. چارلز آروبی، قهرمان دریا دریا، دوستش هارتلی را که مدتها بود از دست داده بود در خانه روستاییاش زندانی میکند. ممکن است بگویند این نشاندهنده قدرتِ ایگومداریِ تمامیتبخش است، اما به نظر میرسد بیشتر دلالت بر وابستگی شدید او به آن دختر دارد و اگر او نباشد دیوانه میشود.
اینکتاب با ۲۸۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۱۰ هزار تومان منتشر شده است.
کد خبر 6097927 صادق وفایی