Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: امروزه حدود ۶ میلیارد انسان در جهان از موضوع مهدویت اطلاعی ندارند، این نشان می‌دهد که باید به مهدویت نگاه جهانی داشت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، آیت‌الله اختری در نخستین «همایش ملی رسانه و توسعه فرهنگ مهدوی» که همزمان با آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، با اشاره به ایام مبارک ماه ربیع‌الاول و مناسبت‌های این ماه، گفت: قرار گرفتن رویدادهای این ماه اعم از ولادت پیامبر اکرم(ص)، ولادت امام صادق(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) از نظر سنت و تقدیر الهی به طور اتفاقی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نظام خلقت مسألۀ اتفاق و تصادف راه ندارد و خلقت هر چیزی بر اساس دید خداوند متعال قرار دارد. تمام این اتفاقات باید می‌افتاد تا به مقولۀ برپایی حکومت حقۀ الهی می‌رسید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) امروزه حدود 6 میلیارد انسان در جهان از موضوع مهدویت اطلاعی ندارند، این نشان می‌دهد که باید به مهدویت نگاه جهانی داشت و تا برای این مردم شناخت و معرفت حاصل شود.

آیت‌الله اختری با تأکید بر لزوم نیاز به همفکری و تضاب آراء در حوزۀ مهدویت گفت: برگزاری این همایش‌ها و گردهمایی‌ها برای هم‌افزایی و تضارب آراء و همفکری و همکاری هرچه بیشتر و بهتر، لازم است.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در کشور دربارۀ مقولۀ مهدویت یادآور شد: بسیاری از کارهایی که در کشور در مراکز مختلف صورت می‌گیرد، خوب است، اما کافی است و باید به بُعد بین‌المللی پیدا کند و صرفاً برای یک محدوده یا یک کشور خاص نباشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: تقسیم کار در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدوی باید در همه دستگاه‌ها به صورت مساوی انجام شود. امروز انجیل و تورات به بیش از 2 هزار و 500 زبان ترجمه شده است، اما ما هنوز نتوانسته‌ایم قرآن کریم را به بیشتر از 15 زبان دنیا ترجمه کنیم.

آیت‌الله اختری تأکید کرد: یکی دیگر از کارهایی که باید انجام شود رصد رسانه‌های غربی است که در حوزه مهدویت و تخریب آن فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند. این رسانه‌ها امروز در حال مقابله کردن با فرهنگ مهدویت و اسلام هستند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه در تلاش برای سست کردن چهره مهدویت هستند، اظهار کرد: کار دیگر آنها این است که گروه‌های تکفیری و وهابی را حمایت می‌کنند تا آنها علیه مهدویت سخن بگویند، اینها در تلاش هستند تا با تربیت عده‌ای عقیده مهدویت را که به یک عقیده دروغین تبدیل و معرفی و پایه‌های آن را متزلزل کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه برنامه‌های اینچنین را باید به عنوان یک حرکت و جریان ببینیم، گفت: رسانه‌ها چه در فضای مجازی، روزنامه‌ها و چه در صداوسیما باید از همه ابزار خود در حوزه مهدویت استفاده کنند تا بتوانیم این فرهنگ را توسعه دهیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان

به گزارش خبرگزاری صداسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پیش از عزیمت به باکو و به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها، گفت: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده نگاه می‌کنیم.

اسماعیلی درباره اهداف سفر به آذربایجان و شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها افزود: از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها که محور گفتگو‌های امسال است، استفاده می‌کنیم و با توجه به وضع ناعادلانه در نظامات بین‌المللی، باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: در این اجلاس به عنوان فرصتی برای ارائه برنامه‌های خودمان و انتقال نگاه انقلاب اسلامی به دیگر کشور‌ها نگاه می‌کنیم و دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم برای گسترش تعاملات دنبال می‌شود. ما در این راهبرد بیشتر معطوف به کشور‌های دوست و جهان اسلام به گفتگو‌های فرهنگی می‌پردازیم..

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در باکو از امروز تا جمعه ۱۴ اردیبهشت میزبان وزرای فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح بررسی می‌شود

پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی