Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@17:50:20 GMT

خط دریایی چابهار – مسقط متوقف شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۲۷۰۶

خط دریایی چابهار – مسقط متوقف شد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سیدحسن ابراهیمی معاون اداره کل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به ضرورت همکاری تمام دستگاه‌های دست‌اندرکار برای رونق گردشگری دریایی اظهار داشت: با وجود اینکه تمام امکانات در پایانه مسافری دریایی چابهار وجود دارد، اما به دلیل عدم توجیه اقتصادی بخش خصوصی حاضر به ورود به این حوزه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی با بیان اینکه گردشگری دریایی در چابهار رونق ندارد، اظهار داشت: در این پایانه مسافری ۵۰ میلیارد ریال هزینه تجهیزات از جمله گمرک و... شده است، اما با این وجود گردشگری دریایی بازدهی و سوددهی ندارد.

معاون اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای راه‌اندازی هرگونه فعالیت گردشگری دریایی به همکاری ۲۰ نهاد و دستگاه اجرایی نیاز داریم، گفت: در حال حاضر هیچ درآمدزایی در بخش گردشگری دریایی برای اداره بندر چابهار وجود ندارد و تنها یک نگاه ملی به این موضوع داریم.

وی افزود: ظرفیت سالن پایانه مسافری دریایی بندر چابهار در حال حاضر ۶۰۰ نفر در روز است که امکان ورود ۳۰۰ نفر و خروج ۳۰۰ نفر به صورت همزمان از این پایانه وجود دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه خط مسافری چابهار – مسقط تعطیل شده است، گفت: چندی پیش شرکت‌های تعاونی خصوصی خط دریایی چابهار – مسقط را با کشتی مدرن هرمز با سرعت ۵۰ گره دریایی و در مسیر ۱۰۵ مایلی راه‌اندازی کرد، اما به دلیل عدم کم‌کاری سایر نهاد‌ها این خط مسافری تعطیل شد.

وی با بیان اینکه خط چابهار – مسقط تا فروردین سال ۹۶ برقرار بود، ادامه داد: به دلیل زیان بخش خصوصی ادامه کار گردشگری دریای چابهار – مسقط امکان پذیر نبود و هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی دخیل در بحث گردشگری یارانه‌ای به این بخش اختصاص نداد.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی برای ادامه فعالیت‌های پایانه مسافری دریای چابهار تاکنون معادل یک میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده است و از این پس منابع مالی برای پرداخت یارانه نداریم و سایر دستگاه‌ها باید سهم خود را بپردازند.

انتهای پیام/ع

گردشگری دریایی در چابهار رونق ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماره‌ گذاری ایکس ۵۵ پرو متوقف شد/علت: نقص فنی

 سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: به علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل ایکس ۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره‌گذاری این خودرو متوقف می‌شود.   به گزارش ایرنا از سازمان ملی استاندارد ایران، مهدی انگورج، مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع، حمل و نقل و ماشین‌آلات سازمان ملی استاندارد ایران در نامه‌ای به پلیس راهور ناجا اعلام کرد: برابر بررسی‌های فنی به عمل آمده و با توجه به مفاد استاندارد ملی ایران به شماره ۶۹۲۴ در خصوص وجود نقص ایمنی بحرانی، ضمن تعلیق اعتبار تایید نوع خودروی مذکور، ضروری است، شماره‌گذاری آن متوقف شود.    چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی از لحظه شکسته شدن اکسل خودرو ام‌وی‌ام X۵۵ پرو و واژگونی آن در اتوبان کاشان-قم منتشر شد که با واکنش‌های زیادی همراه شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نقش توسعه مسیر ترانزیتی ریمدان در رقابت گوادر-چابهار چیست؟
  • شماره‌ گذاری ایکس ۵۵ پرو متوقف شد/علت: نقص فنی
  • نشست تخصصی وبیناری در چابهار
  • دریافت مهر اصالت برای پنج اثر از صنعتگران و هنرمندان چابهار
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • لزوم جمع آوری پایانه قدیم شرق در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • رزرو هتل در مسقط برای سه روز
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد